Participanti & Proiecte
Un atelier cat o comunitate!
|
Organizator: Fundatia Inima de Copil |
|
Categorie: Dezvoltare economica si sociala |
Nevoia de asigurare a salariile anagajatilor, din cadrul atelierului, si de a sustine implicit si programele fundatiei. Am pornit de la identificarea unui segment de piata pe care atelierul nu il valorificase pana atunci, respective zona unitatilor de invatamant.
| Scopul proiectului
Diversificarea tipurilor de produse vandute de catre atelier, asigurarea de fonduri pentru salarii, vizibilitate pentru atelier pe plan local si promovarea atelierului ca cel mai important furnizor de servicii de broderie de pe piata locala/regionala.
| Aria geografica
Galati
| Rezumat
Povestea Atelierului incepe in 2005 ca proiectul unui mic atelier, unde persoanele vulnerabile aveau ore de terapie ocupationala. La finalul lui 2015 a devenit un proiect de economie sociala, acreditat ca unitate protejată, iar in 2016-2017 am oferit peste 15 locuri de munca. Pornind de la diversitatea produselor pe care le putem realiza:picturi pe sticla/ ceramica sau textile, accesorii decorative, obiecte vestimentare, broderii, am lansat în iulie 2019 o campanie de promovare a serviciului de broderie, pentru uniformele școlare. Initiativa a pornit de la nevoile de asigurarea fondurilor necesare pentru a putea acoperi plata salariilor si pentru continuarea programelor sociale adresate copiilor din cadrul organizatie. Obiectivul vizat de aceasta strategie de promovare a serviciilor de broderie catre unitatile de invatamant din oras era de a identifica o nouă nisa, pentru a valorifica utilajele existente si a asigura o continuitate in vanzarile atelierului. Una dintre colegele noastre de la atelier a demarat in luna iulie o campanie de contactare a tuturor unitatilor de invatamant public din Galati, prezentandu-le oferta atelierului. Au fost realizate intalniri directe la licee, scoli si primele comenzi au fost preluate. Calitatea foarte buna a produselor, recenziile grozave venite de la comunitatile de parinti/profesori, recomandarile primite de la directorii de școli/licee, pretul foarte bun al produselor noastre si cel mai important legatura directa dintre atelier-produsele sale- fundatie si misiunea ei- au facut ca solicitarile de noi articole brodate sa creasca. Au fost brodate peste 1600 de tricouri pentru copiii, de la 6 ani la 18 ani. Am avut incasari de aproape 50.000 lei, resurse incredibile care au reusit sa acopere pierderile atelierului de pana atunci.
| Date beneficiari
Benficiarii directi au fost copiii, cei indirecti parintii, scoala. In cazul nostru beneficiarii indirecti au fost implicati in planificare (prin stabilirea datelor pentru comenzi, intermediere), evaluare (feed-back oferit) si continuitatea programului (comenzi recurente si popularizarea proiectului in randul altor parinti)
| Date beneficiari
Elevi din scoli si licee, cu varste cuprinse intre 6 si 18 ani. 1000 de copii au beneficiat de produsele realizate in atelierul Inima de Copil.
| Activitati
- prospectare licee/scoli
- contactare telefonica
- stabilirea de intalniri de prezentare
- activitati de follw-up
- preluare si centralizare de comenzi
- furnizare comenzi
- asigurare servicii de suport clienti
| Rezultatele proiectului
Solidarizarea copiilor din licee/scoli pentru a face comenzi de la atelier, sustinerea lor directa si povestea emotionanta din spatele atelierului, dar si cauza fundatiei noastre.
- tricoul/uniforma brodata nu e un simplu obiect vestimentar ci este purtatorul unui simbol/semnficatii mai emotionante, pe care comunitatea galateana a ales sa o sustina si sa o sprijine, prin comenzile facute.
| Bugetul
119890,00
| Parteneri
Scoala Gimnaziala Constantin Gh. Marinescu, nr 2 Galati, Scoala Gimnaziala nr 7 Galati, Colegiul National Mihail Kogalniceanu Galati, Colegiul National Costache Negri, Universitatea Danubius Galati, Atelierul de panza Bucuresti, Xavia Solutions, Decovil.
| Website proiect
https://inimadecopil.ro/magazin/