close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



STOP Luptei de Acasa - O campanie de combatere a violentei impotriva copiilor



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Romania este tara unde „bataia e rupta din rai” si “buruiana de leac”, in care “unde da mama, creste”, in care “copilul trebuie pupat doar in somn”. Studiul sociologic“Abuzul si neglijarea copiilor”, a identificat urmatoarele caracteristici ale abuzului asupra copilului: 38% dintre parinti recunosc abuzul fizic asupra copiilor in familie; 63% dintre copii afirma ca sunt batuti acasa de catre parintii; corectiile precum „lovitul cu palma”/„urecheala” nu sunt percepute de majoritatea parintilor, si intr-o anumita masura, nici de copii, ca fiind comportamente din sfera abuzului fizic; 20% dintre parinti apreciaza pozitiv bataia ca mijloc de educatie; 18% dintre copii afirma ca au fost batuti acasa cu batul sau nuiaua. Convingerea ca prin pedepsire copiii vor invata cele mai importante lectii este extrem de raspandita in randul parintilor.

| Scopul proiectului
    Campania de constientizare publica si interes national “Stop Luptei de ACASA”, a urmarit urmatoarele obiective: diminuarea nivelului de acceptare sociala a pedepselor corporale si umilitoare asupra copiilor; promovarea educatiei parentale in vederea sprijinirii parintilor in procesul complex de crestere si ingrijire a copiilor; cresterea nivelului de constientizare cu privire la utilizarea pedepselor corporale si umilitoare ca o forma de incalcare a drepturilor copilului precum si a legii, cu consecinte negative pentru sanatatea emotionala si dezvoltarea copiilor.



STOP Luptei de Acasa - O campanie de combatere a violentei impotriva copiilor STOP Luptei de Acasa - O campanie de combatere a violentei impotriva copiilor STOP Luptei de Acasa - O campanie de combatere a violentei impotriva copiilor

| Aria geografica
    Bucuresti, Iasi, Suceava, Timisoara, Targu Mures

| Rezumat
    In 2013, la mai bine de un deceniu de la ultima evaluare nationala a fenomenului violentei asupra copilului, Salvati Copiii si-a propus o masurare obiectiva a acestui fenomen. Studiul sociologic la nivel national “Abuzul si neglijarea copiilor”, realizat de Salvati Copiii cu sprijinul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice a aratat ca 63% dintre copiii romani sunt batuti acasa de catre parintii lor. In aceste conditii, Salvati Copiii a demarat campania de constientizare publica si interes national “Stop Luptei de ACASA”, cu obiectivele: diminuarea nivelului de acceptare sociala a pedepselor corporale si umilitoare asupra copiilor; promovarea educatiei parentale in vederea sprijinirii parintilor in procesul complex de crestere si ingrijire a copiilor; cresterea nivelului de constientizare cu privire la utilizarea pedepselor corporale si umilitoare ca o forma de incalcare a drepturilor copilului precum si a legii, cu consecinte negative pentru sanatatea emotionala si dezvoltarea copiilor.
Public tinta: parinti, factori de decizie de nivel central (Ministerul Educatiei, Sanatatii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului şi Adoptii), media, public general.
Principalele activitati: 1/ difuzarea pe canale media a urmatoarelor produse: film documentar, spoturi TV ce surprind discrepanta între perfectiunea afişata în multe dintre familii şi realitatea traita de copii; spoturi radio; articole în media de specialitate şi/sau destinate publicului larg; 2/ utilizarea de instrumente neconventionale de constientizare, plasate in spatii publice: suport print de pus la stand îmbracaminte, cut out, floor graphics; utilizarea unui spot “martor” menit sa activeze initiativa în domeniul protejarii copiilor împotriva violentei.


| Date beneficiari
    NA

| Rezultatele proiectului
    Principalele rezultate ale proiectului:
La nivel media TV si public general: 9 posturi TV nationale (TVR, PRO TV, Realitatea, DIVA, Universal Channel, Euforia, Kanal D, Prima TV, Paprika) au preluat si difuzat spoturile elaborate in cadrul campaniei in perioada 20 septembrie-30 octombrie 2014; spotul radio a fost difuzat la Radio Romania Actualitati, RFI, Radio Europa FM; Acoperarirea a fost national, publicul atins: 10 milioane;
La nivel presa scrisa, print si online: articole elaborate in cadrul campaniei au fost publicate in Adevarul, Psychologies si Avantaje. De asemenea, in on line, au fost preluate articole pe urmatoarele site-uri: sfatulparintilor.ro, copilul.ro, eva.ro, ele.ro, mamicaurbana.ro, suntparinte.ro, sfatulmamicilor.ro.
La nivel Salvati Copiii:
2000 de Parinti au beneficiat de serviciile de educatie parental disponibile gratuit in centrele de Consiliere ale Salvati Copiii din Bucuresti, Iasi, Timis, Suceava, Mures;
1500 de Parinti au participat la cinci conferinte de educatie parental desfasurate in orasele mai sus mentionate;
SCR a devenit membru activ in grupul national de lucru responsabil cu revizuirea Strategiei Nationale de Educatie Parentala.
Contul de Facebook https://www.facebook.com/ParintiBuni a depasit 9000 de like-uri;
Site-ul Salvati Copiii www.parintibuni.ro a inregistrat peste 100000 de vizitatori unici iar sectiunea “Intreaba expertul” a fost utilizata intens in perioda campaniei, precum si dupa aceea.
Produse media: 3 spoturi TV, spot radio, film documentar, spot martor; https://www.youtube.com/watch?v=OIwfS66fDqo


| Bugetul proiectului (in RON)
    157500

| Parteneri
    Agentia Armada

| Website-ul proiectului
    www.parintibuni.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes