close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Viata dupa Colectare



| Organizator:
    MaiMultVerde
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    Pana in 2013, Romania si-a luat angajamentul fata de Uniunea Europeana sa sporeasca procentul de deseuri de ambalaje valorificate pana la 60%. Acest obiectiv nu va fi atins fara implementarea unor sisteme de colectare selectiva corespunzatoare la nivelul comunitatilor locale, mai ales daca avem in vedere ca 60% dintre deseurile de ambalaje sunt deseuri menajere si numai 40% provin de la agentii economici.
Astfel, beneficiarii acestui proiect sunt toti catatenii tarii, aflate pana acum pe un loc codas in Europa in ceea ce priveste colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje.


| Scopul proiectului
    Scopul a fost informarea populatiei preponderent urbane despre beneficiile colectarii selective a deseurilor de ambalaje pentru mediu. Obiectivele au fost: colectarea a 5.000 de scrisori adresate primarilor in cei 2 ani de implementare, participarea la 10 evenimente publice pentru informarea participantilor, realizarea documentarului “Colectarea selectiva - de la ce se spune, la cum se face” si a unor spoturi scurte pe tema colectarii selective si informarea indirecta a cel putin 100.000 de persoane despre colectarea selectiva, drepturile si responsabilitatile pe care aceasta le implica.

Viata dupa Colectare Viata dupa Colectare Viata dupa Colectare

| Aria geografica
    au fost vizate toate marile localitati ale tarii, orase si municipii

| Rezumat
    Proiectul „Viata dupa colectare” a demarat in 2009 si a continuat si in 2010, oferind cetatenilor informatii despre beneficiile colectarii selective a deseurilor de ambalaje si instrumente pentru mobilizare a cetatenilor. Proiectul a incurajat publicul sa isi ceara dreptul la colectare selectiva prin amplasarea de catre primarii a containerelor galbene, albastre si verzi cat mai aproape de locuinta. Peste 5.000 de romani au trimis primarilor scrisorile puse la dispozitie pe site-ul www.viatadupacolectare.ro.
Voluntarii proiectului au participat la mai multe evenimente publice pentru a promova colectarea selectiva si pentru a strange scrisori care au fost trimise ulterior autoritatilor: ONG Fest, Iarmaroc, concertele AC/DC, Eric Clapton, Aerosmith si Massive Attack, One Love Festival, OST Fest si altele. In 6 mai 2010 a avut loc la Palatul Parlamentului o conferinta-dezbatere pe tema colectarii selective, organizata impreuna cu Sulfina Barbu, deputat si fost Ministru al Mediului, si avand-o invitata pe Andreea Marin Banica, ambasador al proiectului, in cadrul careia a fost lansata o scrisoare adresata deputatilor pentru a le cere sa sustina initiativele legislative referitoare la colectare selectiva.
Documentarul „Colectarea selectiva – De la ce se spune la cum se face” a fost realizat cu sprijinul regizorului Hanno Hoefer si incearca sa raspunda la intrebarile referitoare la colectarea selectiva, incepand cu cea mai importanta, de ce sa colectam selectiv, si continuand cu unde ajung deseurile dupa ce sunt ridicate de compania de salubritate, ce se colectează selectiv etc.


| Date beneficiari
    Participantii la evenimente (concerte, festivaluri etc) au fost incurajati sa semneze scrisori adresate primarilor si deputatilor, care au fost trimise acestora de catre voluntarii MaiMultVerde. Cei care au vizionat documentarul si spot-urile sau cei care s-au informat online despre colectarea selectiva au fost directionati spre site pentru a descarca si a trimite scrisori.

| Rezultatele proiectului
    In toata perioada de desfasurare a proiectului s-au inregistrat urmatoarele rezultate:
- peste 5.000 de scrisori si emailuri trimise catre primari
- peste 23.000 de vizitatori unici ai site-ului www.viatadupacolectare.ro (total: 31.006 vizite) care au petrecut in medie 4 minute pe site
- peste 8.000 de vizualizari ale documentarului pe YouTube – http://www.youtube.com/watch?v=ROjRVFiUOKQ
-124 share-uri pe FaceBook ale documentarului „Colectarea selectiva: de la ce se spune la ce se face”
- 24 articole in presa scrisa, 6 stiri radio, 16 stiri TV
- peste 100 de articole in presa online, 20 de articole pe bloguri
- campanie de promovare a colectarii selective a deseurilor de ambalaje in revista Zile si Nopţi, editia de Bucuresti (5 numere x 50.000 exemplare - tiraj): audienta de aprox. 200.000 cititori
- difuzarea spoturilor scurte despre colectarea selectiva pe Discovery Channel si Animal Planet: peste 100.000 de persoane informate
- participare la 10 evenimente in 2010 (informare indirecta): 135.500 persoane
- 140 de voluntari participanti la evenimente care au purtat tricouri cu vizualul proiectului (informare indirecta)


| Bugetul proiectului (in RON)
    840,000

| Parteneri
    Initiator si realizator: Asociatia MaiMultVerde, sponsor: Coca-Cola HBC Romania, partener principal: ECO-Rom Ambalaje

| Website-ul proiectului
    www.viatadupacolectare.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->