Participanti & Proiecte
Social Impact Award
|
Organizator: Global Shapers Bucharest Hub |
|
Categorie: Premiul Special Organizația NEW ENTRY |
Social Impact Award este o competiție internațională care a pornit în Austria, în 2008, la inițiativa Centrului de Inovare și Antreprenoriat al Universității Economice din Viena (WU Wien). Încă de pe atunci, intenția a fost aceea de a crea o competiție de idei pentru tinerii care vor să producă o schimbare în societate în mod constructiv. Ulterior, pe lângă competiția propriu-zisă a fost dezvoltat un întreg program educațional în inovare socială, prin care tinerii să se poată inspira de la alți tineri antreprenori, să își dezvolte noi concepte de afaceri cu impact social, să se poată conecta la o rețea internațională de antreprenori și, nu în ultimul rând, să poată primi suport prin premii în bani, spațiu de lucru și mentorat.
| Scopul proiectului
Dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România, specific în direcția antreprenoriatului social. Vrem să ajungem în cât mai multe orașe de țară și să creăm contextul pentru cât mai mulți tineri ca aceștia să își poată pune ideile în practică. Să îi conectăm cu mentori, organizații și resursele de care au nevoie, atât în plan național, cât și internațional. Și să le oferim contextul de a contribui real la rezolvarea problemelor cu care se confrunta Romania.
| Aria geografica
8 orase
| Rezumat
| Date beneficiari
liceeni, studenti si tineri profesionisti cu varsta cuprinsa intre 16 - 30 de ani.
| Date beneficiari
hoi
| Activitati
Cele mai importante etape ale proiectului au fost cele de inceput si final. Eforturile s-au concentrat pe comunicarea, in special in afara Bucurestiului, a existentei acestei competitii si a workshop-urilor pe care le oferim. O alta etapa foarte importanta si complexa a fost perioada de incubare a celor 16 afaceri sociale finaliste. Am reusit sa oferim un spatiu de invatare si de constructie a proiectelor si credem ca progresul lor in ultimele luni a fost datorat (si) celor 7 workshop-uri pe care le-am oferit finalistilor. Evident, etapa finala de prezentare in fata juriului si decizia finala au reprezentat momente cheie ale proiectului.
Cei peste 500 de tineri prezenti in cadrul workshop-urilor de antreprenoriat social din primavara anului 2017 au avut oportunitatea sa discute despre bazele antreprenoriatului social, sa lucreze in echipe in workshop-uri de Idea Generation (generare de idei de afaceri sociale), modelare de business (metodologie Business Model Canvas) sau planificare a afacerilor sociale. De asemenea, au avut ocazia sa intalneasca antreprenori si antreprenori sociali de succes care reprezinta modele pentru tinerii participanti. Cele 16 echipe finaliste cu peste 25 de membri au avut ocazia sa participe activ la workshop-uri de modelare de business, storytelling, educatie financiara, sustenabilitate sociala, identificare de nevoi, modele complexe de finantare, Blue Ocean Strategy, masurare de impact sau planificare de afaceri.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
140000
| Parteneri
Enel, BCR, Rompetrol, Red Bull Amaphiko, Universitatea Alternativa, Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions
| Website proiect
www.socialimpactaward.ro