close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Un „acasă” pentru copiii refugiaţi din Ucraina



| Organizator:
    Fundatia World Vision Romania
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    În urma intensificării conflictului din Ucraina, ne vedem nevoiți să intervenim unde putem pentru a ajuta victimele. Istoria ne arată că întotdeauna cei care au mai mult de suferit sunt copiii.

Într-o durere fără margini, copiii Ucrainei suferă. Iar când întreaga lume este neputincioasă în faţa acestei tragedii, ne întoarcem cu gândul și cu rugăciunile înspre întreaga populație greu încercată.

Conflictul din Ucraina şi consecinţele acestuia au condus la demararea acestei campanii în beneficiul copiilor, mamelor şi bunicilor care fugeau din calea războiului.


| Obiectivele campaniei
    1. Primul obiectiv pe termen scurt a fost de acoperire a nevoilor de bază, imediate.
2. Iar ca obiectiv pe termen mediu si lung am gândit şi implementat construirea centrelor socio-educative unde copiii şi mamele să se simtă în siguranţă. Așa s-a născut conceptul centrelor Happy Bubble. Sunt construite de la 0 cu tot ce este necesar activităţilor educaţionale pentru copii, activităţi consiliere psihologică pentru copii şi mame, bucătărie, grup sanitar. Centrele primesc şi azi sute de copii și mame din Ucraina care participă zilnic la activități.
3. Integrarea pe piaţa muncii a mamelor.


Un „acasă” pentru copiii refugiaţi din Ucraina Un „acasă” pentru copiii refugiaţi din Ucraina Un „acasă” pentru copiii refugiaţi din Ucraina Un „acasă” pentru copiii refugiaţi din Ucraina Un „acasă” pentru copiii refugiaţi din Ucraina

| Aria geografica
    București, Cluj, Iași, Brașov, Suceava, Vâlcea și Constanţa

| Rezumat
    Numai în primele zile ale războiului, 660.000 de ucraineni își părăsiseră deja țara, majoritatea mame cu copii. Toți și-au căutat refugiu în țările vecine (Polonia, România, Republica Moldova etc.), unde atât autoritățile statului, cât și societatea civilă îi sprijină cu ajutoare de urgență: alimente, medicamente, îmbrăcăminte, transport, corturi pentru tranziție sau cazare, consiliere juridică pentru obținerea statutului de refugiat, precum și consultanță psihologică.

Am actionat inca din primele zile ale conflictului, atat prin prezenta la granita cat si prin lansarea campaniei de fundraising pornind campania de donații pentru mamele și copiii refugiați care-și părăseau casele.
Fiind o campanie atipică, nu a avut obiective setate înainte de începerea ei.
Obiectivele setate pe parcurs au fost nu în bani, ci în nevoi:
În primul rând, ca intervenție pe termen scurt, oamenii aveau nevoie de hrană, pături, mâncare neperisabilă, produse pentru bebeluşi, trolere, produse de igienă sau cazarmament, aeroterme, corturi, etc. Din acest considerent, am obținut fie sponsorizare prin produse, fie finanțări pentru a achiziționa noi cât mai repede aceste produse.
Ca intervenție pe termen mediu și lung, încă din prima zi ne-am concentrat pentru a gândi și implementa o strategie prin care să creăm spații sigure și prietenoase, în care copiii să poată continua parcursul educațional, iar mamele să poată participa la diferite ateliere. Așa s-au născut centrele Happy Bubble, iniţial 4, acum 13 la număr, restul fiind susţinute din alte finanţări internaţionale.


| Date beneficiari direcţi
    Pentru oamenii care-și doreau să doneze, am creat un landing page dedicat, mai ales în urma apariției diverselor campanii de donații false. Am activat toate canalele – YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn, site, newslettere, precum și canalul TikTok gestionat de copiii din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România.
Am abordat majoritatea companiilor partenere, iar comunicarea constantă, precum și intervenția rapidă ne-au ajutat să atragem și companii noi.
Beneficiarii direcţi au fost mamele şi copiii care fugeau din calea războiului.


| Activitati
    Fiind o campanie atipică, născută dintr-o criză umanitară în care acțiunea rapidă este extrem de importantă, creația a venit pe parcursul intervenției. Donațiile au fost colectate prin povești reale de la fața locului ale beneficiarilor, prin video-uri și testimoniale ale oamenilor care au ajuns în siguranță în România, într-unul dintre centrele susținute de noi sau prin fotografii care arătau distribuțiile de alimente și produse de maximă necesitate.

Cea mai importantă componentă a campaniei a fost rapiditatea. am fost printre primele ONG-uri care au pornit campania de fundraising încă din a doua zi a războiului. De asemenea, întreaga discuție din media și din social media referitoare la implicarea masivă a oamenilor a contat pentru a-i face pe donatori să se alăture cauzei, iar faptul că fundația a fost trecută ca fundraiser de încredere în mai multe postări care centralizau surse de încredere, a contat pentru a fi alegerea oamenilor în a dona.


| Rezultatele proiectului
    1.000.00 de usd strânşi cash de la donatori din Romania, peste 40 parteneriate corporate construite, 4 centre socio-educative de tip Happy Bubble startate de la 0, peste 100.000 usd primiţi sub forma de donaţii gift in kind (bunuri), peste 3.000 de copii şi mame ajutaţi in mod direct prin centre, mii de oameni ajutaţi la graniţă.


| Parteneri
    nu e cazul

| Despre organizator
    World Vision România este o organizație non-guvernamentală care desfășoară programe de educație, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Ne concentrăm asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Parte din parteneriatul World Vision International, în cei 30 de ani de prezență în România am susținut peste 700.000 de copii și adulți din 500 de comunități din mediul rural.

| Website proiect
    https://worldvision.ro/implica-te/persoane-fizice/ajutor-pentru-ucraina/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->