close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



R€sponsABIL Ediția IV



| Organizator:
    Asociatia The Social Incubator
| Categorie:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    Proiectul ResponsABIL s-a aflat în anul 2022 la cea de-a patra ediție. Proiectul a fost îmbunătățit de la o ediție la cealaltă, luând în calcul feedback-ul participanților și observațiile echipei de implementare cu privire la nevoile tinerilor. Astfel, componentele proiectului au fost gândite pentru a răspunde următoarelor dificultăți ale tinerilor:
• Lipsa unui sprijin real, emoțional, financiar din partea familiei sau tutorelui legal
• Încredere de sine foarte scăzută
• Dificultăți de scriere, citire, exprimare verbală
• Dificultăți de adaptare în societate
• Risc ridicat de abandon școlar
• Risc de consum de substanțe interzise / trafic de persoane / exploatare prin muncă / excluziune socială / suicid
• Lipsa perspectivei unui viitor demn și independent


| Scopul proiectului
    „R€sponsABIL” este un program educațional al cărui scop este dezvoltarea independenței și responsabilizarea financiară a tinerilor defavorizați, prin intermediul unor activități teoretice și aplicate, a unor intervenții punctuale, adaptate nevoilor specifice individuale.
Obiective:
- dezvoltarea independenței financiare, creșterea gradului de responsabilitate financiară și creșterea gradului de angajabilitate a beneficiarilor
- facilitarea integrării reale în societate a tinerilor defavorizați, oferindu-le șansa unui viitor mai bun, independent și demn.


R€sponsABIL Ediția IV R€sponsABIL Ediția IV R€sponsABIL Ediția IV

| Aria geografica
    Prahova și Dâmbovița

| Rezumat
    R€sponsABIL este un proiect educațional, dedicat dezvoltării independenței și responsabilității financiare, sub forma unei competiții interactive cu provocări, premii și surprize pentru tineri, care a contribuit la deprinderea abilităților de independență financiară, într-un mod dinamic, distractiv și educativ, prin metode non-formale.
Pentru ediția a IV-a am susținut 65 de tineri (16-24 de ani), din Prahova și Dâmbovița, aflați în situații de risc: tineri din sistemul de protecție a copilului (centre de plasament / apartamente sociale / asistență maternală); tineri aflați în risc de abandon școlar sau cu grad scăzut de promovabilitate la școală.

Proiectul a cuprins următoarele componente de educație non-formală:
✔ 1 concept de gamification compus din ateliere online si provocări (ca mod aplicat de învățare, cu punctaj alocat) și recompense în funcție de implicare, care să îi susțină în procesul de învățare
✔ 9 ateliere de educație financiară
✔ 2 ateliere de dezvoltare personală & profesională
✔ 10 provocări realizate de tineri
✔ 1 provocare video tip competiție cu tema Educație financiară
✔ 18 tineri susținuți în procesul de integrare socio-profesională
✔ 4 oportunități de angajare
✔ 14 sesiuni individuale de consiliere vocațională
✔ Meditații pentru școală pentru 5 tineri
✔ Discuții cu profesioniști din diferite domenii de activitate pentru 3 tineri
✔ Pe lângă cei 65 de tineri incluși în program, alți 50 de tineri de la Colegiul Tehnic Media din București au participat la un atelier de educatie financiara, buget, economisire și alte obiceiuri financiare sănătoase.


| Date beneficiari direcţi
    - 65 de tineri cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, din județele Prahova și Dâmbovița, aflați în situații de risc: sistemul de protecție a copilului (centre de plasament / apartamente sociale / asistență maternală); familii sărace, tineri aflați în risc de exploatare prin muncă, abandon școlar, grad scăzut de promovabilitate la școală
- 7 voluntari implicați în discuții individuale de explorare a perspectivelor profesionale, în atelierul de închidere a programului și în strângerea de donații
- 5 voluntari, inclusiv reprezentanți Kruk care au împărtășit experiențe profesionale și recomandări de dezvoltare tinerilor


