Participanti & Proiecte
Open Knowledge
|
Organizator: Scoala de Valori |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
Scoala de Valori face educatie non-formala cu tineri din 2010 si pe parcursul proiectelor s-a identificat, dincolo de orientarea in cariera,
nevoia dezvoltarii abilitatilor necesare unei cariere de succes. De asemenea a fost cerut input si din partea Universitatilor si a partenerului care primeste frecvent studenti in practica.
Studiile noastre arata ca abilitatile definite de nivelul academic, experienta sau expertiza pe un domeniu, pot reprezenta doar 15% din rata cuiva de succes, restul de 85% fiind datorate abilitatilor de auto-dezvoltare, comunicare, relationare cu oamenii si abilitatilor transferabile . Mai mult decat atat, cercetarile noastre arata ca angajatorii de azi doresc sa angajeze, retina si promova persoane de incredere, orientati pe solutii, auto-didacti, comunicativi, optimisti si cu un moral puternic.
| Scopul proiectului
Proiectul a fost livrat la 20 de studenti de la IPB, UPG Ploiesti si ASE Bucuresti si a avut scopul de a spori sansele de angajare si de a creste probabilitatea de a fi acceptati in mediul academic sau de lucru dorit de ei, chiar si in zona de anteprenoriat. Proiectul ii va dota cu abilitatile si intelegerea necesara pentru a naviga cu succes in agitata si in continua schimbare economie globala.
| Aria geografica
Bucuresti si Ploiesti
| Rezumat
Nevoia:
Alegerea unei cariere nu este intotdeauna usoara si de multe ori oamenii interpreteaza gresit sau nu sunt constienti de aptitudinile si talentele lor si modul in care le pot folosi. Pentru a pune lucrurile in context, urmarea crizei economice a aratat ca un nivel ridicat de somaj coexista cu provocari de recrutare pe scara larga cu care se confrunta companiile in lume.
Acest lucru inseamna in esenta ca angajatorilor le este greu sa se conecteze cu oameni care poseda abilitatile necesare jobului oferit. De fapt, Comisia Europeana a fost printre primii sa recunoasca relatia de dependenta intre dezvoltare si angajabilitate in Europa in relatie cu dobandirea skillurilor necesare in piata muncii de catre populatie.
Obiective vizate:
Programul este conceput pentru a implica studentii in procesul de luare a unor decizii informate privind viitoarea cariera si de ai face sa inteleaga ca procesul de dezvoltare a carierei este strans legat de valorile culturale familiale.
Activitati, resurse, rezultate: 6 zile, 20 de studenti ghidati de o echipa de 7 traineri printr-un proces de 3 etape, intelegerea propriei persoane, dobandirea soft skillurilor pentru cresterea angajabilitati si planificarea carierei. La final 70% din participanti afirma ca pot aplica notiunile invatate in viata reala si 85% se simt mai increzatori in propriile puteri.
| Date beneficiari
Profesorii si personalul HR OMV au fost implicati in promovarea proiectului, iar un angajat HR OMV a fost implicat in sustinerea unui atelier privind abilitatile cautate de catre angajatori pe piata muncii.
| Rezultatele proiectului
Proiectul a fost livrat atat in limba romana, cat si in engleza si a fost axat pe ateliere adresate tuturor tipurilor de inteligenta, precum simulare, roleplay, studii de caz, lucru in echipa, dar si individual, reflexie, fishbowl. La finalul fiecarui atelier au avut loc sesiuni de debrief pentru a se putea face transferul conceptelor invatate in situatii de viata reale.
Abilitatile dobandite in urma proiectului de catre participanti sunt: ambitia in cariera - stii ce vrei de la o cariera si lucrezi activ pentru obtinerea rezultatelor fara a astepta favoruri de la ceilalti si stii cum sa te prezinti pentru a obtine oportunitatile potrivite; dezvoltarea personala - angajamentul pentru imbunatatirea continua, abordarea setului de abilitati necesare in functie de situatie; invatare rapida - accepatarea provocarilor si intelegerea esentei unei noi sarcini; ascultare - intelegerea opiniilor diferite de cele proprii; organizare - managementul resurselor; invatare personala - adaptarea comportamentului personal, interpersonal si managerial in functie de feedbackul primit; planificare - determinarea timpului necesar pentru activitati, setarea de scopuri si obiective, defalcarea in mini activitati definite in timp si cu responsabili de sarcina; abilitati de prezentare - unu la unu, in grupuri, raportari directe; cunoastere de sine - puncte forte, slabe, oprtunitati si limitari; comunicare scrisa - claritate in transmiterea mesajului in contexte diferite de comunicare.
| Bugetul proiectului (in RON)
27574
| Parteneri
Asociatia Scoala de Valori si OMV Petrom
| Website-ul proiectului