close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Vreau în clasa a 9-a



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor
| Problema de fond
    Vreau în clasa a 9-a a venit în 2008 ca răspuns la nevoia acută a elevilor din mediul rural de a-și continua studiile după terminarea ciclului gimnazial. Din cauza condițiilor de la nivelul familiilor din care provin, doar o parte din elevii din mediul rural își continuă studiile, în timp ce ceilalți nu au această posibilitate și rămân în sat, unde nu au șanse să își atingă potențialul maxim de dezvoltare și duc mai departe ciclul specific cercului vicios al sărăciei.
Nevoia identificată prin prezența zilnică în comunitățile rurale în care fundația implementează proiecte și programe de dezvoltare comunitară, educație și protecție este reliefată permanent de studiile , precum Studiul Bunăstarea copilului din mediul rural, ce este realizat din 2 în 2 ani și care se focusează pe identificarea nevoilor elevilor din mediul rural.


Vreau în clasa a 9-a Vreau în clasa a 9-a Vreau în clasa a 9-a

| Aria geografica
    Iași, Vaslui, Cluj, Sălaj, Dolj, Olt, Mehedinți, Gorj, Vâlcea, Ilfov, Buzău, Galați, Ialomița

| Rezumat
    Rata cea mai mare de abandon şcolar în mediile dezavantajate are loc după clasa a VIII-a, când costurile pentru şcolarizare cresc exponenţial: apar cheltuieli legate de navetă, cămin şi cantină.
Doar jumătate dintre elevii care au terminat clasa a VIII-a acum patru ani au ajuns să ia Bacalaureatul și mai puţin de unul din doi elevi din mediul rural au promovat examenul maturității la sesiunea din această vară. În schimb, în rândul elevilor care au învăţat la licee din mediul urban promovabilitatea a fost de peste 74%.
Obiectivul programului Vreau in clasa a 9-a constă în sprijinirea elevilor din mediul rural în vederea continuării și promovării studiilor liceale, echiparea cu abilități de viață și maximizarea șanselor de succes în carieră.
Activitati implementate si resurse disponibile:
• Burse lunare pentru acoperire de nevoi primare pentru acces la educație
• Meditații
• Mentorat
• Sesiuni de orientare vocațională
• Proiecte de responsabilitate socială – prin metoda de photo voice

Rezultate obținute:
- 927 de elevi beneficiari din 300 de comunități rurale
- 100% rata de promovabilitate școlară pentru elevii de gimnaziu
- 93 % rata de promovare la examenul de Evaluare Națională
- 89,07 % rata de promovare la bacalaureat
- Peste 76% dintre absolvenți au devenit studenți
- Peste 76% dintre elevi și-au dezvoltat abilitățile de lucru în echipă, comunicare, relaționare etc.
- 98% rata de participare a elevilor la activitățile lunare


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcți ai programului sunt elevi de gimnaziu, liceu sau școală profesională, cu vârste cuprinse între 13 și 19 ani, care nu au resursele educaționale și financiare necesare continuării studiilor liceale; 927 elevi beneficiari in anul 2022.

| Activitati
    În cadrul programului principalele direcții de intervenție sunt:
- Sesiunile lunare cu tematici de dezvoltare personală și orientare vocațională – startul acestei activități este constituit de chestionarul de nevoi ce se aplică elevilor în acord cu planurile acestora de viitor. Pornind de la rezultatele obținute, o echipă de specialiști dezvoltă programa anuală de activități ce are atașat un calendar lunar cu tematici.
- Meditații susținute in procent de 95 % de către voluntari – profesori, specialiști în diferite domenii, studenți – le oferă elevilor din mediul rural posibilitatea de a-și consolida și aprofunda cunoștințele în vederea obținerii unui rezultat cât mai bun în cadrul examenelor naționale, rezultat ce le poate aduce un loc la buget, un loc în cămin și o bursă.
- Mentorat individual și de grup, care răspunde unei alte nevoi importante a elevului: lipsa de modele de urmat și lipsa conexiunii cu realitatea pieții muncii actuale. Sunt două tipuri de mentorat: 1 to 1 ( desfășurat pe o perioadă de 6 luni și dezvoltat plecând de la un profil comun al mentorului și al elevului – ambele documentate în prealabil) și/sau mentorat de grup (între 4 și 20 de elevi și un mentor, la fel asociați după profil și interese comune). Întreg conceptul are la bază ideea de conectare a elevilor cu oameni care au reușit dar și trasarea unor direcții pentru elevi în vederea accesării unui alt nivel după finalizarea studiilor (continuarea studiilor sau angajare).


| Rezultatele proiectului
    • 100% rata de promovabilitate a anului școlar pentru elevii de clasa a VIII-a din program
• 93 % rata de promovare la examenul de Evaluare Națională
• 89,07 % rata de promovare la bacalaureat
• Peste 76% dintre absolvenți au devenit studenți
• Peste 76% dintre elevi și-au dezvoltat abilitățile de lucru în echipă, comunicare, relaționare etc.
• 98% rata de participare a elevilor la activitățile lunare din cadrul programului



| Bugetul
    5000000 LEI

| Parteneri
    9 Inspectorate Școlare Județene din județele în care se implementează programul; 100 Școli/Licee; 50 Companii

| Despre organizator
    De peste 30 de ani, alături de copiii vulnerabili
World Vision România este cea mai mare organizație non-guvernamentală din mediul rural, sprijinind până în prezent copiii din sute de comunități vulnerabile. În fiecare an facilităm accesul la educație de calitate pentru copiii din zonele rurale și îi ajutăm să iasă din cercul vicios al sărăciei.


| Website proiect
    https://worldvision.ro/implica-te/persoane-fizice/vreau-in-clasa-a-9-a/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes