close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Care-i treaba cu prostata?



| Organizator:
    MSL The Practice
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Un studiu recent efectuat pe un eșantion de 788 de bărbați români arată că, deși 9 din 10 bărbați declară că știu ce este prostata, 20% dintre ei cred că și femeile au prostată, iar doar 25% știu cum se stabilește diagnosticul de cancer de prostată și numai 27% știu ce este testul PSA, analiza recomandată pentru depistarea cancerului de prostată. Aproximativ 7 din 10 bărbați români nu și-au făcut niciodată testul de PSA. Incidența cancerului de prostată în România este ridicată, fiind a doua cea mai frecventă afecțiune malignă pentru bărbați și a treia cea mai frecventă cauză de deces dintre afecțiunile oncologice. Campania "Care-i treaba cu prostata?" își propune să informeze bărbații cu privire la importanța prevenției și depistării timpurii a cancerului de prostată.

| Obiectivele campaniei
    Obiectivele campaniei ”Care-i treaba cu prostata?” includ creșterea gradului de conștientizare cu privire la cancerul de prostată și a simptomelor sale, astfel încât un număr cât mai mare de bărbați să poată identifica rapid semnele. Al doilea obiectiv este de a încuraja bărbații din target să meargă la medicul de familie și să solicite testul PSA, vital în detectarea cancerului de prostată în stadiile incipiente. Al treilea obiectiv este promovarea terapiilor inovatoare disponibile pentru pacienții cu cancer de prostată.

Care-i treaba cu prostata? Care-i treaba cu prostata? Care-i treaba cu prostata? Care-i treaba cu prostata? Care-i treaba cu prostata?

| Aria geografica
    Campania are acoperire națională.

| Rezumat
    Campania integrată ”Care-i treaba cu prostata” a fost dezvoltată pentru a răspunde nevoii identificate de a crește nivelul de conștientizare a bărbaților români cu privire la importanța sănătății prostatei. Obiectivele principale ale campaniei au fost creșterea nivelului de awareness al afecțiunii (reach de 5.000.000 persoane), încurajarea bărbaților din target să meargă la medicul de familie și să includă testul PSA în analizele de sânge anuale, pentru depistarea precoce a cancerului.

Potrivit celor mai recente date Globocan, în România, cancerul la prostată este a doua cea mai comună formă de cancer la bărbați și a treia cauză principală de deces în rândul afecțiunilor oncologice. Un studiu recent s-a concentrat pe cunoștințele bărbaților români cu privire la prostată și cum pot preveni riscul crescut de a dezvolta această afecțiune. Riscul de a dezvolta cancerul de prostată crește odată cu vârsta, în special la bărbații de peste 50 de ani, iar factorul familial poate crește, de asemenea, acest risc. Cu toate acestea, cel mai mare pericol este că, de multe ori, cancerul de prostată nu prezintă simptome în stadiile incipiente. Prin urmare, includerea testului PSA în analizele de sânge anuale poate fi esențială pentru depistarea precoce și tratamentul bolii.

Strategia de comunicare a fost concepută având în vedere tabuurile care înconjoară subiectul sănătății prostatei. Prin urmare, campania a pus accentul pe asocierea informațiilor despre sănătatea prostatei cu interesele și pasiunile bărbaților, prin canale de comunicare variate, cum ar fi social media, TV, radio și print.


| Date beneficiari direcţi
    Campania de conștientizare a cancerului de prostată a avut ca target principal bărbații cu vârste între 45 și 75 de ani, care locuiesc în mediul urban și au un istoric de cancer în familie. Aceștia sunt considerați a prezenta un risc mai mare de a dezvolta boala și, prin urmare, sunt considerați ca fiind un public important în ceea ce privește creșterea gradului de conștientizare și de informare cu privire la cancerul de prostată.

De asemenea, campania a avut ca target și medicii de familie din mediul urban, care sunt considerați ca fiind o sursă importantă de informații și de îndrumare pentru pacienții lor. Aceștia sunt parte integrantă a campaniei și pot contribui la creșterea gradului de conștientizare cu privire la această boală și la importanța depistării precoce a cancerului de prostată prin intermediul testului PSA.


| Activitati
    Am dezvoltat o campanie integrată de comunicare care a avut ca scop creșterea nivelului de cunoștințe al bărbaților despre prostata lor și modul în care își pot ține sănătatea sub control. Plecând de la insight-ul că majoritatea bărbaților nu sunt familiarizați cu acest organ și că este dificil să discute despre el din cauza tabuurilor, am comunicat în cheia celor mai populare pasiuni printre bărbați pentru a putea deschide o conversatie pe un subiect tabu – sănătatea prostatei.
am creat o propunere creativă care a pus accentul pe accesibilitatea informațiilor despre prostata, prin asocierea cu pasiunile și interesele bărbaților 40+. Pentru a atinge acest obiectiv, campania a inclus o varietate de canale de comunicare, cum ar fi digital, social media, TV, radio și print.
Campania a avut un impact pozitiv asupra nivelului de conștientizare al bărbaților cu privire la importanța sănătății prostatei lor, mesaj care a ajuns la peste 11,1 milioane de persoane.

