Participanti & Proiecte
SCHOOL IN A BAG
|
Organizator: FUNDATIA TE AUD ROMANIA |
|
Categorie: Programe |
In Suceava avem 379 sate in 98 de comune. In mediul rural exista un numar de 351 de unitati cu invatamant primar si 188 de unitati cu invatamant gimnazial. Totalul unitatilor de invatamant in mediul rural fiind de 539 in care invata un numar aproximativ de 70.000 de copii.
Scolile din zonele defavorizate sunt caracterizate de izolare, saracie si lipsa oportunitatilor de succes. Din 539 de unitati, 217 sunt fara apa curenta, canalizare si cu toalete in curte. In plus, situatia materiala precara suce la lipsa finantelor pentru a acoperi costurile de scolarizare. Saracia comunitatilor din zonele defavorizate limiteaza posibilitatile parintilor de a le oferi copiilor resursele necesare educatiei. Iar pe termen mediu si lung, aceste cauze conduc la discriminare, marginalizare si lipsa de sanse egale si oportunitati.
| Scopul proiectului
Scopul principal al campaniei “School in a Bag” este prevenirea abandonului si a absenteismului scolar in randul grupurilor vulnerabile, preponderent din mediul rural.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Echiparea elevilor din comunitatile dezavantajate cu uneltele educationale necesare;
- O sanga egala de a creste, invata si prospera pentru toti copiii
- Identificarea nevoilor principale de baza ale elevilor din mediul rural
- Cresterea gradului de constientizare, in ceea ce priveste dreptul copiilor de a avea sanse egale la educatie
- Dezvoltarea unei atitudini pozitive
| Aria geografica
Judetul Suceava cu orasele si satele: Gura Humorului, Stulpicani, Gemenea, Negrileasa, Slatioara, Vadu Negrilesei, Ostra, Capu Cimpului, Berchisesti, Corlata, Baisesti, Braiesti, Dumbrava, Capu Codrului - Tampoceni, Chiliseni, Poieni, Racova, Gulia, Cornu Luncii, Paiseni, Sasca Mare, Dolhestii Mari, Dolhestii Mici, Valea Bourei, Fantana Mare, Horodniceni, Rotopanesti, Botesti, Mihaiesti, Bradatel, Husi, Dragoesti , Mazanaesti,
| Rezumat
Rata abandonului scolar in Romania a crescut de la 17,9% in 2006 la 18,5% in 2016. In 2019, parasirea timpurie a a scolii e de 16.4 % comparativ cu o medie UE de 10.6 %.
In termeni de cheltuieli bugetare, Romania are unul din cele mai scazute niveluri din UE. (2,8 % din PIB fata de 4,6 % media UE). Lipsa de finantare este relevanta mai ales pentru educatia primara. Educatia primara devine o zona cheie de interventie in lupta cu abandonul scolar, pentru a asigura sanse egale si a combate inegalitatile mai tarziu in viata. Accesul la educatie reprezinta in continuare o provocare, mai ales cand vorbim de zonele rurale unde studiaza 45% din elevii de nivel primar si gimnazial. Una din principalele cauze ale abandonului scolar face referire directa la costurile financiare directe strans legate de taxe, transport, carti si rechizite.
Obiectivul SIAB este de a dota elevii din scolile romanesti - in zonele afectate de saracie, cu materiale si rechizite scolare de baza.
Avand in vedere intinderea judetului Suceava de peste 50% in mediul rural, si disparitatea intre rata abandonului in urban – 1,8% si in rural -4,2 % - motivatia implementarii proiectului SIAB devine mai mult decat evidenta. Din Septembrie 2016 TAR implementeaza in zonele dezavantajate identificate proiectul ce isi propune sa faca primul pas in lupta cu abandonul scolar.
Au fost distribuite pana in prezent 3916 de ghiozdane in 34 de scoli. Ghiozdanele au venit echipate cu 1 sticlă pentru apă, 1 set pt matematică , 6 caiete de exerciții, riglă de 30 cm, o cutie cu 12 creioane, 1 penar cu 10 pixuri, o cutie cu 12 creioane colorate, 1 cutie pentru masa de prânz. Campania este ongoing, cu tinta de a echipa toate scolile din mediul rural sucevean, urmand ca ulterior sa o desfasuram si in alte judete ale tarii.
| Date beneficiari
Beneficiarii directi ai campaniei sunt reprezentanti de cei 3916 de elevi din scolile din judetul Suceava, cu varste cuprinse intre 6 si 15 ani.
