Participanti & Proiecte
Platforma TATAIA
|
Organizator: Asociatia NOI FACEM BINE |
|
Categorie: Programe |
“Ne plac spatiile generoase si creative unde incap oameni care stiu ca pot schimba mituri si prejudecati. Ne-am propus sa comunicam cu tine cititorule pentru ca vrem sa intelegem cum arata viitorul in viziunea ta.” Asa incepeam nr. 1 al revistei TATAIA, pornita in mod natural de la problemele si frustrarile unei echipe creative, active in peisajul cultural romanesc, pentru ca nu departe de azi, Romania lui 2010 aprecia la nivel de nisa arta romaneasca contemporana. Inceputul declinului printului si modalitatile reduse de exprimare ale creativilor ne-au facut sa punem umarul la desenarea unui alt viitor. Am mers cu cativa pasi mai departe de la traditionalele publicatii obsolete, am creat un hibrid intre revista, enciclopedie, culegere de literatura si folclor, galerie de arta, mai precis o platforma de folclor romanesc contemporan.
| Scopul programului
Scopul platformei a fost de a dezvolta un curent de opinie favorabil culturii romanesti, mizand pe importanta acesteia in definirea identitatii sociale. Ne dorim integrarea permanenta a problematicii culturale in setul de interese generale, atat ale publicului cat si ale institutiilor statului. Mai precis, obiectivele urmarite sunt promovarea artei si culturii romanesti in tara si strainatate, regasirea si valorificarea folclorului romanesc autentic, promovarea industriilor creative, a organizatiilor cu scopuri similare si unei deschideri mai mari catre cultura contemporana in media.
| Aria geografica
Bucuresti, Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta, Arad, Sibiu, Brasov, Oradea, Tg Mures, Satu Mare, Bistrita, Baia Mare, Tulcea, Braila, Galati, Buzau, Piatra Neamt, Odorheiul Secuiesc, Miercurea Ciuc, Medias, Alba-Iulia, Deva, Hunedoara, Resita, Tg Jiu, Drobeta-Turnu Severin, Craiova, Slatina, Ramnicu Valcea, Campulung, Pitesti, Targoviste, Ploiesti, Giurgiu, Slobozia, Focsani, Vaslui, Botosani, Bacau, Suceava.
| Rezumat
Platforma TATAIA a aparut din nevoia de a impartasi si promova cultura romaneasca underground, in contextul infuziei de informatie de consum si a discreditarii identitatii culturale romanesti. TATAIA a venit pe fondul democratizarii conceptului artei si din nevoia astfel creata de a incuraja exprimarea artistica.
Ne-am propus sa aratam mediei autohtone ca poate exista o deschidere mai mare catre cultura romaneasca. Ideea a fost sa cream retele culturale in care sa circule schimbul liber de idei si opinii, sa ajutam la promovarea industriilor creative, a productiei artistice romanesti si a organizatiilor cu un scop similar.
Am publicat revista TATAIA, am distribuit-o national in peste 40 de orase de la primul numar, aceasta devenind una dintre cele mai apreciate reviste in mediul creativ. Am lansat invitatia oricui de a contribui la realizarea revistei prin TRIMITE CHESTII (tataia.net/trimitechestii). Dupa 3 ani, reteaua insumeaza aproximativ 300 de colaboratori pro-bono si este in continua crestere. Am mutat pe online ce nu a cuprins tiparul si in spatii alternative ce a trebuit aratat pe viu. Am povestit despre oameni si organizatii de bine, implicandu-ne in promovarea a peste 200 de evenimente.
Cel mai notabil impact a fost distributia ideii de “folclor autentic”, preluata odata cu lansarea platformei de din ce in ce mai multe entitati media, designeri, creativi, artizani si artisti.
Pentru largirea retelei si pentru o infuzie proaspata de informatie si continut, am infiintat de curand prima “casa” TATAIA in afara Bucurestiului, la Timisoara. Maine in toata tara.
| Date beneficiari
-public al platformei TATAIA (print+online): peste 80.000, 18-35, tineri, educati, activi social, deschisi catre creativitatea si folclorul romanesc.
-colaboratori: circa 300 (in cele 5 numere ale revistei+online+activitati conexe), artisti (literatura, arte vizuale, ilustratie, design, muzica, etc), creativi (principali - job creativ si secundari - hobby)
- public al evenimentelor conexe TATAIA - peste 2500:
a) 18-35 tineri, educati
b) 35-50, educati, considera cultura/ arta romaneasca si tematica TATAIA interesanta pentru ei si cu valoare de mostenire culturala pentru generatiile viitoare, apreciaza cercetarea in folclorul romanesc autentic (public larg dar si critici de arta, profesori, etc).
| Rezultatele programului
Propagarea ideii de “folclor autentic” tradus in limbaj contemporan, respectiv initierea unui trend catre acceptarea si aprecierea sa, este cel notabil impact TATAIA in mediul creativ din Romania, nesperat la amploarea atinsa. Acest trend, instalat pe o nevoie acuta de recuperare identitara si aflat acum in ascendenta, odata cu lansarea platformei s-a rostogolit dupa modelul “bulgarelui de zapada” in lucrarile designerilor, artizanilor si artistilor, ba chiar mai mult, in continutul editorial al unor entitati media, care au acordat incet incet mai multa atentie evenimentelor culturale autohtone.
Organizatiile culturale si spatiile alternative socio-culturale au gasit in TATAIA un vehicul pentru promovarea activitatii lor. Stam la intersectie de drumuri, am colaborat cu organizatii mici dar am adus si proiectele unor organizatii de renume la un public prea putin accesat.
Peste 300 de colaboratori formeaza comunitatea TATAIA, impartasesc valorile noastre, contribuie si sustin revista si evenimentele sale in totalitate pro-bono. Au beneficiat de un spatiu de expunere a ideilor lor intr-un mod neingradit (minim editat), iar libertatea de exprimare combinata cu participarea voluntara a dus la imaginea buna si notorietatea pe care o are platforma azi. Acolo unde interesul comercial si pericolul cenzurii lipsesc, se intinde un loc de joaca interesant pentru revelarea creativitatii. Astfel prin platforma TATAIA publicul, dar si criticii, au beneficiat si apreciat o serie de experiente noi pentru Romania, viscerale, folclor autentic tradus in limbaj contemporan.
| Bugetul programului (in RON)
233852
| Parteneri
Partener strategic: Wonderboy, partener institutional: Institutul Cultural Roman, parteneri distribuție: Librariile Carturesti, LS Travel Retail Romania (Inmedio, Relay), Bastilia Librarium, parteneri media: TVR, Digi 24 TV, Radio Guerrilla, RFI, Radio Romania Cultural, Radio Romania Actualitati, Romania Libera, Catavencii, B24FUN, Esquire, FHM, BAZAAR, Realitatea.net, Think Outside the Box, IQAds, Ziarul de Iasi, Suplimentul de Cultura, eJobs, 9Am, Wall-Street, Kudika, Phoenix Media, News Outdoor, Zirkon Media, OOPS Media, Clear Channel, Primamedia, ZOOM TV, Liternet, VICE, Carturesti, Street Delivery, Zeppelin, BeWhere, Veioza Arte, Feeder, Ginger Group, Modernism, Trilulilu, Metropotam, Romania Pozitiva, Port.ro, Neaparat.ro, web@cultura, Dor de duca, Hypestreet, Ambition, Hipmag, Beatfactor, Alternativ, Yazee, Fresh Good Minimal, 4arte, ARTBOOM, Spunepescurt, Visualart
| Website-ul programului
www.tataia.net www.tataia.info