close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



YouthBank



| Organizator:
    Asociația Educație pentru Viața Reală
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Dincolo de educatia formala care le transfera o baza de informatii si o fundatie pentru dezvoltarea personala, tinerii au nevoie sa isi formeaza un spirit analitic si sa invate sa proceseze si sa coreleze informatiile pe care le primesc zilnic. Intr-o societate dominata de dinamism, informatie, miscare, viteza si tehnologie, tinerii sunt primii care se pot adapta la noi contexte si provocari. Totodata, au nevoie de mai multa libertate de exprimare si implicare pentru a se simti utili intr-o societate care nu duce lipsa de acces la informatie, ci mai degraba cauta abilitati si aptitudini. S-a pus foarte mult accent pana in prezent pe ceea ce inseamna coeficient ridicat de inteligenta, insa tot mai mult se pune accentul acum si pe un nivel ridicat al inteligentei emotionale. Si practic YouthBank aici incearca sa aduca o solutie.

| Scopul proiectului
    S-a urmarit crearea unui mecanism ideal de dezvoltare personala pentru tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 19 ani din 6 orase din tara, incurajand implicarea in comunitate, dezvoltarea unui comportament filantropic si initiativa civica prin cresterea capacitatilor de leadership, luarea deciziei, comunicare si implicare in comunitate pentru cel putin 70 de tineri implicati direct in echipa de baza a progamelor YB si prin stimularea initiativei si a capacitatilor de management de proiect pentru cel putin 300 de tineri implicati in coordonarea unor proiecte cu impact in comunitate sustinute.

YouthBank YouthBank YouthBank

| Aria geografica
    Proiectul a fost implementat in 6 orase din tara - Alba Iulia (Alba), Bucuresti Sectoarele 1 si 2 (Bucuresti), Cluj-Napoca (Cluj), Constanta (Constanta), Odorheiu Secuiesc (Harghita), Timisoara (Timis).

| Rezumat
    Pentru ca YB este un program de educatie non formala si de implicare in comunitate a tinerilor, este evident ca unul dintre beneficiile principale pe care le au tinerii in cadrul programului este dezvoltarea personala - dobandarea de abilitati necesare in orice cariera, dar nu oricum, ci invatandu-i pe tineri ce inseamna responsabilitatea, crearea de solutii pentru nevoile identificate in jurul lor. Este la fel de evident ca tinerii care sunt implicati in acest timp de activitati extrascolare sunt si vor fi bine pregatiti cand vor intra in campul fortei de munca.
Am crezut ca un parteneriat cu un partener privat va aduce un plus programului si le va permite tinerilor sa aiba acces la ceea ce inseamna viata intr-o companie, cum sa isi construiasca o cariera. In acest sens a fost organizata si o zi la sediul partenerului nostru in care tinerii au vizitat impreuna cu angajatii acestuia diferite departamente, au avut ocazia sa vada ce se intampla in fiecare departament, sa puna intrebari, si foarte important, sa primeasca raspunsuri.
De ce BRD GSG? Pentru ca a fost alaturi de YB inca de la editia pilot (2006-2007) din Cluj-Napoca, fiind cei care au zis “Da” programului, avand convingerea ca poate deveni un instrument important pentru a modela si incuraja tinerii sa devina cetateni activi ai societatii romanesti, intr-un context in care un procent ingrijorator de tineri aleg sa paraseasca tara pentru a studia, a incepe o cariera, a trai.
YB le arata tinerilor ca acolo unde lucrurile nu merg bine, de multe ori este nevoie doar de perseverenta pentru a le schimba in bine.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi sunt cei care fac acest program sa existe. YB le ofera doar un schelet pe care ei in aduc la viata. Tinerilor li se ofera cadrul necesar pentru a aduce o schimbare in comunitatea lor, pentru a se dezvolta si pentru a avea o voce. In YouthBank ei invata ca ceea ce fac ei conteaza. Prin faptul ca echipele YouthBank sunt responsabile de crearea si gestionarea unui fond, ei sunt responsabilizati, primesc incredere in ei insisi, invata sa isi depaseasca limite, isi dezvolta abilitati de comunicare, lucru in echipa, negociere, organizare de evenimente etc. Tinerii care beneficiaza de finantare din fondul YB invata identifice o nevoie, sa vina cu o solutie pentru acea nevoie, sa gestioneze un proiect, sa lucreze in echipa, sa fie responsabil fata de comunitatea lui, sa dea mai departe. YB = tineri pentru tineri si comunitate

