Participanti & Proiecte
BraveArt
|
Organizator: Fundatia Comunitara Iasi |
|
Categorie: Dezvoltare economica si sociala |
Ne-am propus sa venim in ajutorul politicilor de tineret din Romania prin reunirea a 3 probleme identificate in comunitatea din care facem parte. Statisticile arata ca doar 32% dintre romani se implica in activitati de voluntariat (studiu Fundatia Multimedia). La nivel national doar 1% din deseurile produse sunt reciclate. Mai mult, observam ca tinerii artisti nu sunt incurajati sa-si dezvolte talentul si sa aleaga o cariera in acest domeniu. Problemele identificate sunt fundamentale pentru grupul nostru tinta si mediul in care actionam. Toti membrii echipei, cu varste intre 15 si 20 de ani, am considerat ca acest proiect poate contribui la schimbarea mentalitatii in cadrul comunitatii noastre cu privire la arta, la cresterea ratei de reciclare a deseurilor si la augmentarea numarului de tineri implicati.
| Scopul proiectului
BraveArt si-a propus sa aduca arta mai aproape de oameni, sa indemne comunitatea ieseana sa aiba un comportament responsabil fata de mediu si sa dezvolte potentialul tinerilor implicati in proiect. In cifre, obiectivele proiectului au fost urmatoarele: vanzarea a 1000 de carnetele, colectarea a 30 de tone de maculatura si formarea in spiritul civic a celor 35 de voluntari. Pe langa aceste obiective principale, echipa proiectului isi mai propusese sa organizeze activitati de strangere de maculatura si workshop-uri si activitati cu tematica eco si artistica.
| Aria geografica
Judetul Iasi
| Rezumat
Motivul implementarii proiectului a fost reprezentat de dorinta de a incuraja tinerii artisti ai comunitatii sa se afirme pe plan artistic, sa invite cetatenii orasului Iasi catre un comportament respectuos fata de mediul inconjurator si sa demonstreze intregii comunitati uriasul potential intruchipat prin tineri.
Pentru a atinge toate aceste obiective, BraveArt a venit cu o solutie simpla: carnetele din hartie reciclata pictate direct de catre tinerii artisti. Astfel acest proiect a reusit sa vanda 1100 de carnetele pana la data de 1 octombrie 2013. Pe langa producerea acestor carnetele deosebite, BraveArt a organizat strangeri masive de maculatura folosita inspre a fi reciclata, a organizat workshopuri de ecologie si de arta si a initiat multe alte evenimente, precum serile de film, la care intrarea s-a facut pe baza de maculatura.
O parte din profitul acestei intreprinderi sociale a fost redirectionat catre tinerii pictori pentru a le demonstra ca pot alege in viitor o cariera artistica ce le poate asigura un anumit venit, iar restul a fost donat catre YouthBank Iasi, un program educational pentru tineri care sustine libera initiativa, spiritul filantropic si implicarea civica.
Datorita implicarii permanente a voluntarilor si cetatenilor din Iasi am ajuns la urmatoarele rezultate: premiul de cel mai bun proiect de voluntariat in domeniul Tineret la Gala Nationala a Voluntariatului 2013, aproximativ 10.000 de lei stransi, am donat catre YouthBank Iasi 7.700 lei, 35 de voluntari implicati, 15.000 de ore de voluntariat, 1100 de carnetele vandute, 8.5 tone de maculatura colectata, peste 1000 de beneficiari directi in cadrul proiectului, peste alti 100 de beneficiari directi in YB.
| Date beneficiari
Voluntarii au fost cei care au planificat si organizat fiecare activitate din cadrul proiectului, ei fiind cei care au luat deciziile si si le-au asumat; ei sunt cei care au gandit activitatile de fundraising, au vandut carnetele, au convins oameni sa aduca maculatura si au promovat artistii. Au gandit fiecare etapa a proiectului, acest lucru avand un impact foarte mare asupra lor pentru ca au invatat sa fie analitici, sa planifice, sa faca strategii, sa organizeze, sa-si asume responsabilitati si, nu in ultimul rand, sa evalueze fiecare activitate realizata.
Cei 5 consilieri ai proiectului si-au asumat responsabilitatea indrumarii noastre si ne-au sustinut pana la final.
Artistii au fost responsabilitati prin asumarea pictarii celor 60 de carnetele si promovarea imaginii lor.
| Rezultatele proiectului
Cei 15 artisti liceeni a fost promovati prin intermediul carnetelelor, workshop-urilor, prin intermediul campaniilor desfasurate pe retele de socializare si pe site-uri/bloguri.
Voluntarii implicati in proiect au dobandit abilitati de relationare, gestionare si organizare a proiectelor. Au invatat sa gestioneze mai bine resursele pe care le au, sa caute noi modalitati de rezolvare a problemelor ce intervin si de a manageria timpul. Ei au lucrat pe parcursul proiectului atat in echipa, cat si individual, responsabilizandu-se. In tot acest timp, au avut contact cu mediul artistic iesean, astfel incat au reusit sa identifice noi modalitati de manifestare a artei si sa pretuiasca talentul viitorilor tineri ce vor reprezenta urmatorii artisti ai comunitatii si nu numai.
Cei 800 de cumparatori ai carnetelelor si cei care au contribuit cu maculatura au aflat povestea initiativei, constientizand faptul ca tinerii pot realiza o schimbare majora in comunitate prin promovarea artei si a ecologiei. Mai mult, toate aceste persoane au inceput sa doneze sau sa se implice in solutionarea unor probleme din societate, ceea ce face ca pe viitor sa mai sustina astfel de cauze.
Efecte neintentionate: membrii echipei au reusit sa gaseasca modalitati de implicare a artistilor in comunitate, in actiuni de revitalizare a unor spatii din oras si prin pictarea unui perete din cadrul unui spital prin pictarea acestor structuri; membrii comunitatii sustin mai mult reciclarea(am primit numeroase telefoane pentru colectarea de maculatura); voluntarii se implica in mai multe proiecte de voluntariat
| Bugetul proiectului (in RON)
7702,48
| Parteneri
Asociatia gazda este Fundatia Comunitara Iasi, alaturi de urmatorii parteneri: Asociatia “Mai Bine”, Toyota Iasi, Recycle International, Carturesti, Tara Minunilor,Cake Expert, Ziarul de Iasi, Inoras.ro, Witmo, Evenimentul, Agentia pentru Protectia Mediului, Garda de Mediu, Palas Iasi, Primaria Iasi, Iulius Mall Iasi, Carrefour ERA, Consiliul Judetean al Elevilor. Finantator: British Council United Kingdom, prin programul Global Change Makers
| Website-ul proiectului
www.braveart.ro