Participanti & Proiecte
Bun în carieră – Fii aproape supererou în cariera nucleară
|
Organizator: Asociatia The Social Incubator |
|
Categorie: Educație și Învățământ |
Ideea proiectului a fost dezvoltată în perioada pandemiei, când interacțiunile sociale ale tinerilor au fost reduse drastic. Am considerat că acest aspect ar putea influența negativ tinerii aflați în perioada alegerii unei cariere și ne-am dorit să venim în întâmpinarea nevoilor lor de ghidaj și mentorat.
De asemenea, din interacțiunile noastre cu liceeni și tineri adulți ne-am dat seama că mulți dintre ei visează la anumite cariere, dar nu înțeleg foarte bine parcursul necesar pentru a ajunge unde își doresc. Am simțit că parteneriatul cu Nuclearelectrica ar putea veni înspre tineri cu povești și informații despre meserii deseori privite ca inaccesibile. Prin intermediul proiectului am adus domeniul mai aproape de tineri și i-am ajutat pe aceștia să afle concret care sunt pașii necesari pentru a obține un astfel de loc de muncă.
| Scopul proiectului
Prin intermediul platformei ne-am dorit să oferim multiple soluții practice pentru diferite probleme cu care se confruntă tinerii aflați la început de carieră. De la teste de autocunoaştere şi de orientare în carieră, şedinţe online de interpretare a rezultatelor acestor teste, alături de consilieri vocaţionali acreditaţi, bibliotecă de meserii de viitor şi până la şedinţe online cu mentori şi o secţiune de blog dedicată, platforma Bun În Carieră este prima soluţie lansată pentru tinerii din România care vor să transforme obstacolele și întrebările pe care le au în oportunităţi.
| Aria geografica
Constanța și online
| Rezumat
Fii aproape supererou este un program de orientare, consiliere vocațională și mentorat, dezvoltat de Asociația The Social Incubator în parteneriat cu SN Nuclearelectrica, prin intermediul platformei bunincariera.ro: Cariere Nuclearelectrica.
Liceeni și studenții care sunt pe cale să-și aleagă parcursul profesional descoperă oportunitățile oferite de o carieră în domeniul nuclear, cu ajutorul profesioniștilor angajați la CNE Cernavodă.
În cadrul acestui proiect, 10 profesioniști de top din domeniul energetic nuclear din România le povestesc tinerilor despre carierele lor de succes în SN Nuclearelectrica, îi sfătuiesc privind alegerea parcursului educațional și le spun de ce au nevoie pentru a avea succes în viitoarele lor meserii. Tinerii au acces la poveștile de succes prin intermediul platformei online, unde acestea pot fi urmărite sub forma unor prezentări video.
Tot prin intermediul platformei, tinerii pot beneficia de acces la teste vocaționale, sesiuni gratuite de consiliere vocațională cu profesioniști atestați și sesiuni gratuite de mentorat cu profesioniștii înscriși pe platformă.
Proiectul a oferit și ateliere de consiliere vocațională în Liceul Energetic Constanța și la Universitatea Ovidius, Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială și Maritimă, unde peste 100 de elevi și studenți au discutat despre alegerea unui traseu educațional și profesional cu accent pe oportunitățile oferite chiar în domeniul lor de studiu.
Pentru a ajunge la cât mai mulți tineri din întreaga țară, proiectul este popularizat prin intermediul unei campanii digitale de comunicare, cu scopul de a prezenta industria nucleară și joburile pe care le oferă. Aceasta este axată pe prezentarea angajaților SNN, beneficiile posturilor în sine și impactul pe care industria îl are în România.
| Date beneficiari direcţi
Public țintă
- Tineri cu varsta cuprinsă între 16 si 24 de ani din liceele tehnologice, cu apetență pentru meseriile nucleare
- Tineri defavorizați, cu vârsta între 16 și 24 ani, beneficiari ai sistemului de protecție specială, precum și tineri din categoria NEETs
- Alte categorii de tineri care provin din medii defavorizate (inclusiv tineri cu vulnerabilități precum tineri din familii cu venituri reduse, familii monoparentale, tineri cu părinți plecați în străinătate)
Beneficiari direcți:
- 100 elevi și studenți au participat la prezentări live făcute de consilierii The Social Incubator, profesioniștii din Nuclearelectrica și invitați speciali, cum ar fi Eli Neicuț, cel mai cunoscut Influencer de Fapte Bune din România;
- 10 profesioniști din partea Nuclearelectrica au participat la realizarea materialelor video
- 2 invitați au participat ca speakeri în cadrul evenimentelor fizice
- 23 de mentori și 27 de consilieri vocaționali au participat voluntar în cadrul proiectului pentru a oferi ședințe de consiliere online tinerilor
| Activitati
1. Management de proiect
2. Dezvoltarea proiectului digital și promovarea lui
3. Recrutarea voluntarilor din partea partenerului Nuclearelectrica
4. Creare prezentări video cu profesioniștii din cadrul Nuclearelectrica
5. Creare conținut (pentru fiecare prezentare video am realizat câte o fișă cu detalii despre postul respectiv și câte un model pentru parcursul profesional necesar pentru a ajunge în acea poziție)
6. Dezvoltare newsletter dedicat
7. Organizarea și susținerea unui număr de 2 ateliere în format fizic în Liceul Energetic Constanța și la Universitatea Ovidius, Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială și Maritimă
8. Programarea și susținerea unui număr de 42 de sesiuni de consiliere vocațională susținută de consilieri vocaționali atestați și sesiuni de mentorat cu profesioniști recunoscuți din mai multe domenii
9. Monitorizarea platformei online
| Rezultatele proiectului
- Peste 12.000 de tineri au accesat platforma bunincarieră.ro
- Peste 200 de teste vocaționale realizate
- 42 de programări pentru sesiuni de mentorat
- 27 de consilieri și 23 de mentori voluntari activi în platformă
- 100 de elevi și studenți au participat la prezentările fizice susținute de consilierii The Social Incubator, profesioniștii din Nuclearelectrica și invitați speciali, cum ar fi Eli Neicuț, cel mai cunoscut influencer de Fapte Bune din România
- Campania de comunicare vizează peste 500.000 de afișări ale materialelor educative și aproape 10.000 de utilizatori care au luat contact cu acestea
| Bugetul
295200 LEI
| Parteneri
SN Nuclearelectrica SA
| Despre organizator
Asociația The Social Incubator este o organizație non-profit, înființată de către un grup de profesioniști care și-au dorit să creeze o platformă pentru inițiativele cu impact social semnificativ în viața persoanelor din medii defavorizate, cu accent pe tinerii instituționalizați. Asociația își îndreaptă eforturile spre a înlesni procesul tranzițional al acestor tineri spre a deveni adulți independenți, punându-le în valoare aptitudinile și calitățile.
| Website proiect
www.bunincarieranucleara.ro