Participanti & Proiecte
Bright Sky Ro - campanie de conștientizare
|
Organizator: Fundația Vodafone România |
|
Categorie: Campanii sociale |
Violența împotriva femeilor și violența domestică sunt răspândite pe scară largă în întreaga UE, estimările fiind că fenomenul afectează 1 din 3 femei. Una din două femei este victimă a hărțuirii sexuale iar una din 20 de femei declară că a fost violată. Violența online este, de asemenea, în creștere, vizând în special femeile din viața publică, precum cele implicate în jurnalism și politică.Potrivit datelor Poliției Române, la nivelul țării noastre, în primele 9 luni ale anului 2022 fenomenul s-a păstrat la cote ridicate, cea mai mare pondere în cadrul infracțiunilor din sfera violenței domestice având-o faptele de „lovire sau alte violențe”. Fundația Vodafone România a lansat în mai 2020 Bright Sky Ro, în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Code4Romania. Aplicația are de la sfârșitul anului 2021 și o varianta web.
| Obiectivele campaniei
Obiectivele campaniei au fost: creșterea gradului de conștientizare în rândul publicului larg a fenomenului violentei domestice, creșterea gradului de utilizare a Bright Sky Ro, singurul instrument digital gratuit din România care vine în sprijinul victimelor violenței domestice și violenței de gen și a celor care vor să le ajute. De la momentul lansării și până în octombrie 2022, aplicația a fost descărcată pe 10.000 de terminale mobile (android sau iOS) și a fost folosită 31.689 de ori.
| Aria geografica
Național, cu acțiuni offline în special în București
| Rezumat
Violența împotriva femeilor și violența domestică sunt răspândite pe scară largă în întreaga UE, estimările fiind că fenomenul afectează 1 din 3 femei. În acest context și încercând să răspundă unei nevoi tot mai mari de informare și suport în context pandemic, Fundația Vodafone România a lansat în mai 2020 aplicația Bright Sky Ro, singurul instrument digital gratuit care vine în sprijinul victimelor violenței domestice și violenței de gen, oferind asistență și informații utile persoanelor aflate într-o relație abuzivă sau celor care vor să le ajute. La trei ani de la lansare, ne-am dorit să comunicăm mai mult asupra fenomenului violenței domestice și a faptului că victimele nu sunt singure în lupta cu abuzul, că au la dispoziție această soluție digitală prin care pot evalua gradul de risc al relației în care se află, pot afla ce trebuie să facă ca să iasă dintr-o relație toxică, cine le poate ajuta, cum pot ajunge la serviciile de asistență din domeniu (servicii sociale, poliție, medicină legală, avocați, consiliere, organizații neguvernamentale etc). Astfel, în luna noiembrie 2022, am început o campanie de conștientizare care s-a derulat pe mai multe planuri: online (campanie în social media, campanie digitală, presa online), TV, presa scrisa, și offline (flyere distribuite de către ofițerii din structurile de cercetare și prevenire a criminalității).
În urma campaniei, numărul total de accesări ale soluției Bright Sky Ro (aplicație mobilă și variantă web) a crescut la 63.064 (față de 10.000 înainte de campanie).
| Date beneficiari direcţi
Contrar percepției, statisticile arată ca fenomenul violenței domestice este uniform distribuit în toate categoriile sociale. De aceea, campania a avut un caracter general de informare pentru publicul larg, de conștientizare asupra gravității fenomenului violenței domestice. Scopul a fost unul de educare și prevenție prin demontarea miturilor și prejudecăților (cele mai frecvente fiind blamarea victimei, lipsa de empatie, indiferența), de avertizare asupra efectelor fizice, psihologice și comportamentale pe care abuzul domestic și violența de gen le au asupra femeilor, copiilor și persoanelor vulnerabile.
În subsidiar, pentru campania digitală de promovare Bright Sky Ro, s-a vizat publicul preponderent feminin, cu vârste cuprinse între 18-60 ani, indiferent de mediul din care acestea provin, potențiale victime dar și rude, cunoștințe.
| Activitati
Strategia de creație a campaniei a pornit de la informații care arată că un procent mare din populație nu știe să recunoască forme de abuz care nu se manifestă cu agresiune fizică, sau că multe persoane (agresori și victime) consideră că anumite forme de abuz sunt justificate, permise cultural și că ar trebui trecute cu vederea. Mesajele campaniei s-au grefat pe eliminarea miturilor și pe identificarea primelor semne de abuz, care din motive culturale sau din constrângeri sociale sunt trecute cu vederea. Campania a tras și un semnal de alarmă, încurajând victimele sa ia măsuri de la primele semne de abuz și să nu aștepte până când situația se agravează și nu mai poate fi controlată.
Pentru publicul larg mesajul a fost:
” Fenomenul violenței domestice rămâne în creștere pe teritoriul țării noastre – în perioada ianuarie – septembrie 2022, în România au fost emise cu 20% mai multe față de primele 9 luni ale anului trecut, arată datele Poliției Române. Peste 10.000 de femei se protejează de violența domestică și folosesc activ aplicația Bright Sky RO, singurul instrument digital gratuit care vine în sprijinul acestora și a celor care vor să ajute.”
Pentru potențiale victime, mesajul campaniei în social media a fost:
”În relațile de cuplu există prima oară pentru orice. Uneori, chiar și pentru abuz”
Pentru cei care vor să ajute victimele, mesajul campaniei online a fost:
”De fapt, contează! Ești îngrijorată pentru prietena ta? Descarcă Bright Sky Ro”
Campania s-a derulat pe mai multe canale simultan, în perioada noiembrie – decembrie 2022, astfel:
1. Campanie digitală: bannere si add-uri pe google, Facebook, Antena1 & Antena 3, DC News, stiripesurse, mediafax etc
2. Social Media: Facebook, Instagram, LinkedIn
3. PR: comunicat de presă în colaborare cu Poliția Română, interviuri la TV (Antena 1, Antena 3, TVR etc), 2 podcasturi dedicate subiectului, influencers
4. Evenimente: distribuție 5.000 flyere despre aplicație prin canalele locale/naționale de prevenire a criminalității din cadrul Poliției Române.
| Rezultatele proiectului
210 mențiuni în toată media
➢6 apariții TV
➢AVE: € 73,682
➢Reach: 1,2 milioane
➢63.000 click-uri pe Bright Sky web page
➢1.000 de descărcări ale Bright Sky app în Apple store și Google play store
➢500% - creșterea interacțiunilor
| Parteneri
Poliția Română (prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității -ICPC), Vodafone Group Foundation
| Despre organizator
Oxygen este o agenție integrată de comunicare,portofoliul de clienți reunește companii precum: Vodafone, Enel, Arctic, Farmec, Baneasa Shopping City și mulți alții.Misiunea Oxygen este de a crește în mod sustenabil branduri și businessuri, prin insighturi, abordare strategică și campanii integrate.
Next Advertising. Agentie full service. Antreprenori din 2000.Valorile noastre: creativitate, umanitate, colaborare. Creăm un mediu lucru sănătos pentru ca talentele noastre să fie puse în valoare.
| Website proiect
https://fundatia-vodafone.ro/proiecte/bright-sky/