Participanti & Proiecte
Maratonul International Bucuresti
|
Organizator: Bucharest Running Club |
|
Categorie: Proiecte si campanii de CSR |
Toate capitalele au un maraton stradal pentru oras si pentru comunitate; pana in 2008, Bucurestiul era singura capitala din UE fara un maraton. Maratonul International Bucuresti a fost initiat de Valeria Racila Van Groningen, campioana olimpica care a infiintat Asociatia Bucharest Running Club special pentru a organiza acest maraton pana cand va deveni o traditie pentru Bucuresti si pentru Romania. Echipa de organizare a inteles ca un astfel de proiect poate insufla un spirit proaspat si poate deschide o directie noua in modul de gandire al romanilor. Editia intai a fost organizata de catre o agentie specializata, iar editia a doua organizata direct prin Asociatia Bucharest Running Club, cu oameni pasionati de sport si cu voluntari care au muncit pentru cauzele pe care le-am adoptat in proiect.
| Scopul proiectului
Competitiile din cadrul MIB cat si activitatile sportive, de nutritie, de educatie dezvoltate in jurul acestuia, reprezinta parghii de emancipare publica, de crestere a constientei de sine a populatiei, de dezvoltare a spiritului civic si a comportamentului responsabil corporativ. Zeci de companii si institutii au derulat campanii de responsabilitate corporativa prin intermediul activitatilor si programelor MIB. Zeci de companii au derulat proiecte de voluntariat, training, competitii interne, constustie si consolidare de valori si comportament organizational, CSR intern si extern.
| Aria geografica
Romania si International
| Rezumat
Asociaţia Bucharest Running Club (ABRC) şi-a propus să adune în jurul unor evenimente sportive, pe toţi oamenii dornici să adopte un stil de viată sănătos. Maratonul creaza noi standarde de viata prin dezvoltarea interesului pentru un stil de viata sanatos, pentru spirit civic, pentru generozitate si voluntariat, pentru competitie intr-un mod constructiv, pentru depasirea limitelor personale. In cadrul celei de-a treia editii, in 2010, s-a stabilit un record de peste 5000 de participanti la un eveniment stradal international gazduit de Bucuresti, cu o participare a sportivilor din peste 20 de tari. De-a lungul anului au fost organizate 4 crosuri (Crosul Padurii „Aleargă pentru tine şi pentru un copac” - Bucuresti, de ziua mediului; Crosul Hospice Casa Sperantei „Aleargă Tu pentru Ei” - Brasov, Campionatul de Triatlon - Constanta, Crosul Vedetelor – Bucuresti) fiecare sprijinind o cauza ecologica sau umanitara, 3 conferinte de presa, asocieri si promovare incrucisata la 5 maratoane si semimaratoane internationale.Toate activitatile au fost implementate cu sprijinul si prin munca celor peste 300 de voluntari care au contribuit de-a lungul proiectului. ABRC a asociat miscarea sportiva si de voluntariat cu Viitor Plus – Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă şi cea cu Hospice Casa Speranţei, pentru a susţine programele ecologice şi umanitare derulate de acestea. Sumele de bani provenite din vanzarea biletelor la Pasta Party, taxele de inregistrare de la cursa populară integral si de la alte curse partial, au fost donate celor două organizaţii.
| Date beneficiari
MIB a derulat un program complex de educatie fizica, civica, de nutritie si sanatate plecand de la resurse materiale nule si atragand companii partenere, institutii si persoane fizice sa puna laolalta fonduri, produse, servicii si sa poata fi realizat cu buget minim, un proiect de talia celor internationale. Aproximativ 40% din buget a fost acoperit prin finantarea cu bani primita de la partenerii corporativi: Raiffeisen Bank, Porsche, GSK, Unilever, Fundatia Vodafone si peste 60% din buget a fost acoperit de parteneri prin serviciile si produsele acestora. Dovada implicarii din ce in ce mai puternice este cascadarea activitatilor si multiplicarea lor. MIB este un proiect de anvergura, gestionat de cativa oameni si cu impact asupra multor altor mii.
| Rezultatele proiectului
MIB 2010 a adunat circa 6000 de persoane din Romania si din strainatate care au iesit sa alerge sau sa incurajeze alergatorii. Sloganul “Alearga pentru tine” a inspirat oamenii sa faca ceva pentru ei – sa alerge, sa faca miscare sau sa faca voluntariat, astfel MIB a demonstrat ca exista multi romani cu puternic spirit de echipa, cu implicare comunitara si cu generozitate. Pentru persoanele active fara sa fie sportivi de performanta, participarea la maraton si mai ales terminarea cursei de 42,195 km sau chiar a celei de semimaraton - 21 km, reprezinta dovada ca pot sa-si realizeze cele mai indraznete vise. Pentru oamenii care lucreaza peste 40 de ore pe saptamana, participarea la “cursa stafeta corporate” a insemnat o noua competitie si o noua identificare cu valorile companiei la care muncesc. Pentru persoanele neantrenate, participarea la “cursa populara” a fost un prilej de petrecere a timpului liber intr-un mod activ si benefic. Pentru copiii alergatori, cursa de 1 km a insemnat prilej de competitie, premii si distractie. Pentru persoanele cu deficiente fizice, participarea la “cursa scaunelor cu rotile” a fost un moment de mandrie personala. Pentru cei 300 de volunari, de-a lungul intregului an, angrenati in organizare, a fost o dovada de generozitate si responsabilitate civica. Numarul de voluntari implicati in munca de organizare s-a dublat de la o editie la alta a MIB.
| Argument
Observatorii au apreciat respectarea standardelor de organizare si au inscris MIB in calendarul international al AIMS (Asociatia Internationala a Maratoanelor Stradale) pentru inca 3 ani.Pe masura ce gradul de participare la maraton a crescut la fiecare editie,am primit sprijin atat in resurse banesti, cat si in resurse umane suplimentare din partea partenerilor, pentru o abordare cat mai profesionista a organizarii acestui eveniment. Raiffeisen Bank considera ca sportul pentru o viata sanatoasa este o conditie esentiala pentru bunastarea comunitatilor in care fiecare companie isi desfasoara activitatea. Astfel compania a sustinut si va sustine progame care raspund acestei directii strategice, unul dintre aceste proiecte fiind MIB. Steven van Groeningen, CEO Raiffeisen Bank Romania, a fost un alergator constant alaturi de echipa sa de peste 80 de persoane; si-a incurajat colegii sa adopte un stil de viata activ si sanatos.
| Bugetul proiectului (in RON)
2000000
| Parteneri
Raiffeisen Bank , Porsche ( Volkswagen), Unilever (margarina Becel), Glaxo Smith Kline, European Drinks (Izvorul Minunilor), Hotel Hilton Athénée Palace, Isostar, Fundaţia Vodafone România, Astra Uniqua Asigurări, Procter& Gamble, Caru Cu Bere, World Class, Unirea Shopping Center, Grano, Selgros, Bon Ton Palace, Centrul Medical Unirea, Biogenis, Johnson&Johnson, Disney Channel, Şcoala Mea, Primăria Municipiului Bucureşti, Ministerul Tineretului şi Sportului, Federaţia Română de Atletism, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, Administraţia Lacuri, Parcuri Agrement Bucureşti, Ro Club Marathon, Hospice Casa Speranţei şi Viitor Plus Asociaţia pentru Dezvoltare Durabilă
| Website-ul proiectului
www.bucharest-marathon.com