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecti ai proiectului sunt in primul rand profesorii si invatatorii acestora. Lipsa materialelor scolare si rechizitelor ii impiedica si pe ei in desfasurarea orelor. Tot parte din categoria beneficiarilor indirecti sunt si parintii si familiile copiilor, care de altfel provin din zone dezavantajate unde situatia materiala este principala problema a acestora. Pe termen mediu, efectele pozitive generate se vor observa si la nivelul comunitatii in care acestia locuiesc. Prin proiect, se promoveaza o atitudine pozitiva asupra scolii si educatiei in general - cu transpunere in randul comunitatii.
| Activitati
Proiectul School in a Bag se desfasoara pe etape; in sensul in care in fiecare etapa am distribuit un numar aproximativ de 500 ghiozdane. Principale activitati organizate in cadrul Proiectului sunt urmatoarele:
1. Research si feedback, in colaborare cu institutii si alte organizatii pentru a stabili principalele prioritati la nivelul judetului si principalele cauze ale absenteismului pentru fiecare zona rurala in parte. In cadrul acestei etape, s-a stabilit lista tinta cu unitatile scolare la nivel de judet unde ne propune sa ajungem, in ordinea prioritatilor. Factori de prioritate: rata absenteismului, rata abandonului scolar, gradul de saracie.
2. Proceduri de lucru – operationale si administrative – se stabilesc impreuna cu directorii scolilor unde urmeaza sa desfasuram campania. In cadrul acestei activitati, se incheie parteneriate, se stabilesc detalii, se angreneaza voluntari si se intocmesc listele de predare primire, ce contin numele tuturor elevilor la nivelul scolii respective.
3. Vizitele la scoli in urma carora distribuim ghiozdanele.
4. Se mentine legatura cu scolile, implicit profesorii si invatatorii pentru a analiza impactul, a primi feedback si pentru continua monitorizare a nevoilor.
| Rezultatele proiectului
Beneficiul imediat al campaniei este evident si consta in echiparea elevilor dezavantajati cu uneltele necesare pentru scoala. Beneficiul pe termen mediu este promovarea egalitatii de sanse si a unei atitudini pozitive fata de scoala. In urma proiectului, echipa TAR urmareste feedbackul din scolile in care am fost prezenti, pentru a analiza impactul proiectului. Asadar, schimbarea pozitiva generata in cele 34 de scoli, urmarita de TAR post campanie:
1. Absenetismul scolar a scazut cu 69% in cele 34 de scoli.
2. Performanta tinerilor la scoala a crescut cu 69%
3. Campania a adus un beneficiu real pentru peste 45% din elevi.
4. Proiectul a facilitat continuarea scolarizarii pentru 50% din tineri
5. Interesul elevilor pt lb engleza a crescut cu 26%.
Principalul efect general de proiectul School in a Bag este expunerea internationala de care a avut parte aceasta campanie. Principalul partener al campaniei este organizatia Piers Simon Appeal din UK, care de altfel au si fost alaturi de Te Aud Romania la 2 evenimente de distribuire a ghiozdanelor. Tot in categoria expunerii internationale se incadreaza si parteneriatul cu Blake Envelopes Ltd – una din cele mai mari companii internationale de plicuri. Acestia au finantat un nr de ghiozdane, au participat la distributia lor si impreuna am organizat un atelier de desen cu copii orfani din judetul Suceava. Sase dintre aceste desene au fost transpuse in grafica si puse in vanzare de compania britanica; sub forma unui set de postcards cu tema ‘Ce reprezinta Romania pentru mine’.
| Bugetul
523200
| Parteneri
Initiativa School in a Bag by Piers Simon Appeal din Marea Britanie DHL Express Romania Blake Envelopes Ltd. 32 de unitati scolare din judetul Suceava Directia Generala de asistenta Sociala si Protectia Copilului Suceava, respectiv Centrul de servicii multifunctionale pentru copilul aflat in dificultate Gura Humorului Centrul Scolar de Educatie Incluziva Sf. Andrei Gura Humorului
| Website proiect
schoolinabag.org