Am început prin realizarea unui studiu care a verificat cunoștințele bărbaților despre prostata. Apoi, am creat un infografic static și un video care au prezentat informațiile esențiale într-un mod accesibil și atractiv. Un comunicat de presă cu cele mai importante rezultate ale studiului a fost trimis către presa de centrală din România. Am realizat testimoniale video cu medici oncologi și urologi, care au fost publicate pe site-ul Janssen.
Am stabilit parteneriate media si parteneriate cu influenceri relevanți, cu ajutorul medicilor urologi și oncologi, precum și cu sprijinul unui pacient cu cancer de prostata.
Împreună cu CSID, Sfat de Sănătate, Starea Nației și Republica, am reușit să ajungem la un public vast și diversificat, oferind informații esențiale despre riscurile și importanța depistării precoce a cancerului de prostată. De asemenea, influencerii din campanie, Mihail Pautov, Cristian China Birta, Paula Rusu și Lucian Mindruta, au scris articole bazate pe propria experiență cu afecțiunea, dând mai departe mesajele acestei inițiative in comunitățile lor.
Spot-ul radio, înregistrat de bine cunoscutul Florin Busuioc, și campania digitală au ajutat la creșterea conștientizării, iar două broșuri informative despre cancerul de prostata au fost distribuite în cabinetele medicilor de familie.


| Rezultatele proiectului
    Campania s-a bucurat de o amploare semnificativă, ajungînd la peste 11,1 milioane de persoane și un număr impresionant de 19 milioane de impresii. Toate materialele au avut un ton pozitiv sau neutru, iar mesajele cheie din comunicatele de presă au fost incluse în totalitate în articolele și postările media. Feedback-ul de la jurnaliști a fost excelent, iar campania a primit și bonus postări din partea unor influenceri.

În cadrul campaniei radio, spot-ul realizat cu Florin Busuioc a fost difuzat timp de o săptămână pe Europa FM și Radio România Actualități, având o acoperire de 3.624.600 de persoane.

Campania digitală a atins un număr impresionant de 2.3 milioane de oameni și a generat 19 milioane de impresii. Aceasta a dus la obținerea a 255.169 de click-uri, cu 79% mai multe decât se planificase.

Parteneriatele media au adus o acoperire suplimentară de 1.821.864 de persoane, iar campania cu influenceri a atins o audiență de 272.485 de oameni.

Comunicatul de presă a reușit să ajungă la peste 3.000.000 de persoane. Campania a avut un impact pozitiv atât în mediul online, prin intermediul campaniei digitale și a parteneriatelor media, cât și în mediul offline, prin intermediul campaniei radio și a broșurilor distribuite în cabinetele medicilor de familie. Rezultatele au depășit obiectivele inițiale și feedback-ul pozitiv din partea jurnaliștilor și influencerilor confirmă succesul campaniei.


| Parteneri
    Campania ”Care-i treaba cu prostata?” își propune să informeze bărbații români referitor la propria anatomie și la necesitatea adoptării unui comportament preventiv în ceea ce privește cancerul de prostată. Campania este inițiată de Janssen România și susținută de FABC (Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer), Asociația Română de Urologie, Societatea Națională de Oncologie Medicală din România și Societatea Română de Radioterapie și Oncologie Medicală.

| Despre organizator
    În cadrul Janssen, lucrăm pentru a crea un viitor în care afecţiunile sunt de domeniul trecutului. Noi suntem Janssen Companiile Farmaceutice ale Johnson & Johnson şi ne concentrăm activitatea pentru a transforma această perspectivă în realitate pentru pacienţii din întreaga lume. Activitatea noastră este dedicată următoarelor domenii medicale: hematologie, oncologie, neuroştiinţe, imunologie, boli infecţioase şi vaccinuri, boli cardiovasculare şi de metabolusm şi hipertensiune pulmonară.

| Website proiect
    https://www.janssenwithme.ro/ro-ro/afectiuni/cancer-de-prostata/despre-afectiune



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->