Participanti & Proiecte
StudentFest 2014: IMPACT
|
Organizator: Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest Timisoara |
|
Categorie: Arta si cultura |
StudentFest este un festival de artă și cultură dedicat în special tinerilor.
În contextul începutului anilor ‘90, resimțindu-se încă urmele regimului comunist, a fost identificată o lacună în ceea ce privește susținerea exprimării libere a tinerilor artiști, și promovarea acestora și a creațiilor lor.
Astfel, a fost creat StudentFest, destinat susținerii artei și culturii tinere, care le oferea tinerilor artiști –beneficiari direcți ai proiectului - oportunitatea de a se face cunoscuți în fața unui public deschis spre artă și cultură. Ajuns deja la cea de-a 24-a ediție, StudentFest a devenit cel mai mare festival de acest gen din sud-estul Europei și continuă să fie un cadru prielnic pentru dezvoltarea profesională și personală a tinerilor artiști.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului a constat în crearea unui mediu propice în care tinerii artiști din România să se poată dezvolta și exprima liber din punct de vedere cultural și artistic. Obiective: -Promovarea a 500 de artiști tineri prin organizarea de evenimente cultural-artistice de calitate;
-Dezvoltarea abilităților artistice ale celor 260 de participanți;
-Crearea unei rețele de promotori locali, naționali și internaționali formată din critici, artiști consacrați destinată creșterii potențialului tinerilor artiști;
-Crearea unui instrument de promovare continuă a beneficiarilor direcți.
| Aria geografica
Timisoara/Timis, Arad/Arad, Resita/Caras-Severin, Deva/Hunedoara, Oradea/Bihor, Cluj-Napoca/Cluj, Baia Mare/Maramures, Bucuresti, Constanta/Constanta, Targu-Jiu/Gorj, Craiova/Dolj, Drobeta Turnu Severin/Mehedinti, Iasi/Iasi, Alba Iulia/Alba, Galati/Galati, Satu Mare/S atuMare, Sibiu/Sibiu, Botosani/Botosani, Bravov/Brasov, Bistrita/Bistrita-Nasaud, Buzau/Buzau, Ploiesti/Prahova, Zalau/Salaj, Focsani/Vrancea, Suceava/Suceava, Ramnicu Valcea/Valcea, Austria
| Rezumat
Lipsa unui mediu propice in care tinerii artisti sa se poata dezvolta, exprima si promova liber din punct de vedere cultural si artistic a fost nevoia la care am incercat sa raspundem la fiecare editie, anul, incepand cu 1992, in intampinarea acestei nevoi am venit cu un set de obiective care se schimba de la an la an pentru a raspunde intr-un mod cat mai multumitor beneficiarilor proiectului.
In mod concret, am identificat urmatoarele nevoi ale tinerilor artisti pe care le-am
abordat in realizarea StudentFest 2014:
1. Nevoia de comunicare si cooperare;
2. Nevoia de contact cu artisti consacrati din domeniile studiate;
3. Nevoia unei promovari initiale a reusitelor artistice;
4. Nevoia suplimentarii educatiei formale oferite in institutiile de
invatamant cu o forma complementara de educatie nonformala.
Obiectivele vizate au fost:
-Promovarea a 500 de artisti tineri, dintre care 60% din Timisoara, prin organizarea de evenimente cultural-artistice de calitate, in spatii accesibile publicului larg din Timisoara;
-Dezvoltarea abilitatilor artistice ale celor 260 de participanti in cadrul atelierelor de lucru sustinute de artisti consacrati;
-Crearea unei retele de promotori locali,nationali si internationali formata din critici, artisti consacrati, actori in domeniul culturii si artelor, destinata cresterii potentialului grupurilor de tineri artisti;
-Crearea unui instrument de promovare continua a participantilor, beneficiarii directi ai proiectului prin realizarea si administrarea platformei www.studentfest.ro;
-Relizarea unei publicatii de promovare directa a artistilor si tinerilor implicati in festival.
Activitatile au fost programate astfel: 7 zile de ateliere de lucru si 3 zile de evenimente dedicate publicului larg.
| Date beneficiari
Cei 260 de participanti inscrisi la atelierele de lucru au produs, pe timpul celor 7 zile de ateliere, diverse creatii artistice specifice fiecareia dintre cele 12 sectiuni, creatii prezentate in ultimele 3 zile publicului larg, creând astfel noi evenimente pentru publicul timisoarean si nu numai.
De asemenea, participantii s-au implicat in realizarea unor expozitii de fotografie, pictura si grafica, concerte, conferinte, dezbateri, mese rotunde, spectacole de teatru si dans, toate acestea reprezentând fructificarea muncii depuse de acestia alaturi de traineri, artisti consacrati si specialisti in domeniile lor pe parcursul celor
7 zile de ateliere inchise. Totodata, in perioada noiembrie-decembrie a avut loc inregistrarea unui album continând piesele create in timpul atelierului de trupe al sectiunii de concerte.
| Rezultatele proiectului
Beneficiarii directi, participantii, au avut ocazia de a cunoaste alti tineri pasionati de domeniul lor de interes, dar si artisti consacrati si profesionisti in domeniul lor, imbogatindu-si prin acest prilej cunostintele si luând contact cu alte viziuni asupra artei.
Totodata, tinerii pasionati de arta au avut ocazia de a se face cunoscuti in rândul publicului timisorean si nu numai, putând astfel sa-si creeze o baza de sustinatori.
La nivel local, publicul timisorean a avut ocazia de a participa la evenimente cultural-artistice de calitate chiar in Timisoara, fiind adusi artisti consacrati din toate colturile tarii si strainatate.
La nivel national, impactul s-a realizat prin concretizarea, ulterior, a unor evenimente inspirate de modelul StudentFest si implementate prin adaptare la grupurile tinta vizate, in multe centre universitare din România – spre exemplu festivaluri de teatru, cenacluri literare si publicatii ce au aparut in urma sectiunilor de Teatru si Literatura. Toate acestea au dus la extinderea oportunitatilor de manifestare artistica libera, accesibile in toata tara.
In cadrul sectiunii Concerte a avut loc un atelier de trupe, unde intre participanti a existat ocolaborare fructuoasa, care a dus ulterior chiar la inregistrarea unui album marca StudentFest 2014: IMPACT.
| Bugetul proiectului (in RON)
100,000
| Parteneri
UVT, DJST, FITT, TRW, BCR, Raiffeisen, Casa de Cultură a Studenților, Primăria Municipiului Timișoara, CJT
| Website-ul proiectului
www.studentfest.ro