Participanti & Proiecte
SOS Cardio- Atentie! Risc cardiovascular!
|
Organizator: Fundaria Romana a Inimii |
|
Categorie: Sanatate |
Prin focus-grupuri s-a constatat:
Nu e acordată atenţie prevenţiei (prevenţie în general, nu doar a bolilor cardiovasculare)- „De ce să mă duc la doctor sau sa-mi schimb stiul de viata atât timp cât nu mă doare nimic?” nu e doar o întrebare cât o convingere, un stil de viaţă.
Un grad scăzut de conştientizare a riscului CV global (este perceput mai mult ca un concept teoretic decât un context medical cu impact asupra sănătăţii)
O slabă percepţie a problemei existente (riscul CV) - „nu am nevoie să caut o soluţie”
| Scopul proiectului
Scopul campaniei este de conştientizare a factorilor de risc cardiovascular si necesitatea evaluarii de catre medicul specialist a persoanelor ce prezinta un risc CV crescut.
Obiectivele Campaniei:
Sa informam asupra factorilor de risc cardiovascular prin intermediul Testului Cartonaselor]
Sa facem educatie prin intermediul presei
Sa trimitem oamenii la doctor prin intemediul spotului TV
Sa generam interes maselor in legatura cu factorii de risc cardiovascular.
| Aria geografica
Campanie nationala
| Rezumat
Fundaţia Română a Inimii impreuna cu Ministerul Sanatatii si cu sustinerea AstraZeneca Romania a demarat o campanie naţională de educare si constientizare a publicului larg asupra factorilor de risc cardiovascular
Scopul campaniei este de conştientizare a factorilor de risc cardiovascular si necesitatea evaluarii de catre medicul specialist a persoanelor ce prezinta un risc cardiovascular crescut.
Un grad scăzut de conştientizare a riscului CV global, nu e acordată atenţie prevenţiei (prevenţie în general, nu doar a bolilor cardiovasculare) şi există o slabă percepţie a problemei existente
Obiectivele Campaniei:
Creşterea gradului de conştientizare a factorilor de risc cardiovascular!
Schimbarea atitudinii faţă de prevenţia CV!
Schimbarea comportamentului faţă de vizita la medic, care de obicei are loc doar în cazurile de risc CV ridicat!
Modul prin care populaţia este invitată să-şi evalueze riscul cardiovascular este prin completarea “Testului Cartonaşelor”.Testul se poate face pe site-ul dedicat al campaniei www.soscardio.ro sau prin telefon, sunând gratuit la 0800-070-777.
| Date beneficiari
Prim mediatiyarea instrumentelor publicul tinta a fost incurayat sa acceseze site+ul si sa sune la linia telefonica gratuita.
| Rezultatele proiectului
www.soscardio.ro
Vizite pe site de la lansare proiect : 97264
Vizite Romania : 92562
Din afara tari : 4702
Totalul efectuarii Testului Cartonaselor:63538
Din totalul respondentilor, Testul Cartonaselor arata ca aproximativ 10% dintre cei care au completat testul au risc mare de a se imbolnavi de boala cardiovasculara.
Spot TV – Rezultate finale
Rezultat final: un reach de 4+ pentru targetul All 45-70 Urban, adica aproximativ 2.000.000 de oameni
Cele patru conferinte de presa de anul trecut, din Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj, au generat un numar impresionant de articole, stiri radio, TV si online generand un grad de constientizare (“awareness”)de aproximativ 1.800.000 de persoane.
| Bugetul proiectului (in RON)
15000,00
| Parteneri
Ministerul Sănătăţii, Societatea Română de Cardiologie, AstraZeneca
| Website-ul proiectului
http://www.soscardio.ro/campanie/