close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Clubul de Educatie Alternativa



| Organizator:
    Policy Center for Roma and Minorities
| Categorie:
    Originalitate
| Problema de fond
    In Ferentari, un numar mare de tineri romi și neromi nu sunt integrati in societate si risca sa urmeze parcursul parintilor, sa ajunga fie in inchisoare, in grupuri criminale, dependenti de droguri, sau la baza paturii sociale. Garsonierele supra-aglomerate reprezinta spatiul in care violenta domestica este constant prezenta, dar si mediul in care copiii se joaca, isi fac temele, in timp ce adultii consuma droguri. Riscurile de imbolnavire sunt imense, luand in considerare cantitatea de seringi folosite si aruncate, la fel si gunoaiele si sobolanii din cladiri si din afara lor. Marea majoritate a copiilor din zona nu termina liceul si sub 1% obtin diplome universitare. Tinerii si copiii din acest grup vulnerabil trebuie sa isi continue educatia, sa isi descopere calitatile si sa beneficieze de modele pozitive, pentru un viitor mai bun.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului este sa asigure o alternativa prin care educatia devine calea de iesire a copiilor din ciclul vicios de marginalizare in care acestia se afla. Obiectivele sunt:
(1) sa imbunatateasca prezenta si performanta scolara a copiilor
(2) sa ofere consiliere si mentorat copiilor
(3) sa dezvolte abilitatile tehnice si creative ale copiilor
(4) sa sporeasca disciplina, stima de sine si performantele copiilor prin activitati sportive
(5) sa promoveze implicarea activa a cetatenilor in viata comunitatii si respectul in randul copiilor
(6) sa genereze o legatura intre parinti si scoala.


Clubul de Educatie Alternativa Clubul de Educatie Alternativa Clubul de Educatie Alternativa

| Aria geografica
    Municipiul Bucuresti, Sector 5, Ferentari

| Rezumat
    Clubul de Educatie Alternativa (CEA) este un program de educatie non-formala pentru 150 de copii defavorizati (romi si neromi) din zona Aleea Livezilor din cartierul Ferentari, una din cele mai vulnerabile zone din Bucuresti, unde un numar semnificativ de tiner nu sunt integrati in societate. Obiectivele CEA sunt: (1) sa imbunatateasca performanta scolara si sa dezvolte talentele si abilitatile de viata ale comunitatii tinta si (2) sa promoveze implicarea activa a cetatenilor in viata comunitatii. Scopul final al proiectului este sa asigure o alternativa prin care educatia devine calea de iesire a copiilor din ciclul vicios de marginalizare, in care se afla in acest moment. CEA ofera un spatiu sigur si pozitiv in doua scoli (nr. 136 si nr. 2) in care copiii au posibilitatea sa isi imbunatateasca performanta scolara, valorificandu-si in acelasi timp talentele. Prin activitati variate oferite timp de sase zile pe saptamana (lectii de limba romana si engleza, matematica, geografie, istorie, sport, dans, muzica, teatru, desen, fotografie, responsabilitate financiara, mentorat si consiliere psihologica), CEA ii ajuta pe copii sa treaca clasa si sa isi gaseasca motivatia pentru un viitor mai bun. Pana in acest moment, rezultatele CEA arata ca acesti copii sunt mai increzatori, mai ambitiosi, mai disciplinati, atat in cadrul CEA cat si la scoala si in familie, manifesta mai mult respect reciproc, si lucreaza mai bine impreuna. Copiii si-au imbunatatit vizibil abilitatile academice, iar rata abandonulul scolar a scazut si copiii acorda mai multa valoare educatiei.

| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai proiectului sunt:
(1) 150 de copii romi si neromi cu varste cuprinse intre 7 si 15 ani care provin din familii ce locuiesc in zona Aleea Livezilordin Ferentari;
(2) 20 de parinti si/ sau rude apropiate ale copiilor implicati direct in activitatile CEA;
(3) 20 de profesori (participanti in seminarii de dezvoltare profesionala din cadrul proiectului) de la cele doua scoli gazda la nivelul carora se implementeaza proiectul.

Beneficiarii indirecti ai proiectului sunt:
(1) 500+ membrii de familie ai copiilor implicati in proiect;
(2)2.500+ membrii ai publicului larg (inclusiv reprezentati ai societatii civile si a sectorului privat) care au fost implicati in diferite activitati ale proiectului, campanii de informare si sensibilizare a publicului despre situatia copiilor din grupul tinta.


| Rezultatele proiectului
    PCRM se poate lauda cu rezultate vizibile:
(1) deschiderea a doua CEA in doua scoli din Ferentari, echipate cu mobilier si materiale didactice;
(2) recrutarea a sapte instructori si a 20 de voluntari care lucreaza constant cu copiii;
(3) recrutarea si mentinerea in program a unui total de 150 de copii;
(4) implicarea directa si constanta in proiect a 20 de parinti si a 20 de profesori din cadrul celordoua scoli;
(5) imbunatatirea situatiei scolare a copiilor si scaderea absenteismului , cat si schimbarea atitudinii lor fata de scoala;
(6) imbunatatirea comportamentului copiilor(in mod deosebitscaderea agresivitatii acestora)-71% dintre copiii din grupul tinta nu se mai manifesta agresiv fata de 50% dintre copiii din grupul de control);
(7) perceptii pozitive asupra activitatilor CEA a 100% dintre copii si parinti;
(8) interventii directe in cazurile copiilor cu probleme psihologice, in familie sau materiale severe (prin consiliere, monitorizare, mediere si mese oferite acelor copii care nu sunt hraniti adecvat acasa).

Per total, copiii au devenit mai increzatori, mai disciplinati atat in cadrul activitatilor CEA cat si la scoala si in familie, manifesta mai mult respect unul fata de celalalt, au învatat sa lucreze impreuna si sa devina mai ambitiosi si responsabili. In acelasi timp, copiii si-au imbunatatit abilitatile de citit, la matematica si la limba engleza. In plus, datorita progresului la invatatura si a cresterii motivatiei de a termina cu bine studiile, rata abandonulul scolar a scazut si mai multi copii au ramas in scoala,acordand mai multa valoare educatiei.


| Argument
    Desi metodologii de educatie alternativa exista, modelul PCRM este original deoarece foloseste in principal activitati extracurriculare sportive, artistice si de alte natura pentru a atrage si pastra ca beneficiari copii dintr-o populatie extrem de vulnerabila si marginalizata. Copiii sunt motivati de aceste activitati sa isi insuseasca cunostinte absolut necesare promovarii cursurilor si sa castige incredere in educatie ca un mijloc de iesire din ciclul vicios de marginalizare si saracie cu care se confrunta.

| Bugetul proiectului (in RON)
    567000

| Parteneri
    Ambasada Olandei la Bucuresti, Comisia Europeana, Open Society Institute (prin Roma Education Fund), Consiliul Britanic, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tinertului si Sportului, Ministerul Afacerilor Externe, Administratia Sectorului 5, Inspectoratul Scolar al Sectorului 5, Federatia Romana de Fotbal, Federatia Romana de Baschet, Asociatia Ovidiu Rom, Strada Film si Radio Itsy Bitsy

| Website-ul proiectului
    http://www.policycenter.eu/the-alternative-education-club





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->