| Activitati
    1. Management de proiect
2. Promovare
3. Dezvoltarea unui concept de gamification compus din ateliere online, provocări (ca mod aplicat de învățare, cu punctaj alocat) și recompense în funcție de implicare, care să îi susțină în procesul de învățare. Pe parcursul proiectului tinerii au răspuns la 11 provocări, dintre care o provocare video tip competiție, cu tema Educație financiară.
4. Încheierea de parteneriate cu 4 instituții (Direcții de protecție a copilului, Inspectorate Județene Școlare, Licee tehnologice)
5. Organizarea unei întâlniri introductive a programului pentru specialiști din cadrul Direcțiilor de protecție a copilului din județele Dâmbovița și Prahova
6. Recrutarea de voluntari
7. Organizarea și susținerea unui nr. de 9 ateliere de educație financiară
8. Organizarea unui nr. de 6 activități de dezvoltare personală și profesională, din care: 1 eveniment online Ziua Carierei cu specialiști din diferite domenii de activitate; 1 vizită exploratorie / județ la potențiali angajatori; 3 ateliere de dezvoltare personală (ex. Antitrafic)
9. Oferirea de sprijin personalizat pe nevoile tinerilor: organizarea unor sesiuni individuale de consiliere vocationala pentru 14 tineri, oferirea de meditații pentru școală pentru 5 tineri, planificarea unor discuții cu profesioniști din diferite domenii de activitate pentru 3 tineri
10. Oferirea de premii pentru tineri în funcție de implicare, ca factor de recompensă și motivare: ex. susținerea Mariei H. cu o bursa de 10.000 lei


| Rezultatele proiectului
    - Creșterea gradului de încredere în sine și motivație a beneficiarilor, prin participarea la ateliere de dezvoltare personală & profesională
- Creșterea gradului de independență financiară pentru 50% dintre beneficiari, prin deprinderea de obiceiuri sănătoase (realizarea unui cont de economii, deprinderea obiceiului de a analiza motivația achizițiilor - nevoie / dorință, evitarea datoriilor etc)
- Creșterea gradului de angajabilitate pentru min. 20% dintre beneficiari, prin sprijin personalizat de integrare socio-profesională (consiliere vocațională, participare la interviuri de angajare, sprijin în adaptarea la locul de muncă etc.)

“Pentru mine participarea la activitățile din proiectul Responsabil a fost ceva wow, m-am simțit foarte bine alături de cei de la Asociație dar și colegii mei. M-am descoperit pe mine ca om și am învățat să fac ce îmi place, să spun mereu ce îmi doresc și să gestionez banii. Și vreau să le mulțumesc din suflet celor trei doamne cu suflet minunat care te ajută să te cunoști pe tine, să știi ce îți place să faci, ce job ai vrea să ai. Îmi doresc să particip din nou în următorul proiect alături de The Social Incubator”, tânără din proiect

“Activitățile proiectului au fost unele interactive ce oferă informații esențiale pentru toți. Am învățat cum să gestionez banii și cum să investesc cu cap. Întâlnirea cu Asociația The Social Incubator a fost una prielnică pentru mine și m-a ajutat să mă dezvolt pe plan economic. Pe viitor voi vrea sa folosesc aceste informații pentru a-mi întreține familia și pentru un trai echilibrat.”, tânăr participant


| Bugetul
    50000 LEI

| Parteneri
    DGASPC Prahova și DGASPC Dâmbovița, Inspectorate Județene Școlare, un liceu tehnologic din fiecare județ

| Despre organizator
    Asociația The Social Incubator este o organizație non-profit, înființată de către un grup de profesioniști care și-au dorit să creeze o platformă pentru inițiativele cu impact social semnificativ în viața persoanelor din medii defavorizate, cu accent pe tinerii instituționalizați. Asociația își îndreaptă eforturile spre a înlesni procesul tranzițional al acestor tineri spre a deveni adulți independenți, punându-le în valoare aptitudinile și calitățile.


| Website proiect
    https://asociatiasocialincubator.org/responsabili-old/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->