Participanti & Proiecte
Linked to Green
|
Organizator: Young Professionals Club |
|
Categorie: Protectia mediului |
Segmentul HoReCa reprezinta aproximativ 30% din totalul unitătilor care genereaza deseuri din ambalaje, constituind astfel o sursa foarte importanta de unde pot fi colectate spre reciclare materiale precum sticla, plasticul si aluminiul. Cum putine locatii recicleaza diverse materiale, datorita infrastructurii slabe de colectare selectiva sau din lipsa de informare privind nevoia conservarii mediului inconjurator s-a identificat nevoia de a se stabili o legatura intre colectori si locatiile HoReCa si responsabilizarea acestora.
Ce a distins proiectul de alte proiecte de mediu a fost abordarea pe care am propus-o si anume promovarea unei abordări ecologice, diferite, „trendy” in promovarea si extinderea conceptului Linked to Green si catre consumatorii finali (clienti).
| Scopul proiectului
Scopul proiectului Linked to Green a fost de a stabili o legatura de durata intre colectori si locatiile HoReCa prin crearea unei platforme online Business to Business; de a creste nivelul de responsabilitate al locatiilor HoReCa in privinta colectarii selective a deseurilor din ambalaje si de a informa clientii HoReCa asupra importantei colectarii selective de deseuri din ambalaje din cel putin 20 de locatii din Bucuresti.
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Scopul proiectului Linked to Green a fost de a crea o legatura intre firmele de colectare selectiva a deseurilor din ambalaje si locatiile HoReCa(hoteluri, restaurante, cafenele, baruri) pentru realizarea colectarii selective din aceste locatii, in vederea reciclarii acestora. Ideea proiectului a plecat de la o intalnire informala intre membrii asociatiei intr-o locatie HoReCa, unde am obsevat ca ambalajele erau aruncate la gunoi menajer.
Proiectul a fost finantat de Ambasada Americana si dezvoltat in parteneriat cu Eco-Rom Ambalaje si Remat Holding, fiind primul proiect de colectare selectiva a deseurilor din ambalaje adresat sectorului HeReCa.
Activitatile principale ale proiectului au fost: dezvoltarea unei platforme online "Linked to Green" pentru a facilita legatura dintre locatiile HoReCa si firmele de colectare selectiva a deseurilor din ambalaje; implementarea sistemului de colectare selectiva a deseurilor din ambalaje in minim 20 locatii HoReCa din Bucuresti si acordarea calificativului "Linked to Green" acestora pentru motivarea lor de a respecta procedura de colectare selectiva; promovare conceptului "Linked to Green" si a colectarii selectiva in randul HoReCa, dar si in randul consumatorilor finali.
Linked to Green a beneficiat de sprijinul a peste 15 parteneri din domenii diferite de activitate. In cele 4 luni de implementare efectiva a proiectului-pilot, peste 22 de locatii HoReCa au fost implicate in proiect, incercand colectarea selectiva a ambalajelor, iar o parte dintre ele au decis sa continue contractul incheiat cu compania de colectare selectiva.
| Date beneficiari
Reprezentantii locatiilor HoReCa au fost incurajati si responsabilizati sa se implice printr-un seminar ce a avut drept scop informarea si consolidarea necesitatii colectarii selective si reciclarii deseurilor.Avantajul de a reduce gradul de poluare si de consolidare a mediului inconjurator, dar si imbunatatirea imaginii restaurantului in ochii clientilor i-au motivat sa se implice in colectarea selectiva a deseurilor,iar o parte dintre ei chiar sa continue colaborarea cu firma colectoare dupa incheierea proiectului.Firma de colectare a beneficia de crearea sistemului de colectare selectivă şi de faptul că ehipa asociaţiei a depus efortul de a atrage locaţiile HoReCa.Consumatorii au constientizat importanta protectiei mediului si colectarii selective;proiectul venind in sprijinul autoritatilor locale,responsabile sa realizeze colectarea.
| Rezultatele proiectului
Compania de colectare a deseurilor a adus beneficiarilor recipiente necesare pentru colectarea selectiva in fiecare dintre locatiile HoReCa, participante la proiect. Fiecare locatie a semnat un parteneriat si o procedura de lucru cu noi (YPC) si colector (Remat Holding);unii au continuat colaborarea si dupa proiect. Astfel, la finalul proiectului au fost 16,400 kg de deseuri colectate selectiv din locatii. Am dat, de asemenea, doua diplome pentru cea mai "Linked to green" locatie (cea mai mare cantitate colectate) si pentru cea mai implicata locatie. Una dintre cele mai frumoase parti a proiectului a venit surprinzator, de la un student care ne-a convins sa punem in aplicare « Linked to green » intr-unul din campusurile studentesti. Aceasta a fost o prelungire a proiectului, prin care, studentii au colectat hartie, de asemenea, colectata prin Remat partenerul nostru. Dupa terminarea sesiunii, am realizat un concurs, astfel ca s-au strans cantitati insemnate- aproximativ 120 de saci. Premiile au constat in obiecte promotionale Linked to Green: tricouri, agende, creioane. De asemenea, pentru Moxa am realizat stickere pe care le-am lipit pe usi cu proiectul si afise care indemnau la colectare selectiva, astfel ca initiativa sa aiba o buna vizibilitate. Conducerea caminului a primit cu entuziasm initiativa. Astfel putem spune ca obictivele initiale au fost indeplinite si chiar depasite. Printre alte rezultate se regasesc: spotul video de prezentare a proiectului Linked to Green, brosura, platforma on-line, rapoarte de monitorizare, calificativul Linked to green.
| Bugetul proiectului (in RON)
57229,99
| Parteneri
Ecorom, Orange, Novotel, Remat Holding, Money Channel, MaiMultVerde, Lume Buna, Asociatia Terra Mileniul III, Ambasada SUA
| Website-ul proiectului
http://www.linkedtogreen.ro/