| Rezultatele proiectului
    YB a avut ca rezultate numerice: 6 comunitati familiarizate cu ideea de program de educatie nonformala pentru liceeni; 85 de tineri implicati in echipele YB locale; 65.000 lei mobilizati de catre echipele YB din comunitati; 129 de proiecte propuse pentru finantare / echipe de proiect formate; 129 de nevoi identificate in la care s-au gasit solutii; 59 de proiecte finantate cu peste 122.000 lei din fondul YB; 300 de tineri au invatat sa implementeze un proiect; 45 de licee implicate activ; peste 25.000 beneficiari directi si indirecti ai proiectelor (copii internati in spitale, varstnici din centre de ingrijire, tineri pasionati de teatru/muzica/sport, liceeni dornici sa creeze o revista a scolii, cei care vor sa invete sa inoate de la colegii lor campioni olimpici - elevi ai unui liceu pentru deficienti de vedere etc.); 75 de parteneri (nationali/locali: institutii, companii, ONG, media, autoritati locale etc.); sute de aparitii media. Dincolo de rezultatele ce tin de indicatori numerici, YB a reusit sa creeze o data cu trecerea lui de la nivel local (programul pilot derulandu-se din 2006 pana in 2009 doar in Cluj-Napoca) la nivel national o idee: indiferent de varsta, poti sa ai o “voce”. Nu trebuie sa ai o functie/conditie sociala. Trebuie doar sa VREI sa faci o schimbare. Iar beneficiarii programului raman dupa un an/doi/trei de implicare in cadrul programului cu aceasta idee: EI pot. Pot sa se opuna unor acolo unde se face o nedreptate, stiu sa isi sustina un punct de vedere si inteleg ca sunt valorosi si ca “cineva” crede in ei.

| Argument
    Societatea romaneasca are nevoie sa investeasca si dincolo de sectoarele cu nevoi mai mult decat evidente. E nevoie sa investeasca in educatie, in ridicarea unei generatii de tineri care sa isi asume cu maturitate responsabilitatea conducerii acestei societati, indiferent de pozitia pe care o vor ocupa. E nevoie de tineri care sa nu se planga de ceea ce nu functioneaza, de tineri care vin cu solutii la aceste lucruri si le implementeaza. Nu vom putea aduce o schimbare benefica in Romania daca nu investim in acesti tineri la o varsta la care nu au fost contaminati de lupta pentru putere si pozitie, cand conteaza mai mult “ce e corect” decat “ce pot eu castiga de aici”. YB e un program care incearca sa le imprime tinerilor cu care lucreaza ideea ca ei au un cuvant de spus si ca vocea lor merita auzita. Ei vor fi viitorii lideri ai societatii noastre.
Iar BRD GSG a ales sa faca acest lucru de la prima editie in Cluj-Napoca, si din nou, de la prima editie a programului la nivel national.


| Bugetul proiectului (in RON)
    397992,59

| Parteneri
    BRD - Groupe Societe Generale (partener principal), FDSC prin EEA Grants (finantator), Fundatia Comunitara Alba, Fundatia Comunitara Cluj, Fundatia Baylor Marea Neagra, Fundatia Comunitara din Odorheiu Secuiesc, Asociatia BEE Active, Universitatea Babes-Bolyai

| Website-ul proiectului
    www.youthbankromania.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes