close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campanie de recrutare de voluntari Ajungem MARI pentru copiii din centrele de plasament



| Organizator:
    CLS MEDIA
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Cei 45.000 de copii aflați în sistemul de protecție din România, cărora li se mai adaugă anual 9.000 de copii, au nevoile de bază acoperite. Au un acoperiș deasupra capului, haine, hrană. Ce le lipsește însă este partea emoțională. Copiii au nevoie de oameni care să-i asculte și care să le fie familie, prieteni, mentori, profesori, sfătuitori.

De 9 ani, Ajungem MARI umple acest gol cu ajutorul unei rețele de oameni cu inimă MARE. Voluntarii fac cu copiii meditații, îi însoțesc în excursii și tabere, vorbesc despre problemele cu care se confruntă și îi pregătesc pentru momentul în care vor ieși din sistem. Ca să ajungă MARI.

Asociația recrutează în fiecare an voluntari pentru copiii din sistemul de protecție, care lucrează alături de asistenții sociali. Voluntarii petrec 2 ore pe săptămână, timp de 8 luni, cu copiii.


| Obiectivele campaniei
    1. Atragerea de noi voluntari în programul Ajungem MARI
2. Loializarea actualilor voluntari și motivarea lor să continue programul
3. Creșterea notorietății Ajungem MARI, cel mai mare program național desfășurat în sprijinul copiilor și tinerilor din sistemul de protecție și conștientizarea nevoii de voluntariat


Campanie de recrutare de voluntari Ajungem MARI pentru copiii din centrele de plasament Campanie de recrutare de voluntari Ajungem MARI pentru copiii din centrele de plasament Campanie de recrutare de voluntari Ajungem MARI pentru copiii din centrele de plasament Campanie de recrutare de voluntari Ajungem MARI pentru copiii din centrele de plasament Campanie de recrutare de voluntari Ajungem MARI pentru copiii din centrele de plasament

| Aria geografica
    București și alte 25 de județe din țară, unde este implementat programul Ajungem MARI

| Rezumat
    Nevoia: Sunt 45.000 de copii în sistemul de protecție din România, iar acestora li se adaugă anual alți 9.000. Dacă nevoile lor de bază - casă, masă - sunt acoperite, cele emoționale, într-o foarte mică măsură, în special din cauza lipsei de personal. Impactul este major (risc de abandon școlar, delincvență, neintegrare). Ajungem MARI este cel mai mare program național care susţine pe termen lung educaţia copiilor şi tinerilor instituţionalizaţi, de 9 ani. Peste 1.400 de „zâne” și „supereroi” petrec săptămânal cel puțin 2 ore cu 3.000 de copii, încercând să umple golurile emoționale.

Obiective: Pentru a reuși în această misiune, în fiecare an, Ajungem MARI derulează o nouă campanie de recrutare de voluntari, care vor fi parte din program pentru 8 luni. Ne-am propus să strângem o „armată” de 1400 de voluntari.

Strategia: Dacă nu sunt suficient de bun? Mulți sunt ținuți în loc de îndoiala ca nu o să se descurce. Am simțit că e timpul să spunem clar că poți salva vieți, chiar dacă nu ești medic sau nu ai o mie de cursuri, valorizând micile bucurii care ajută un copil să ajungă MARE. Pentru a atrage „talente”, ne-am unit forțele și cu BestJobs, desfășurând o campanie „ca la corporație” with a twist. Am căutat candidați la cel mai dorit job, cu salariu motivant (0!), prezentând pachetul de beneficii. Mixul de comunicare a inclus: campanie radio, Media Relations, social media, influencer marketing, events și outdoor.

Rezultatele: Campania a generat 2154 de aplicații și au fost selectați 932 voluntari. Împreună cu voluntarii vechi, care au decis să continue programul, Ajungem MARI a ajuns la un total de 1400 de voluntari. Mai mult, a fost un imbold pentru a mai lansa încă o campanie intermediară, în martie 2023, pentru a găsi voluntari și pentru copiii din localități mici


| Date beneficiari direcţi
    Voluntarii Ajungem MARI au vârste și profesii dintre cele mai diverse. Cu toate acestea, ne-am concentrat atenția pe următoarele segmente:

- Persoane cu vârste cuprinse între 30-45 de ani, cu profesii diverse (de la angajați în corporații, până la freelanceri, antreprenori, profesii liberale și creative), care au un anumit statut social și o disponibilitate de a ajuta;
- Studenți și liceeni, în rândul cărora voluntariatul este popular;
- Pensionari, care au dorința și timpul necesar pentru a ajuta;


| Activitati
    Ideea de salvare și impact stă la baza voluntariatului. Oamenii fac voluntariat pentru a salva ceva: natura, copiii, oamenii bolnavi, bătrânii etc. Din experiența ultimilor ani, știam că voluntarii Ajungem MARI au rezonat foarte bine cu ideea de a lucra cu copiii abandonați. Dar teama de necunoscut și de eșec îi ține pe mulți în loc.

