close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Coloreaza-ti comunitatea!



| Organizator:
    Asociatia Colors
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    In toamna lui 2009 am mobilizat bloggerii din Brasov pentru o campanie de advocacy locala ce viza sistemul de incalzire centralizat. In acelasi timp aveam peste 10 ani experienta in a lucra cu ONG-uri si voluntari, inclusiv in retele. Ideea proiectului a plecat de la nevoia bloggerilor pentru know-how privind campaniile civice, concomitent cu nevoia organizatiilor pentru cunostinte web 2.0. Ne-am gandit sa aducem impreuna tineri din domenii diferite, pentru a invata unii de la altii si a-I activa intr-un demers de pozitivare a celor doua comunitati. Nevoile beneficiarilor le-am identificat prin observare, discutii si lucrand impreuna in proiecte anterioare.

| Scopul proiectului
    Scopul a fost de a motiva tinerii bloggeri si lucratori din ONG-urile din Brasov si Sibiu pentru a folosi o abordare creativa in a genera o dezbatere publica privind aspectele pozitive si culorile din comunitate.
Obiective: cei 28 de participanti isi vor evalua comunitatile privind aspectele positive; vor lucra impreuna pentru a crea un blog foto, prezentand cele 1001 culori ale Brasovului si Sibiului si a dezbate in comunitate cu privire la culorile care lipsesc si dorintele egalilor lor; isi vor creste abilitatile de web 2.0 si promovarea cauzelor prin lucru in echipa si mentorat.


Coloreaza-ti comunitatea! Coloreaza-ti comunitatea! Coloreaza-ti comunitatea!

| Aria geografica
    Brasov, Sibiu

| Rezumat
    Am initiat proiectul plecand de la nevoia de mobilizare civica a tinerilor. In ultimii ani am constatat ca acestia au devenit apatici, dezinteresati de implicarea in societate (lipsa la vot, etc), dar ca exista totusi persoane (bloggerii), dornici de a face mai mult, fara a avea expertiza necesara in domeniul promovarii cauzelor. Concomitent ONG-urilor le lipsesc abilitatile web 2.0, care le-ar aduce mai aproape de persoanele dornice sa se implice. Astfel am selectat 28 de bloggeri si voluntari din ONG-urile din Brasov si Sibiu pentru a-si evalua comunitatile privind aspectele pozitive, a crea impreuna un blog foto care sa prezinte cele 1001 culori ale celor doua comunitati si a dezbate despre culorile care lipsesc si dorintele egalilor lor si pentru a le creste abilitatile si cunostintele de web 2.0, promovarea cauzelor, folosind lucrul in echipa si mentoratul. Timp de 10 luni, cele doua echipe au participat la 3 intalniri de evaluare locala a comunitatii, la un schimb de experienta in cadrul caruia au pozat culorile din celalalt oras, rezultand peste 10000 de poze, din acestea 1001 au fost alese pentru site-ul www.plinideidei.ro si pentru a genera o dezbatere in comunitate, legata de culorile orasului si lucrurile pozitive. In cadrul campaniei au fost realizate 28 de expozitii, activitati nonformale in locatii inedite (ex expozitie foto la bloc sau la ghena de gunoi)dezbateri si concursuri online. Rezultatele campaniei au fost publicate intr-o brosura si prezentate partenerilor si oficialitatilor in cadrul a 2 evenimente finale.

| Date beneficiari
    Beneficiarii au lucrat impreuna cu echipa proiectului pentru a planifica detaliile specifice ale schimbului de experienta, structura blogului si activitatile campaniei; tot ei ai fost cei care au voluntariat in cadrul activitatilor campaniei (dezbateri, activ. nonformale, expozitii) si au realizat montarea expozitiei finale. Comunitatea a fost invitata sa se implice in cadrul campaniei, trimitand poze la concursurile online sau venind cu idei in cadrul dezbaterilor. La evaluare, participantii au propus o serie de idei pentru continuarea proiectului, ei fiind interesati sa ramana activi in promovarea unor aspecte pozitive ale comunitatii.

| Rezultatele proiectului
    Cei 28 de bloggeri si lucratori din ONG-uri din Brasov si Sibiu s-au implicat activ in dezbateri in comunitate, promovand un mesaj comun (al culorilor si lucrurilor pozitive) si cautand solutii pentru problemele identificate; au invatat sa evalueze comunitatea folosind instrumente nonformale si sa planifice, implementeze si evalueze campanii, desfasurate online si offline; au dobandit cunostinte si abilitati noi privind web 2.0 (bloguri, promovare online, facebook, twitter), promovarea cauzelor (nonformal), expozitii foto si lucru in echipa si mentorat; prin intermediul dezbaterilor am realizat 2 liste cu idei si opinii ale tinerilor din Brasov si Sibiu privind culorile orasului si lucrurile pe care si le doresc de la dezvoltarea urbana; un blog foto cu 1001 culori reprezentative pentru cele 2 comunitati; 1 brosura cu rezultatele proiectului; 12 intalniri, 2 schimburi de experienta, 28 de activitati (dezbateri, activ. nonformale, expozitii foto, concursuri) si 2 expozitii finale; peste 2000 de persoane implicate in activitati; peste 9000 de vizitatori unici ai site-ului.
Unul din rezultatele generate a fost cresterea expertizei asociatiei cu privire la desfasurarea de activitati multimedia (expozitii foto), dublat de parteneriate pe termen lung cu institutii culturale (Muzeul Casa Muresenilor). Totodata proiectul a mobilizat doi participanti in a-si crea propriile asociatii si a deveni si mai activi in comunitate (Asociatia nationala a bloggerilor din Sibiu si Asociatia Iubesc Brasovul din Brasov)


| Bugetul proiectului (in RON)
    72615,00

| Parteneri
    Dram Center 07, Muzeul Casa Muresenilor Brasov, Casa de Cultura a Studentilor Sibiu, Primaria Sibiu, Teatrul Sica Alexandrescu Brasov

| Website-ul proiectului
    www.1001culori.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes