Participanti & Proiecte
JobShop(R) 2011
|
Organizator: Board of European Students of Technology Timisoara |
|
Categorie: Dezvoltare economica si sociala |
Ideea ce se afla in spatele organizarii evenimentului JobShop o reprezinta nevoia de a oferi studentilor acces facil la oferta de angajare a companiilor timisorene si nu numai.
Cand vine vorba de cautarea unui loc de munca,studentii reprezinta o categorie aparte,deoarece elementul definitoriu ce ii caracterizeaza este lipsa experientei practice.Aceasta reprezinta,de multe,ori un factor determinant in alegerea candidatilor pentru interviul de angajare al unei companii.
Prin crearea unui eveniment dedicat lor, sansa studentilor de a gasi o companie interesata de ceea ce au de oferit,ca si potentiali angajati,creste semnificativ. Mai mult,prin amplasarea evenimentului in incinta Universitatii,ca si alternativa aplicarii on-line oferite de site-urile de recrutare,studentii ajung sa interactioneze direct cu reprezentantii companiilor.
| Scopul proiectului
In etapa de planificare a proiectului,cu fiecare editie,scopul sau este definit a fi facilitarea comunicarii directe student-angajator,atat pentru beneficiul studentilor,cat si al companiilor.
Drept obiective concrete ale acestei editii a JobShop,au fost stabilite urmatoarele:atragerea a 30 de companii participante,organizarea a 12 training-uri non-tehnice,cu relevanta pentru studenti,introducerea unei activitati noi in cadrul evenimentului,prin organizarea de testari lingvistice,precum si invitarea unor antreprenori cunoscuti la nivel national,cum ar fi Marius Ghenea si Monica Tatoiu.
| Aria geografica
Timisoara, Iasi, Cluj-Napoca
| Rezumat
Nasterea Jobshop,evenimentul national de cariera organizat de catre studenti,pentru studenti,a survenit din nevoia de a crea mediul propice unei interactiuni eficiente companie-student,din nevoia existentei unui facilitator in cautarea unui loc de munca a studentului de orice varsta.
Prin organizarea acestui eveniment,s-a urmarit implicarea unui numar cat mai mare de companii,din domenii de activitate variate,pentru a oferi studentilor Universitatii Politehnice din Timisoara o plaja larga de optiuni,adresata tuturor facultatilor Universitatii. De asemena,s-a urmarit dezvoltarea abilitatilor non-tehnice ale studentilor,intrarea acestora in contact direct cu reprezentatii companiilor si,totodata,prezentarea povestilor de succes ale unor antreprenori de renume.
Astfel,in cadrul zilelor de stand,companiile si-au prezentat oferta de angajare,prezentari "Zoom pe companie" au permis descrierea mai in detaliu a activitatii acestora,iar prin vizitele organizate la sediile companiilor,acestea au prezenta studentilor mediul de lucru si procesele aflate la baza activitatii lor. Totodata,au fost organizate training-uri non-tehnice pe teme variate,sustinute de catre traineri de specialitate. Activitatile "Cariere de Succes" au prezentat participantilor experientele unor modele de reusita in antreprenoriat.
Obiectivele stabilite s-au concretizat in 16 training-uri non-tehnice,14 prezentari de companie,7 prezentari de burse de studiu,6 ateliere tehnice,6 vizite la sediul companiilor,4 antreprenori invitati. Companiile participante au colectat,in medie,200 de CV-uri ale studentilor.
| Date beneficiari
Evenimentul a beneficiat de o ampla promovare in randul studentilor,realizata prin afise,fluturasi,pliante,cataloage de prezentare,participari la emisiuni TV,reportaje,articole in ziare,reviste,in mediul online,interviuri si spot-uri de promovare radio,newsletter oferit studentilor abonati,cu,continut diferentiat in functie de facultatea de apartenenta,pagina web a evenimentului.
Companiile au fost contactate direct pentru o informare detaliata in privinta evenimentului.Acestora li s-au prezentat obiective concrete pentru anul in curs si rezultate si statistici ale editiilor anterioare.
O modalitate de evaluare a rezultatelor a fost prin realizarea formularelor de feedback,distribuite atat studentilor,cat si companiilor,cu intrebari spcifice implicarii fiecarei parti.In cazul companiilor, au fost organizate si intalniri de evaluare.
| Rezultatele proiectului
Prin intermediul acestui eveniment aproximativ 2500-3000 de studenti din Universitatea “Politehnica” din Timisoara au intrat in contact cu cele 34 de companii prezente si au participat la activitatile propuse.
Astfel ei au avut parte de pregatire complementara, ca urmare a celor 16 traininguri non-tehnice si informare in ceea ce priveste oportunitatile de cariera, datorita celor 14 prezentari de companie.
Totodata, cele 7 prezentari de burse le-au oferit sansa sa afle mai multe despre oportunitatile de studiu in strainatate, iar cele 4 cariere de succes, detaliile legate de pasii care trebuie urmati in dezvoltarea unei afaceri proprii.
Ca urmare a participarii la cele 6 vizite in companii si la cele 6 ateliere tehnice, studentii au avut ocazia sa cunoasca mai bine modul de lucru pe departamente si linia de productie specifica fiecarei companii, dar si sa-si valorifice calitatile, creativitatea si cunostintele tehnice in conditii de lucru intalnite doar la angajare.
Testarile lingvistice s-au desfasurat pentru doua limbi si au strans 40 de studenti.
Pe durata celor 2 zile de stand studentii s-au intalnit cu reprezentantii companiilor si s-au informat in legatura cu posibilitatile de angajare sau de obtinere a unui loc de practica. De asemenea, ei au putut si sa aplice cu CV-ul pentru locurile de munca disponibile. Astfel, fiecare companie a strans in medie 200 de CV-uri la finalul celor doua zile de stand.
Procentajul celor care si-au gasit un job in urma evenimentului se situeaza intre 5% si 10%, conform informatilor oferite de catre companiile colaboratoare.
| Bugetul proiectului (in RON)
21452,46
| Parteneri
Universitatea "Politehnica" din Timisoara, ACI Worldwide EED, Grupul Continental, Hella Romania, Honeywell, Nokia, Oce Software Romania, AEM, Arabeque, Artcos Design, Atoss, Autoliv, Celestica, CRG, GHF, Haufe Lexware, Hilti Romania, Interoute, IXIA, Leoni, Microsoft, Movidius, Pentalog, Plexus, PwC, Procter&Gamble, Saguaro Technology, Siemens, SMLSD, TRW, Wipro, Yazaki, Zoppas, Metropotam, Best resource, Portal, Agenda, Trilulilu, Zile si nopti, Kiss FM, tvt89, DAAD, CICS, Edmundo, Dream Production, Berlitz, LEAD, EOS, Babel, X3Studio, Empower, Expert Consulting, NLP, Life Business Skills, Toastmasters.
| Website-ul proiectului
http://jobshop.ro/timisoara/2011/