Participanti & Proiecte
Changemakers
|
Organizator: AsociaÅ£ia StudenÅ£ilor EconomiÅti din Rom�nia |
|
Categorie: Dezvoltare economica si sociala |
Noi consideram ca un adevarat motor al cresterii economice este o cultura antreprenoriala puternica bazata pe progres. Tocmai din acest motiv dorim sa incurajam initiativa in randul tinerilor, cu rezultate economice si sociale. In urma unei cercetari efectuate de asociatia noastra in februarie 2009 printre 164 de studenti economisti, rezultatele au aratat ca: 80% dintre studenti au cunostiinte peste medie despre antreprenoriat, dar 11% nu au auzit de conceptul de antreprenoriat social, 33% au cunostinte minime iar 56% nu au auzit deloc. In consecinta, am observat necesitatea implementarii unui proiect pe aceasta tema. Astfel, nu foarte cunoscutul termen de antreprenoriat social ar putea fi o parghie pentru tineri, prin care ar putea obtine un nivel mai inalt al independentei si totodata un mult mai mare impact social.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului este acela de a raspandi conceptul de antreprenoriat social in randul tinerilor pentru ca acestia sa constientizeze beneficiile pe care acesta le are pentru indivizi si societate iar obiectivele pe care si le-a propus sunt: incurajarea initiativei si realizarile personale in randul studentilor care doresc sa se implice active in solutionarea problemelor societatii, popularizarea conceptului de antreprenoriat social in mediu universitar, formarea unei comunitati de viitori antreprenori sociali prin intermediul unei platform on-line.
| Aria geografica
Bucuresti, Cluj, Craiova, Timisoara, Baia-Mare.
| Rezumat
Asociatia Studentilor Economisti din România a pus bazele unui proiect pe tema antreprenoriatului social intitulat CHANGEMAKERS. In urma unei cercetari efectuate in februarie 2009 in randul a 164 de studenti economisti, rezultatele au aratat ca 33% dintre studenti au cunostinte minime despre antreprenoriatul social. Asadar, ASER a observat necesitatea unui proiect care sa informeze un numar cat mai mare de tineri despre antreprenoriatul social, sa schimbe mentalitati pe termen lung si sa ii motiveze sa transforme acest concept in realitate. CHANGEMAKERS este un proiect adresat tanarului responsabil, creativ, ambitios, care doreste sa fie o parte din schimbarea in bine a comunitatii. Prin cele 3 componente ale sale (Conferinta, Scoala de Primavara, Platforma on-line), CHANGEMAKERS aduce tinerii mai aproape de realitatea sociala si economica, incurajand propagarea schimbarii. Scopul sau este sa raspandeasca conceptul de antreprenoriat social in randul lor si sa ii determine sa foloseasca principiile acestuia in scopul realizarii propriilor lor afaceri. Principalele obiective: familiarizarea unui numar mare de studenti cu conceptul de antreprenoriat social, promovarea antreprenoriatului social ca un mijloc alternativ de rezolvare a problemelor sociale si ca un business fezabil, punerea la dispozitie a materialelor educationale necesare unei bune initieri in acest domeniu, elaborarea propriilor planuri de afaceri de antreprenoriat social in vederea asigurarii dezvoltarii durabile a societatii, promovarea educatiei informale ca o completare a sistemului de invatamant actual.
| Date beneficiari
Printre beneficiarii directi, se pot mentiona cei 300 de studenti ce au luat parte la conferinta Changemakers si cei 25 de participanti ce au beneficiat de activitatile organizate in timpul Scolii de Primavara. Printre beneficiarii indirecti, se numara cei 10000 de studenti ce au fost informati de proiect si implicit de concept prin intermediul promovarii online si offline (2000 de moristi, 8000 de flyere, 4000 de afise, plimbarea prin Bucuresti cu bicicletele, site-ul proiectului).
| Rezultatele proiectului
Conferinta Changemakers a avut ca rezultat propagarea in randul studentilor a conceptului de antreprenoriat social si familiarizarea acestora cu el. In cadrul Scolii de Primavara, pregatirea pentru antreprenoriat social s-a facut pe 3 directii:
Studentii au invatat sa identifice cazurile sociale si potentialul lor de a fi ameliorate prin astfel de proiecte;
Tinerii au invatat ce inseamna sa porneasca o afacere, sa faca un plan de afaceri, sa acceseze fonduri europene;
Participantii si-au dezvoltat in cadrul proiectului calitatile de leadership.
Toate acestea au adus un beneficiu net studentilor, imbogatind cunostintele lor asupra initiativei private, a antreprenoriatului social si a nevoilor comunitatii, dar si ajutandu-i sa dobandeasca aptitudini practice cum ar fi gandirea unei strategii de afaceri sau transformarea acesteia intr-un plan concret. S-a dorit astfel o crestere a numarului tinerilor implicati in proiecte, actiuni de voluntariat si educatie non-formala si mai ales o crestere a numarului de proiecte demarate de tineri. La scoala de Primavara au fost conturate 6 idei de business-uri sociale. Tinerii antreprenori sociali, participanti la editiile 2009 si 2010 formeaza acum comunitatea Changemakers, o comunitate dornica sa afle cat mai multe cunostinte in domeniu. Astfel am eficientizat si facilitat comunicarea prin crearea unui grup online unde sunt postate periodic noi oportunităti in domeniul antreprenoriatului social, evenimente sau linii posibile de finantare pentru un start-up al afacerii lor sociale.
| Bugetul proiectului (in RON)
6,592
| Parteneri
Coca-Cola Hellenic, Motivation, UNDP, HOLA!, ELEVATE, Radio 21, Fundatia Ratiu Romania, Fundatia OvidiuRom, Switch ON, CROS, LEAP, Euro26, Academia de Studii Economice Bucuresti, ASCENDIS, Diverta, BRD Groupe Societe Generale, Money Express, Primaria Sectorului 1, hipo.ro, startups.ro, LumeBuna.ro, HotNews.ro, paginata.com, studentie.ro, oops.ro, myjob.ro, regielive.ro, metropotam.ro, civika.ro, trilullilu.ro, mediafax.ro, BizCampus.ro
| Website-ul proiectului
www.changemakers.ro