close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Aventură prin lectură



| Organizator:
    United Way Romania
| Categorie:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    Copiii care cresc în sărăcie sau excluziune socială întâmpină dificultăţi în a avea o evoluţie bună la şcoală, în a se bucura de o sănătate bună şi în realizarea potenţialului deplin mai târziu în viaţă.
Rezultatele raportului național al României privind nivelul de alfabetizare al elevilor, publicat în mai 2022, arată că doar 11% dintre elevii din România pot citi fluent. 42% dintre elevi sunt aproape de analfabetism și nu au competențe de interpretare și analiză a informațiilor și faptelor, de a-și forma propriile idei sau de a stabili concluzii. (Comisia EU 2022).
Toate acestea ne-au determinat să acționăm pentru a preveni și depăși această problemă. Am selectat comunități aflate în situație de risc, iar beneficiarii sunt copii din familii cu statut socio-economic precar.


| Scopul proiectului
    Scop: Reducerea riscului de analfabetism funcțional în rândul copiilor aflați în situații vulnerabile prin asigurarea accesului la activități specifice de literație (dezvoltarea competențelor de lectură și scriere care facilitează înțelegerea şi învățarea, folosirea și evaluarea critică a informațiilor furnizate în moduri variate care includ texte scrise și imagini)
Obiective: Dezvoltarea literației pentru copiii din medii vulnerabile; Cursuri de formare profesională pentru profesori; Creșterea gradului de conștientizare a părinților privind necesitatea stimulării lecturii la copii.


Aventură prin lectură Aventură prin lectură Aventură prin lectură

| Aria geografica
    Călarași - Fundeni, Curcani, Valea Roșie; Dâmbovița-Picior de Munte, Brănești, Vârfuri; Ilfov – Glina, Buftea; Brașov-Crizbav, Harman; Iași – Borșa; Constanța – Cumpăna; Harghita – Băile Tușnad; Prahova – Ploiești; Galați – Costache Negri; Cluj – Ciurea, Huedin; Timiș - Bencecu de Sus, Bencecu de Jos, Biled, Pesac, Satchinez

| Rezumat
    Toți copiii au dreptul la educație, indiferent de mediul din care provin, pentru a se putea dezvolta la nivelul potențialului nativ. Din păcate, situația economică a familiilor din care fac parte și limitările comunităților în care cresc, le fac drumul dificil.
În educație și nu numai, statisticile sunt dure în România. Conform Monitorului Educației și Formării, publicat de Comisia Europeană, în anul 2022, 40,8% dintre tinerii cu vârstă de 15 ani aveau competențe scăzute la citire, în timp ce media la nivel european era de 22,5%.
Despre analfabetismul funcțional (noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit) auzim tot mai des și statisticile ne dau constant vești alarmante.
Proiectul ”Aventură prin lectură” are scopul de a preveni și combate analfabetismul funcțional în rândul copiilor aflați în dificultate prin asigurarea accesului la activități de literație.
Proiectul și-a îndreaptat atenția nu doar către copii, ci și către profesori și părinți, având o metodă integrată de intervenție. Mai exact, activitățile de stimulare a lecturii, desfășurate cu copiii, au fost completate de formarea profesională în domeniul literației și lucrului cu grupurile vulnerabile, dedicate profesorilor, dar și de întâlniri de informare despre importanța lecturii în familie, adresate părinților.


| Date beneficiari direcţi
    a) 1.129 copii din medii defavorizate au beneficiat de activități de literație și o gustare/masă caldă;
b) 436 părinți au participat la activități de conștientizare a importanței lecturii și implicare în activități de literație alături de copii;
c) 58 de profesori au participat la sesiuni de formare profesională care să conducă la dezvoltarea literației printre elevi.


| Activitati
    1. Evaluarea nivelului de literație al fiecărui copil pentru a putea planifica, adapta și monitoriza activitățile și evoluția copiilor;
2. Dotarea și amenajarea cluburilor de lectură în cadrul școlilor partenere – am asigurat o bibliotecă modernă, cu titluri de interes, de care copiii se pot bucura într-un mod informal, relaxant, atractiv;
3. Cursuri de formare în domeniul literației pentru cadrele didactice și oferirea de suport pe durata implementării proiectului;
4. Activități de stimulare a lecturii pentru copii, iar pe durata activităților am oferit și o masă caldă, un real ajutor pentru familiile cu situație economică precară;
5. Tutorat prin care elevii se susțin unii pe ceilalți dezvoltându-li-se sentimentele de comuniune și ajutor reciproc;
6. Excursii tematice prin care copiii au vizitat librării, biblioteci sau alte spații în care se promovează lectura;
7. Activități de informare și implicare a părinților pentru a conștientiza importanța educației și a lecturii în dezvoltarea și viitorul copiilor;


| Rezultatele proiectului
    a) 1.129 de copii aflați în situație de vulnerabilitate socio-economică au beneficiat de evaluarea nivelului de literație;
b) 1.129 copii, din medii defavorizate, au beneficiat de activități de literație, alături de o gustare sau o masă caldă;
c) 22 cluburi de lectură au fost amenajate în școli din 11 județe, dintre care 18 în mediul rural;
d) 58 cadre didactice au participat la cursul de formare profesională care vizează abilitarea cadrelor didactice pentru susținerea unui demers didactic care să conducă la dezvoltarea literației la elevi;
e) 180 voluntari au fost implicați în activitățile proiectului;
f) 436 de părinți au participat la cel puțin o activitate de conștientizare și implicare în activități de lectură cu copiii;


| Bugetul
    1023097 LEI

| Parteneri
    ȘCOLI: Școala Gimnazială nr. 2 Buftea, jud. Ilfov; Școala Gimnazială nr. 3 Bobești, Glina, jud. Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 Cosoba, jud. Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 Fundeni, jud. Călărași; Școala Gimnazială nr. 1 Curcani, jud. Călărași; Școala Gimnazială "Smaranda Dumitru Roman" Vizurești, jud. Dâmbovița; Școala Gimnazială Brănești, jud. Dâmbovița; Școala Gimnazială nr. 2 Picior de Munte, jud. Dâmbovița; Școala Gimnazială "Constantin Secăreanu " Runcu, jud. Dâmbovița ORGANIZAȚII: Asociația Paradigme Educaționale Călărași; Asociația Think Big (Dâmbovița); Asociația Hercules ( Glina și Buftea); Asociația Creativ ( Brașov și Harghita); Asociația CREPS ( Constanța); Asociația Club Sportiv Aurora Băicoi ( Ploiești); Asociația Inimă de Copil ( Galați); Fundația Serviciilor Sociale Bethany ( Iași); Asociația InEdu ( Timișoara); Asociația Life Education For All ( Cluj)

| Despre organizator
    United Way Romania identifică cele mai mari nevoi din comunitate și dezvoltă programe care îmbunătățesc viețile copiilor, adulților și vârstnicilor aflați în dificultate. Activitatea UWRo se concentrează pe cele trei direcții care pun bazele unei comunități prospere: acces la o educație de calitate, servicii bune de sănătate și un venit suficient pentru a întreține o familie.
În anul 2022 am ajutat un număr de peste 13.000 de copii, tineri și vârstnici aflați în situații de mare vulnerabilitate


| Website proiect
    https://www.unitedway.ro/aventura-prin-lectura/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->