Participanti & Proiecte
Start Major
|
Organizator: Asociatia The Social Incubator |
|
Categorie: Programe |
Punctul de pornire pentru programul Start Major a fost identificarea nevoilor educaționale și de dezvoltare a competențelor în rândul elevilor din învățământul profesional și tehnic din România. Acesta a fost motivat de faptul că tinerii din aceste școli au nevoie de pregătire adecvată pentru a face față provocărilor de pe piața muncii și pentru a-și gestiona eficient resursele financiare.
UniCredit Bank a colaborat cu parteneri din domeniul educației pentru a identifica nevoile specifice ale elevilor și a se asigura că programele dezvoltate răspund necesităților reale ale acestora.
În urma acestor cercetări și colaborări, programul Start Major a fost conceput astfel încât să răspundă nevoilor specifice ale grupului țintă și să ofere o pregătire adecvată în ceea ce privește educația financiară, cariera și antreprenoriatul.
| Scopul proiectului
Scopul este de a oferi elevilor din învățământul profesional și tehnic o pregătire adecvată în ceea ce privește educația financiară, cariera și antreprenoriatul, astfel încât să devină independenți și pregătiți pentru viitor prin:
Dezvoltarea abilităților de gestionare a resurselor financiare prin modulul de educație financiară
Identificarea abilităților personale și profesionale ale elevilor și a posibilelor cariere și oportunități de angajare prin modulul de carieră și angajabilitate
Înțelegerea procesului de înființare și dezvoltare a unei afaceri prin modulul de antreprenoriat
| Aria geografica
Ianuarie 2020 - ediția 4 este în desfășurare 4 ediții ale proiectului Start Major
| Rezumat
Start Major este un program de educație financiară și pentru carieră care pregătește elevii din învățământul profesional și tehnic să devină independenți. Elevii de liceu învață cum să-și gestioneze corect resursele financiare, descoperă ce roluri profesionale li se potrivesc, cum pot obține un loc de muncă, dar și cum pot dezvolta o afacere.
Programul cuprinde trei module cu temele:
1. Educație financiară
2. Carieră și angajabilitate
3. Antreprenoriat - tabere de antreprenoriat care au avut loc în București și alte 6 județe
La prima ediție a programului au participat 300 de elevi din București, la cea de-a doua ediție au participat peste 1500 de elevi din București și județele Cluj și Iași, iar la cea de-a treia ediție au participat în final 2906 de elevi din București și județele Brașov, Cluj, Constanța, Dolj, Iași, Timiș.
Modulul 1 - cursuri de educație financiară, susținute de voluntarii Unicredit care au trecut printr-un program de învățare de tip TOT
Modulul 2 - ateliere de angajabilitate în cadrul cărora participanții au învățat să își identifice abilitățile și ce își doresc de la un loc de muncă, să creeze un CV, să identifice joburi și mesaje eficiente de scris în transmiterea aplicațiilor, să simuleze un interviu de angajare, să discute despre bune practici pentru interviu, să discute despre drepturile și responsabilitățile angajaților și angajatorilor
Modulul 3 - tabără de educație antreprenorială, în cadrul căruia participanții află informații despre înființarea, gestionarea și dezvoltarea unei firme și interacționează cu antreprenori și profesioniști din domenii diverse, fiind expuși la modele antreprenoriale complexe
În final, tinerii au participat într-un concurs cu premii constând în microfinanțare și mentorat din partea voluntarilor Unicredit Bank.
