close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campania Respectului



| Organizator:
    Avon Cosmetics Romania
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    La fiecare 30 de secunde, o româncă este victimă a violenței domestice.
Numărul real al victimelor violenței nu este cunoscut nici măcar de autoritați, estimează că una 1 din 4 femei este victimă a abuzurilor fizice.
Numărul de locuri în centrele de adăpost este de 6 ori mai mic decât standardul european (1 la 10.000 de locuitori).


| Scopul proiectului
    Scopul campaniei a fost acela de a sprijini din toate unghiurile. Am sprijinit centre de adapost, am informat tinerii despre ce inseamna si cum identifici semnele violentei, am sprijinit burse jurnalistice ce documenteaza responsabil fenomenul violentei.

Campania Respectului Campania Respectului Campania Respectului

| Aria geografica
    National

| Rezumat
    

| Date beneficiari
    1.IN A RELATIONSHIP:
240.000 de adolescenţi prin Campania online de educare de Ziua Adolescentului.
45.000 persoane care au interacţionat cu expoziţia de ilustraţii la festivaluri. Peste 100.000 de persoane expuse mesajelor, 1500 respondenţi la chestionarul online, 300 de adolescenţi participanţi la discuţiile din licee
Cel mai mare impact a existat asupra oamenilor implicaţi în proiect, a însemnat o schimbare majoră de perspectivă şi un pas major in cariera lor: 10 liceeni, cercetători: primul lor job,3 liceeni în echipa de proiect: fotograf, artist video, social media,16 liceeni, artişti: prima lor expoziţie, itinerantă,2 artişti tineri: primul lor mural
2.Proiect pentru tinerele din mediul institutionalizat:283 de beneficiari
3.PROIECT PENTRU TINERII DIN MEDIUL RURAL-45 de tinere implicate in programul de mentorat


| Date beneficiari
    

| Activitati
    Principalele iniţiative din Campania Respectului 2017:
1. Sprijin pentru primul centru de adapost 24/7 din Romania si prima culegere de spete juridice pentru victime (Asociatia ANAIS)
În România, numărul de centre de adăpost pentru victimele violenței sunt insuficiente şi nu există centre de urgenţă. Culegerea e un instrument foarte util victimelor pentru că pot vedea sentinţele din alte cazuri de violenţă în familie, dar şi personalului juridic. De cele mai multe ori, victimele au la dispoziţie un avocat din oficiu neexperimentat, care nu cunoaşte problema în detaliu.
2. Burse jurnalistice ce documenteaza responsabil fenomenul violentei (BURSELE SUPERSCRIERI, Fundatia Friends for Friends).
Bursele Superscrieri/Avon sprijină financiar și profesional echipe de jurnaliști care să documenteze proiecte complexe, de profunzime, pe tema violenței domestice în România.
3. Proiect educaţional pentru tineri. INARELATIONSHIP (Fundatia Friends for Friends)
E foarte greu să schimbi perspectiva unei femei care e într-o situaţie de violenţă de mulţi ani, în plus, e foarte posibil ca ea să devină conştientă că ceea ce i se întâmplă nu e normal, dar să accepte situaţia din alte motive (ex. de dragul copiilor, e dependentă financiar, îi e ruşine).
Credem că putem preveni violenţa în familie doar dacă vorbim cu tinerii adolescenţi şi le insuflăm un comportament non-violent în relaţiile de cuplu.
4. Proiect pentru tinerele din mediul institutionalizat (Asociatia The Social Incubator- Scopul proiectului a fost de a le oferi tinerelor participante, dar și celor care au beneficiat de diseminarea ulterioară a informației, instrumentele de care au nevoie pentru a deveni puternice, încrezătoare, independente, și de a preveni astfel riscurile la care pot fi supuse pe parcursul vieții: relații nesănătoase, violență domestică sau abuzuri de orice natură.
5. Proiect pentru tinere din mediul rural. INSPIRATIE PENTRU VIITOR, Fundatia PACT. Proiectul “Poți și meriți mai mult #RESPECT” a fost dedicat feminității și femeilor puternice. El a abordat cele trei elemente definitorii pentru o femeie împlinită: respect, independență, iubire. Scopul proiectului a fost de a le oferi tinerelor participante, dar și celor care au beneficiat de diseminarea ulterioară a informației, instrumentele de care au nevoie pentru a deveni puternice, încrezătoare, independente, și de a preveni astfel riscurile la care pot fi supuse pe parcursul vieții: relații nesănătoase, violență domestică sau alte abuzuri