Oamenii vor să ajute, dar au tendința să creadă că nu sunt suficient de buni ca să fie voluntari, că îți trebuie un talent special ca să ajuți acești copii. Când, de fapt, marea lor nevoie este cea de... atenție.

De aceea, am vrut ca oamenii să conștientizeze că nu e nevoie să fii un Supererou ca să poți schimba lumea acestor copii.

POȚI SALVA VIEȚI CHIAR DACĂ NU ȘTII SĂ OPEREZI PE CORD DESCHIS!
COPIII DIN CENTRELE DE PLASAMENT AU NEVOIE DE TINE CA DE AER.

TE VREM ÎN ECHIPA NOASTRĂ DE VOLUNTARI!

Suntem toți în aceeași „barcă”. Viitorul lor înseamnă și viitorul tău. #ViitorulLorInMainileTale

În campania de creație, am pus sub lupă momentele obișnuite, dar extrem de emoționante din relația voluntar-copil, oferindu-le mai multă valoare, conferindu-le vizibilitate. Momente autentice, nu căutate prin băncile de imagini. O îmbrățișare, un moment de joacă împreună, un schimb de zâmbete, pictură pe față. Cu toții suntem în stare să oferim aceste lucruri, nu-i așa? Am căutat să provocăm revelații în mintea oamenilor dornici să ajute și să-i impulsionăm să se implice.

O a doua direcție de creație a fost cea a „brandului de angajator”, axată pe beneficiile pe care le oferă Ajungem MARI voluntarilor și people empowerment, construind mândria de fi parte din această rețea a binelui. În prim-plan au fost oameni din echipa Ajungem MARI cu roluri diverse și voluntari cu ștate vechi ai asociației, iar mesajele au fost construite în nota anunțurilor de angajare, cu un twist ludic care să facă legătura cu copiii și nevoia lor de a avea un partener de joacă.

Pentru amplificarea mesajelor, am încheiat o serie de parteneriate media (earned media) menite să ofere o expunere considerabilă: radio (posturile lider de piață), publicații generaliste cu audiență mare și afinitate ridicată, dar și alți parteneri - restaurante cu trafic mare în București și în țară, rețeaua de librării Cărturești, difuzarea de spoturi pe ecranele din stațiile de metrou, evenimente destinate familiilor cu copiii, evenimente ale studenților, evenimente culturale și sportive etc.


| Rezultatele proiectului
    130 de difuzări ale spotului radio la Magic FM și Rock FM, posturi lider de audiență la nivel național

Aproximativ 400 de apariții în media (organice), dintre care peste 20 de apariții TV și 20 de apariții radio, majoritatea în prime-time

Opportunities to see generate de aparițiile în presă naționale și locale: peste 1 milion

Reach social media: peste 600K (Facebook, Instagram și Linkedin Ajungem MARI)

1.000 followeri noi pe Facebook și 500 de followeri noi pe Instagram (organic), pe durata campaniei

Difuzarea spotului timp de 2 luni pe ecranele Metrorex, în toate stațiile de metrou (flux zilnic de pasageri: 300.000)

Parteneri media semnificativi ai campaniei: ROCK FM, Magic FM, Radio România Actualități, București FM, Radio România - posturile regionale, Antena Satelor, Radio România Cultural, Radio Itsy Bitsy, Hotnews, Internetcorp (Kudika, Garbo), Psychologies, Spotmedia, Vice, Cariere și HR Manager, Qbebe, dar și asociații studențești care au susținut cauza pe propriile platforme de comunicare (website-uri, social media)

2154 aplicații totale în programul de voluntariat

932 voluntari selectați în programul de voluntariat


| Parteneri
    Bianca Moruș - consultant de comunicare independent

| Despre organizator
    Studio de comunicare și marketing care oferă servicii de comunicare complete, de la strategie la execuție, pentru clienți naționali sau internaționali din industrii diverse. Competențele-cheie ale agenției includ: Media & Influencers Relations, creare de conținut multi-channel și multi-format, copywriting, social media management, dezvoltare de website-uri și alte instrumente digitale. Într-o lume inundată de informație, credem în puterea unei povești bune.


| Website proiect
    https://www.ajungemmari.ro/devino-voluntar-2/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->