Participanti & Proiecte
Guerilla Verde
|
Organizator: Asociatia Charity Gift |
|
Categorie: Proiecte si campanii de CSR |
Conceptul de la care a fost dezvoltat proiectul are la baza faptul ca tinerii de astazi traiesc in lumea multimedia si apreciaza varietatea in mediul de studiu. Atunci cand studiaza prin intermediul multimedia, gasesc mixul de text, sunet si imagine, mult mai interesant si atractiv decat creta si discutiile din orele de curs (“chalk and talk”). Studiul prin intermediul multimedia le ofera elevilor ocazia de a-si dezvolta un nivel complex de gandire, mai ales cand sunt provocati sa produca/surprinda imagini.
| Scopul proiectului
Scopul proiectului este de a-i invata atat pe tineri, cat si comunitatea locala cat de importanta este protejarea mediului inconjurator.Obiective:stabilirea unui dialog cu tanara generatie prin mijloace de comunicare cat mai apropiate de zona lor de interes;Initierea si implementarea proiectului Ecopaparazzi;Promovarea modelelor de buna practica din domeniul ecologiei;Promovarea organizatiilor care se implica activ si sustenabil in domeniul ecologiei
| Aria geografica
Bucuresti
| Rezumat
Guerilla Verde este prima caravana educationala de filme cu mesaj ecologic din Romania, iar de-a lungul celor cinci editii a promovat intr-un mod inovativ si original ecologia. Asociatia Charity Gift a dezvoltat impreuna cu un partener din mediul business proiectul Guerilla Verde deoarece compania,Media Image Factory, este un sustinator active al protectiei mediul,cauza sustinuta de organizatie,dar are si experienta in domeniul organizarii unor astfel de evenimente. Proiectul face parte dintr-un program mai amplu,denumit Better Eductaion Through Education,prin intermdiul caruia dorim ca impreuna cu partenerul nostru, sa aducem mai aproape de publicul nostrum tinta mesajul nostrum cheie:sa-i invatam atat pe tineri, cat si comunitatea locala cat de importanta este protejarea mediului inconjurator. Totodata, prin asocierea cu o agentie de comunicare am dorit sa avem o strategie de comunicare buna si sa gasim modalitatile cele mai eficiente de comunicare cu publicul nostru tinta.Pe langa proiectii si discutii,inca de la prima editie a caravanei Guerilla Verde a fost lansat si concursul Ecopaparazzi,initiativa dezvoltata ulterior pe platforma Ecopaparazzi.ro. Ecopaparazzi a inceput ca un concurs foto - video de "politie verde a bunului simt" care se adreseaza tinerilor si nu numai.
| Date beneficiari
Prin intermediul proiectiei de film, tinerii au avut posibilitatea de a intelege mai bine domeniul ecologiei, fiind o metoda de comunicare facila si apropiata de modul in care acestia isi petrec timpul liber. Toate temele aduse in rpimplan prin intermediul filmelor proiectate au avut impact in randul tinerilor, deoarece acestia au putut vedea concret ce activitati pot intreprinde si cum le poate imbunantati viata lor si a comunitatii.Totodata,discutiile cu invitatii le-au dat posibilitatea sa se exprime liber cu privire la acest domeniu,au impartasit propriile experiente si au luat contact cu practicieni in domeniu.
| Rezultatele proiectului
- Proiect educativ inovativ, filmul fiind o metoda alternativa de educatie
- 12 filme cu tema ecologica
- 90 de scoli, 27 licee si 11 universitati partenere din intreaga tara
- 16 orase
- 10.100 de spectatori
- 26.000 de materiale informative si promotionale
- 87 de parteneri
- 31 de castigatori ai celor 4 editii ale concursului EcoPaparazzi
- 4 100 de prieteni pe Facebook
- Peste 200 de aparitii media (print, online, radio, TV).
| Argument
Problemele legate de mediu si de natura atrag din ce in ce mai mult atentia societatii la toate niveluri.Astfel,exista organizatii,atat non-profit cat si for-profit, are fie pot fi incadrate in doua tabere:cele care decid sa se implice si ce care raman invizibile.Atat noi, ca ONG,cat si compania cu care ne-am asociat,dorim sa fim vizibile,in sensul ca dorim sa aducem informatii relevante in domeniu si sa incurajam oamenii la actiune.Am inceput cu angajatii si cu volutnarii, apoi am transformat convingerile noastre in aceasta poveste eco de succes. Guerilla verde a fost gandit ca un proiect prin intermediul caruia Asociatia Charity Gift si Media Image Factory sa incurajeze si sa promoveze protectia mediului,implicarea in comunitate si sustinerea activa a activitatilor organizatiilor care au proiecte in acest domeniu.Continuitatea si ideile noi cu care venim de fiecare data contribuie la indeplinirea obiectivleor noastre.
| Bugetul proiectului (in RON)
20000
| Parteneri
Ministerul Mediului, Asociatia Eco Tic, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, Asociatia Environ, primariile si consiliile locale din orasele aflate pe traseul caravanei. Parteneri media: TVR, Radio Zu, Radio Romania Actualitati, CSR-Romania.ro,Tonight.eu, PR Romania, EcoMagazin.ro, Men’s Health, Revista BIZEcoSapiens.ro, Trilulilu.ro, Revista Zile si Nopti, PoliticAll, Revista Terra Magazin, Radio France International, HotNews Think Outside The Box, ProFM Campus, Revista InfoMediu, RoPortal.ro, InfoNews.ro, 9 AM, Port.ro si presa locala, in functie de traseul final,
| Website-ul proiectului
www.guerillaverde.ro