Participanti & Proiecte
Europa Fm - Un an de radio caritabil
|
Organizator: Cristiana Ionescu |
|
Categorie: Proiecte si campanii de CSR |
Datorita experientei avute de Europa Fm iin 2009 , prin campania Jumatati de ora pentru Maria si campania Daruieste o poveste, in 2010 s-a dorit continuarea si dezvoltarea liniei strategice a sprijinului pentru sectorul neguvernamental. Astfel ca, dupa luarea deciziei, pasul firesc a fost folosirea integrala a resurselor radioului in planificarea si implementarea acestor campanii, alaturi de reprezentantii organizatiilor neguvernamentale beneficiare. S-au ales organizatii reprezentative la nivel national, care sa ajunga la un numar foarte mare de persoane in nevoie, astfel ca impactul campaniilor sa fie unul cu adevarat important.
| Scopul proiectului
Initiativa a urmarit sprijinul sectorului neguvernamental, cresterea capacitati de autosustinere a acestuia, datorita experientei dobandite de Europa Fm in 2009 , prin campania Jumatati de ora pentru Maria si campania Daruieste o poveste.Pasul firesc a fost folosirea integrala a resurselor radioului in planificarea si implementarea acestor campanii. S-au ales organizatii reprezentative la nivel national, care sa ajunga la un numar foarte mare de persoane in nevoie, astfel ca impactul campaniilor sa fie unul cu adevarat important.
| Aria geografica
National
| Rezumat
Prin activitatea de suport in atragerea de fonduri ale diferitelor ONG, Europa FM a reusit sa schimbe modul de implicare al radiourilor in aceasta activitate. Dincolo de a fi partener media, a devenit motorul principal organizand: primul marathon radio caritabil- SOS Copilaria, alaturi de SOS Satele Copiilor Romania, in 2 aprilie 2010, ce a atras intr-o singura zi 52.000 de euro; campanile de promovare a proiectului Arborele Anului, campanie de atragere de fonduri pentru sinistrati, ”Acum, mai mult ca oricand” alaturi de Habitat for Humanity Romania, ce a atras 43.000 de euro in 3 saptamani, radio maratonul caritabil PIERDUT, alaturi de Telefonul Copilului, 6 decembrie 2010, ce a atras intr-o singura zi 25.000 de euro.
Implicarea a mers de la punerea la dispozitie a resurselor radioului: realizare spoturi radio gratuity, management de proiect, promovare online, obtinere de sponsori pe proiecte, spatii media gratuite pe alte canale,( unor machete in presa scrisa , peste 50 locatii outdoor, Cocor Channel), implicarea de VIP ca endorseri pe diferitele campanii, emisiunile din zilele de marathon dedicate exclusiv proiectului.
| Date beneficiari
Inmare parte, copii din SOS Satele Copiilor au fost parte din campanie, au fost luat einterviuri live in cursul zilei de maraton, la fel si copiii-ambasadori ai Telefonul Copilului. Unele spoturi radio au fost realizate de copii.
| Rezultatele proiectului
Donatori: SOS!Copilaria- peste 30.000 donatori, Acum mai mult ca oricand-peste 25.000 donatori individuali , PIERDUT- peste 15.000 donatori . In urma campaniilor peste 60 de firme donatoare au sprijinit organizatiile.
Suma atrasa sau oferita ca sponsorizare : total donbtii in bani 133.000 euro, dupa cum urmeaza: 60.000 euro in total pe SOS!Copilaria, 43.000 Euro pe Acum mai mult ca oricand, 30.000 euro pe Campania Pierdut.
numar de ore de voluntariat implicate : peste 4000
numar de voluntari : 557
numar de beneficiari directi : 2000 copii in dificultate aflati in plasament la SOS Satele Copiilor Romania, 200 de familii si 85 de copii care beneficiaza de o scoala reconstruita, alti 30000 copii ce suna la Telefonul copilului in orele de program prelungit.
numar de beneficiari indirecti : comunitatile in care au actionat organizatiile neguvernamentale partenere
In urma promovarii intensive a proiectului cu ajutorul postului de radio EuropaFm, s-au strans fondurile necesare, voluntarii, forta de munca pentru ca 2000 copii in dificultate, 200 de familii si 85 de copii care beneficiaza de o scoala reconstruita, alti 30000 copii ce suna la Telefonul copilului in orele de program prelungit., comunitatile in care au actionat organizatiile neguvernamentale partenere ce au beneficiat fie de consiliere tehnica si donatii de materiale de constructii. Pe de alta parte, datorita vizibilitatii create de EuropaFm organizatiile partenere au reusit sa atraga parteneri noi care au decis să se implice.
| Argument
Prin sprijinul constant pentru campanii de atragere de fonduri, Europa FM a inovat pe piata fundraisingului din Romania (a derulat primul radio maraton caritabil din tara), s-a detasat de statutul de partener media, a devenit un exemplu pentru toate celelalte canale media, a aratat ca este nevoie de vointa ca sa schimbi in bine lumea din jur. Prin atragerea de vedete care sa sprijine cauzele sociale promovate, Europa Fm a deschis organizatiilor partenere usa catre campanii mult mai mari, sustinatori mai numerosi, impact mai mare in comunitatile in care este nevoie de noi. Cu atat mai meritorie este implicarea activa a fiecarui membru al echipei Europa FM de la stiri, productie, DJ-i.
| Bugetul proiectului (in RON)
558600
| Parteneri
Europa Fm, SOS Satele Copiilor Romania, Fundatia pentru Parteneriat,Habitat for Humanity, Telefonul copilului
| Website-ul proiectului
www.europafm.ro