| Rezultatele proiectului
    IN A RELATIONSHIP
240.000 de adolescenţi prin Campania online de educare de Ziua Adolescentului.
45.000 persoane care au interacţionat cu expoziţia de ilustraţii la festivaluri. Peste 100.000 de persoane expuse mesajelor.
89 articole în presa naţională şi internaţională care au generat 326.000 viewership
1500 respondenţi la chestionarul online
300 de adolescenţi participanţi la discuţiile din licee
Cel mai mare impact a existat asupra oamenilor implicaţi în proiect, a însemnat o schimbare majoră de perspectivă şi un pas major in cariera lor:
- 10 liceeni, cercetători: primul lor job
- 3 liceeni în echipa de proiect: fotograf, artist video, social media
- 16 liceeni, artişti: prima lor expoziţie, itinerantă
- 2 artişti tineri: primul lor mural

Proiect pentru tinerele din mediul institutionalizat. MERITI SI POTI MAI MULT RESPECT.
283 de beneficiari:
 Sesiunea informativă: 98 de participante (dintre acestea un număr de 29 au participat la sesiunile de grup / training pentru diseminatori)
 Training pentru diseminatori: 21 de participante
 Sesiuni de grup: 87 de participante
 Evenimente de diseminare: 106 participante
 Sesiuni de consiliere psihologică: 5 participante
 Sesiuni de consiliere vocațională: 33 de participante
PROIECT PENTRU TINERII DIN MEDIUL RURAL INSPIRATIE PENTRU VIITOR
- 45 de tinere implicate in programul de mentorat
- 9 comunitati din cele 13 participante la prima faza a proiectului s-au inscris pentru cea de a doua faza a proiectului
- 45 de mentori au fost informati despre continuarea proiectului si 21 de mentori si-au exprimat acordul de a participa la jurizarea concursului de idei de proiecte.
- 41 de tineri din 9 comunitati au participat in perioada 31 august-3 septembrie 2017 la un training la care au invatat despre violenta in cuplu si violenta online, cum sa organizeze un eveniment comunitar si scriere si management de proiect.
- 15 vizite de consultanta efectuate de expertul ART Fusion pentru scrierea proiectelor comunitare si pentru organizarea evenimentelor locale de constientizare a efectelor violentei in cuplu.
- 9 proiecte comunitare trimise spre finantare
- 9 proiecte comunitare implementate cu implicarea a 48 de tineri voluntari si 9 persoane resursa




| Bugetul
    > 50.000 Euro

| Parteneri
    Dacă în 2008, la lansare, iniţiativa îşi propunea în principal sprijinirea centrelor de adăpost pentru victime, în scurt timp a devenit cert că schimbarea poate interveni doar atunci când problema e abordată din mai multe unghiuri. De aceea, după aproape 10 ani, Campania Respectului însumează donaţii de aproape 1 milion $, fonduri direcţionate către 15 centre de adăpost pentru victime, 12 burse jurnalistice care documentează responsabil amploarea fenomenului (Bursele Superscrieri/AVON), 2 proiecte educaționale pentru tineri (Licee Albastre, Inarelationship), un proiect pentru tinerii din mediul rural (Inspirație pentru viitor- Fundația PACT), un proiect pentru tinerii din sistemul de protecţie (Asociația The Social Incubator), o culegere de speţe juridice (Asociația ANAIS) şi 4 campanii ample de informare (Nu doar vânătăile te transformă în victimă!, Share It to stop It, 1000 de paturi, Cealalta faţă a cuplului perfect).

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes