close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campanie - DESPRE MASCA ASTA



| Organizator:
    
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    46% la sută dintre români spun că nu ar fi de acord să aibă un vecin rău, iar această cifră nu este influențată semnificativ de nivelul de educație, vârstă, mediu de trai sau poziție socială. Astfel se demonstrează că discriminarea împotriva romilor este un fenomen complex, strâns legat de sistemul nostru national de valori.

Această discriminare determină membri ai comunității rome să-și ascundă etnia. Statisticile oficiale arată că în România trăiesc 600 de mii de etnici romi, în timp ce estimările neoficiale pun cifra reală la undeva între 1.8 și 2.5 milioane. Dat fiind stigmatul, majoritatea romilor aleg să se distanțeze de etnia lor și să devină așa numiții „romi invizibili”. De aceea, Agenția Împreună a găsit oportun momentul recensământului din 2022 pentru a încuraja membrii comunității rome să se autoidentifice.


| Obiectivele campaniei
    Să atingem 1 milion de oameni cu mesajele noastre de anti-discriminare împotriva romilor (dublu față de cea mai de succes campanie anterioară)


2. Să generăm sentimente pozitive de mândrie, conștientizare și curaj în ceea ce privește auto-identificarea ca romi pentru membrii comunității. (fără KPI, deoarece nu există date în acest sens)

3. Să facem publicul general mai conștient de modul în care se manifestă și perpetuează rasismul împotriva romilor în discursul public.


Campanie - DESPRE MASCA ASTA Campanie - DESPRE MASCA ASTA Campanie - DESPRE MASCA ASTA Campanie - DESPRE MASCA ASTA Campanie - DESPRE MASCA ASTA

| Aria geografica
    National

| Rezumat
    Cu un buget zero pentru media plătită, ONG-ul Agenția Împreuna a reușit să pună sub o nouă lumină discriminarea împotriva romilor - un subiect care a fost adesea ignorat ca temă în discursul public sau de multe ori abordat în mod superficial.
Campania înscrisă a să abordeze și dezmembreze bariere atât în comunitatea romilor, cât și în afara acesteia. Astfel, am mers pe căi laterale în lupta împotriva discriminării. În loc să arătăm cu degetul am preferat să ne uităm în oglindă și să ne vedem propria imagine prin diferite filtre. Și cu umor, și cu emoție. Și am reușit să pornim o dezbatere reală despre stigmatizare și discriminare.


| Date beneficiari direcţi
    Primul target a fost chiar comunitatea romă, mai specific oamenii din comunitatea romă care își resping etnia din două motive.

Stima internalizată. Familiile care spun "Da, suntem romi, dar nu genul acela de romi" ca mecanism de apărare.
Negarea Totală - Nu suntem romi - în lipsa unor trăsături fizice foarte evidente, acești oameni doresc să uite complet despre rădăcinile și istoria lor.

Cel de-al doilea segment din target este publicului românesc general care participă pasiv la perpetuarea stigmatului. Nu sunt nici extremiștii, nici minoritatea tolerantă ci oamenii care au o atitudine ambivalentă vizavi de romi, dar nu sunt conștienți de cât de rău pot face atitudinile lor pe termen lung.


| Activitati
    Strategia noastră a fost să expunem stigma invizibilă, dar și rasismul internalizat din cadrul comunității.

În prima fază a campaniei, ne-am concentrat pe identificarea și dezmembrarea ”măștii invizibile” pe care comunitatea Romă o pune în societate și am vorbit ”Despre masca asta”
Manifestul nostru online a arătat diferite tipuri de stigmă socială și măști pe care etnicii romi sunt forțați să le poarte în fiecare zi. În loc să prezentăm forme violente de discriminare care se întâmplă o dată pe an, ne-am concentrat pe semnele invizibile de zi cu zi care perpetuează stigmatizarea. Am dorit să le arătăm comunității noastre că înțelegem durerea lor tăcută care devine mai puternică cu fiecare privire urâtă pe care o primesc la locul de muncă și în activitățile normale ale societății.
Dar, în același timp, am dorit să înțeleagă că ascunderea etniei lor nu este o soluție. Pentru că atunci când devenim invizibili, singurele voci care portretizează istoria și cultura noastră sunt voci care nu ne aparțin.
Am dorit ca aceasta să fie o conversație foarte intimă cu propria noastră comunitate. Astfel, manifestul a fost narat de actorul rom Sorin Aurel Sandu în limba originală romani și dublat în limba română.

Echipa Agenția Împreună a început, de asemenea, o caravană în școlile primare și licee din afara Bucureștiului, unde au prezentat materialele campaniei și au deschis o conversație despre etnie și identitate.

În a doua fază a campaniei am discutat cu publicul larg de români care trăiesc cu impresia că rasismul e o temă exagerată a corectitudinii politice și că de fapt romii au cel puțin la fel de multe drepturi și oportunități ca restul românilor. Am ales ca în loc să contrazicem acest lucru fățiș, să dăm dreptate comentariilor cu un mesaj „fals pozitiv” la cameră, în timp ce în spatele cadrului se întâmplă rasismul ascuns cu care comunitatea romă e mai mult decât familiară. Priviri urâte pe stradă, joburi proaste indiferent de calificare, discriminare pe bază de profil fizic în magazine, etc. Clipul l-a avut ca actor Emil Nepot, membru al comunității rome și un cunoscut creator de content pe tiktok.

După lansearea clipului, Emil a preluat controlul contului oficial Agenția Împreună și a creat 41 de interviuri scurte pe, arătând oameni normali și reali din comunitatea Roma, care sunt educați, integrați și suficient de curajoși să spună "da, sunt Rom".


| Rezultatele proiectului
    1. Reach-ul total al campaniei a fost de 8.5 milioane cu 0 buget media.

Comunitatea a raportat ”Mândrie, Apropiere de elementele culturale Roma și Speranță de a fi inclus”.

Generarea unei atitudini favorabile pentru integrarea romilor în societatea noastră (fără indicatori de performanță, deoarece nu există date în acest sens).
60% dintre respondenții noștri au declarat că integrarea romilor se îndreaptă într-o direcție bună.
Dat fiind faptul că aceasta este singura campanie care a abordat sentimentele anti-Roma în spațiul public românesc anul trecut, putem presupune multe (dar nu toate) dintre efectele pozitive.
În rândul membrilor comunității Rome, campania a înregistrat o creștere a sentimentelor de mândrie, conștientizare și curaj vis-a-vis de asumarea etniei

73% conștienți de stigmatizarea internalizată
86% simțindu-se mai curajoși
83% impact emoțional pozitiv
97% mândri de etnia lor.
Transformarea publicul general într-unul mai conștient de modul în care se comportă și felul în care se perpetuează rasismul împotriva comunității Roma și de găsit modalități de a-l demonta.
52,6% înțeleg acum cum se perpetuează rasismul
26,3% se simt mai toleranti fata de comunitatea Roma
21,1% se simt mai apropiati si mai înțelegători față de comunitatea Roma.



| Parteneri
    NA

| Despre organizator
    Sector 7 a inceput in 2008 ca HUB de creatori de continut. 15 ani mai tarziu suntem o agentie de creatie care introduce brandurile in pop culture intr-un mod cat mai firesc. Suntem cei care facem reclamele carora tu nu le dai skip.

| Website proiect
    https://youtu.be/WKYrce7Daw4



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->