| Date beneficiari direcţi
Elevi ale liceelor cu profil profesional și tehnic din județele vizate de program Beneficiari direcți ediția 1: 300 de elevi participanți la Modulul 1 – educație financiară 100 de elevi participanți la Modulul 2 – carieră și angajabilitate 17 elevi participanți în tabără – tabără de antreprenoriat 3 elevi premiați Beneficiari direcți ediția 2: 1500 elevi au participat la Modulul I – educație financiară 300 elevi au participat la Modulul II – carieră și angajabilitate 60 elevi au participat la Modulul III – tabără de antreprenoriat 60 de elevi au participat la Pitch Day 3 elevi au fost premiați Beneficiari direcți ediția 3: 2906 elevi au participat la Modulul I – educație financiară 1182 elevi au participat la Modulul II – carieră și angajabilitate 225 elevi au participat la Modulul III – tabără de antreprenoriat 76 de elevi au participat la Pitch Day 3 elevi au fost premiați
| Activitati
În perioada 2020 - 2022 au avut loc 3 ediții ale programului Start Major, toate având aceeași structură de organizare:
1. Management de proiect
2. Recrutare și retenție participanți pentru fiecare dintre cele 3 module ale programului
- Încheierea de parteneriate oficiale cu liceele tehnologice din județele vizate
- Implicarea profesorilor în recrutarea elevilor și mobilizarea acestora
- Programarea zilelor de curs în timpul orelor de școală (aprobare de la directorat)
- Creare scarcity effect pentru cursul de educație antreprenorială, prin selecția participanților din
formularele de înscriere
Recrutarea pentru modulele 2 și 3 a fost făcută dintre elevii participanți în cadrul modulului anterior care și-au manifestat dorința de a-și continua pregătirea în cadrul programului.
3. Dezvoltarea metodologiei atelierelor și cursurilor
- Atelierele au o puternică componentă de interactivitate și elemente distractive, de educație non-formală
- Metode: expunere, conversatie, jocuri, jocuri de rol, exercitii, prezentare, simulare etc.
- Exerciții individuale sau pe echipe
4. Susținerea cursurilor pentru fiecare dintre cele 3 module ale programului
5. Organizarea și susținerea concursului final
- Acesta a fost organizat sub forma unui pitch, în cadrul căruia participanții și-au pitchuit ideea de afacere
- pentru fiecare dintre cele 3 ediții ale Start Major cele mai bune 3 idei de afaceri au fost premiate cu microgranturi și mentorat pentru a-i ajuta să își transforme ideile în realitate
| Rezultatele proiectului
Programul Start Major a adus multiple beneficii pentru grupul țintă, elevii din învățământul profesional și tehnic din România. Iată câteva dintre aceste beneficii, schimbări și efecte:
- Elevii au învățat cum să își gestioneze corect resursele financiare, cum să economisească și cum să ia decizii financiare înțelepte. Aceasta poate avea un impact pozitiv pe termen lung asupra situației lor financiare personale.
- Participanții au învățat cum să-și identifice abilitățile și să-și construiască un CV atractiv, cum să caute și să aplice pentru joburi și cum să se pregătească pentru interviuri de angajare. Acest lucru poate spori șansele lor de a-și găsi un loc de muncă și de a se dezvolta profesional.
- Atelierul intensiv de antreprenoriat a oferit participanților cunoștințe practice despre înființarea, gestionarea și dezvoltarea unei firme. Acest lucru poate stimula spiritul antreprenorial al tinerilor și poate contribui la dezvoltarea de noi afaceri în viitor.
- Elevii care au participat în concursul tip pitch au avut oportunitatea de a obține microfinanțare și mentorat din partea voluntarilor UniCredit Bank, ceea ce poate fi o sursă de sprijin pentru dezvoltarea ulterioară a proiectelor lor.
În general, implementarea programului Start Major a contribuit la creșterea nivelului de educație financiară și dezvoltare a competențelor de carieră și antreprenoriat în rândul elevilor din învățământul profesional și tehnic din România. Aceasta poate conduce la creșterea calității vieții lor și poate contribui la dezvoltarea economică și socială a țării.
| Bugetul
840000 LEI
| Parteneri
Unicredit Bank - sponsor, voluntari Licee tehnologice din județele vizate Inspectoratele școlare
| Despre organizator
Asociația The Social Incubator este o organizație non-profit, înființată de către un grup de profesioniști care și-au dorit să creeze o platformă pentru inițiativele cu impact social semnificativ în viața persoanelor din medii defavorizate, cu accent pe tinerii instituționalizați. Asociația își îndreaptă eforturile spre a înlesni procesul tranzițional al acestor tineri spre a deveni adulți independenți, punându-le în valoare aptitudinile și calitățile.
| Website proiect
https://asociatiasocialincubator.org/start-major/