Participanti & Proiecte
Social Impact Award
|
Organizator: Global Shapers Bucharest Hub |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
Social Impact Award este o competiție internațională care a pornit în Austria, în 2008, la inițiativa Centrului de Inovare și Antreprenoriat al Universității Economice din Viena (WU Wien). Încă de pe atunci, intenția a fost aceea de a crea o competiție de idei pentru tinerii care vor să producă o schimbare în societate în mod constructiv. Ulterior, pe lângă competiția propriu-zisă a fost dezvoltat un întreg program educațional în inovare socială, prin care tinerii să se poată inspira de la alți tineri antreprenori, să își dezvolte noi concepte de afaceri cu impact social, să se poată conecta la o rețea internațională de antreprenori și, nu în ultimul rând, să poată primi suport prin premii în bani, spațiu de lucru și mentorat.
| Scopul proiectului
Dezvoltarea ecosistemului antreprenorial din România, specific în direcția antreprenoriatului social. Vrem să ajungem în cât mai multe orașe de țară și să creăm contextul pentru cât mai mulți tineri ca aceștia să își poată pune ideile în practică. Să îi conectăm cu mentori, organizații și resursele de care au nevoie, atât în plan național, cât și internațional. Și să le oferim contextul de a contribui real la rezolvarea problemelor cu care se confrunta Romania.
| Aria geografica
8 orase
| Rezumat
Am identificat, in primul rand, o nevoie la nivelul tinerilor din Romania de inspiratie, modele si metode de a-si construi o cariera de impact.
De asemenea, nevoia de antreprenoriat si implicarea civica. SIA creste potentialul de a contribui pe termen lung la cresterea unei generatii de schimba-lume. Social Impact Award este un proiect ce dezvolta o comunitate nationala de tineri interesati in inovare sociala si activi in antreprenoriat social. De asemenea, proiectul conecteaza aceasta comunitate la o retea internationala de tineri ce doresc si reusesc sa isi aduca contributia la a schimba lumea. Acesti schimba-lume/changemakers vor reprezenta in urmatorii ani, una din fortele constructive ale societatilor est-europene si investitia in ei acum este esentiala.
Obiective: 1. promovarea antreprenoriatului social in cat mai multe orase si comunitati de tineri din Romania
2.oferirea de modele de afaceri si antreprenori sociali si o metodologie de constructie si transformare a ideilor in afaceri sociale
Activitati: program educational in peiroada februarie-aprilie, incubator cu mentori, experti si metodologie specifice, pe perioada verii pentru ideile finaliste, expunere idei finaliste, premiere si conectare cu comunitatea internationala de finalisti SIA la Summit-ul de la Belgrad
Rezultate: 16 workshopuri in 8 orase din tara cu impact semnificativ in modul de intelegere al celor peste 500 de tineri participanti, pentru multi dintre ei fiind primul moment in care au discutat despre impactul si importanta antreprenoriatului social pentru rezolvarea unor probleme sociale.
56 echipe aplicante dintre care 16 echipe finaliste care si-au consolidat ideea de afacere sociala pe care o aveau deja, sau si-au construit una la acel moment.
| Date beneficiari
liceeni, studenti si tineri profesionisti cu varsta cuprinsa intre 16 - 30 de ani.
| Date beneficiari
hoi
| Activitati
Cele mai importante etape ale proiectului au fost cele de inceput si final. Eforturile s-au concentrat pe comunicarea, in special in afara Bucurestiului, a existentei acestei competitii si a workshop-urilor pe care le oferim. O alta etapa foarte importanta si complexa a fost perioada de incubare a celor 16 afaceri sociale finaliste. Am reusit sa oferim un spatiu de invatare si de constructie a proiectelor si credem ca progresul lor in ultimele luni a fost datorat (si) celor 7 workshop-uri pe care le-am oferit finalistilor. Evident, etapa finala de prezentare in fata juriului si decizia finala au reprezentat momente cheie ale proiectului.
Cei peste 500 de tineri prezenti in cadrul workshop-urilor de antreprenoriat social din primavara anului 2017 au avut oportunitatea sa discute despre bazele antreprenoriatului social, sa lucreze in echipe in workshop-uri de Idea Generation (generare de idei de afaceri sociale), modelare de business (metodologie Business Model Canvas) sau planificare a afacerilor sociale. De asemenea, au avut ocazia sa intalneasca antreprenori si antreprenori sociali de succes care reprezinta modele pentru tinerii participanti. Cele 16 echipe finaliste cu peste 25 de membri au avut ocazia sa participe activ la workshop-uri de modelare de business, storytelling, educatie financiara, sustenabilitate sociala, identificare de nevoi, modele complexe de finantare, Blue Ocean Strategy, masurare de impact sau planificare de afaceri.
| Rezultatele proiectului
16 workshopuri, 8 orase din tara. 17 saptamani de incubare; 17 echipe finaliste, 12 ajunse in finala, 12 experti, 14 mentori. Cele 16 workshop-uri de antreprenoriat social au avut un impact semnificativ in modul de intelegere al celor peste 500 de tineri participanti, pentru multi dintre ei fiind primul moment in care au discutat despre impactul si importanta antreprenoriatului social pentru rezolvarea unor probleme sociale. Multi dintre ei au aplicat la Social Impact Award si, in urma completarii formularului de inscriere, si-au consolidat ideea de afacere sociala pe care o aveau deja, sau si-au construit una la acel moment. Pentru publicul tinta al multor dintre ideilor finaliste, intreg procesul este unui cu impact pe termen lung. Dintre cele 16 idei finaliste, alegem 2 pentru a va prezenta 2 schimbari pentru publicul acestora. Smiles for the Future, un proiect educational prin care copiii instituţionalizați învață şi conştientizează de ce sunt importante sănătatea orală și tehnicile de prevenție a bolilor asociate igienei defectuoase. Prin participarea si castigarea SIA 2017, proiectul castiga finantare si vizibilitate care va ajuta atat la dezvoltarea proiectului cat si la finantarea acestuia, crescand astfel numarul participantilor. IzzyBac, o aplicație mobilă care are ca scop facilitarea învățării pentru examenul de Bacalaureat și creșterea ratei promovabilității pentru acest examen. Prin castigarea SIA, proiectul va putea continua dezvoltarea software-ului si contribui la rate de promovabilitate la bacalaureat a elevilor.
| Bugetul
140000
| Parteneri
Enel, BCR, Rompetrol, Red Bull Amaphiko, Universitatea Alternativa, Global Shapers Bucharest Hub, Social Innovation Solutions
| Website proiect
www.socialimpactaward.ro