close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



O șansă în plus la educație



| Organizator:
    Asociatia Lindenfeld - Ajungem Mari
| Categorie:
    Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor
| Problema de fond
    Pentru mulți din copiii și tinerii instituționalizați pregătirea pentru examenele de final de an (evaluare națională și bacalaureat) sunt sarcini extraordinar de dificile. Traumele, abuzurile și discriminarea prin care au trecut, stima de sine foarte scăzută, problemele de concentrare și întârzierile în dezvoltare determină mari dificultăți în adaptarea la mediul școlar și rezolvarea cerințelor școlare. Copiii se simt depășiți de materia predată, au lacune educaționale mari și se descurajează ușor. Deseori copiii se simt speriaţi şi demotivaţi în faţa unor examene importante. Nu ştiu ce îşi doresc să facă în viaţă şi nici ce liceu sau facultate să aleagă. Nu au astfel nicio motivație de a se pregăti sau chiar de a susține aceste examene și se află în risc mare de abandon școlar.

Scopul proiectului a fost de a crește rata de promovabilitate a examenelor de final de an.
Obiective: Acordarea de pregătire individuală pentru materiile de examen pentru elevii de clasele a 8-a și a 12-a
Suport pentru gestionarea emoțiilor de dinainte de examen, a stresului și fricii de eșec asociate acestor examene.

Nevoile copiilor ne-au fost semnalate de voluntarii care i-au înscris pentru meditații.


O șansă în plus la educație O șansă în plus la educație O șansă în plus la educație

| Aria geografica
    Arad, Argeș, Bacău, Botoșani, Buzău, Brașov, București, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj. Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Prahova, Sibiu, Suceava, Vrancea, Vaslui, Timiș

| Rezumat
    Pentru mulți din copiii și tinerii instituționalizați pregătirea pentru examenele de final de an (evaluare națională și bacalaureat) pot fi sarcini extraordinar de dificile. Traumele, abuzurile și discriminarea prin care au trecut, stima de sine foarte scăzută, problemele de concentrare și întârzierile în dezvoltare determină mari dificultăți în adaptarea la mediul școlar și rezolvarea cerințelor școlare. Copiii se simt depășiți de materia predată, au lacune educaționale mari și se descurajează ușor. Cei mai mulți au nevoie de pregătire individuală, de meditații și ajutor susținut pentru a promova aceste examene și a primi o șansă în plus la educație.

Voluntarii ne-au semnalat nevoia uriasă de ajutor individual și pregătire specializată pentru promovarea examenelor și așa a luat naștere proiectul de medițații. El își propune să crească rata de promovabilitate a examenelor de final de an de către copiii din sistem, prin mobilizarea voluntarilor pentru oferirea de ședințe de pregătire la materiile de examen.

Voluntarii au înscris într-un formular copiii care aveau nevoie de ajutor. Complementar, am lansat un formular în care voluntarii se înscriau precizând materiile și nivelul (cls. a8-a, sau a 12-a) la care pot oferi ajutor și disponibilitatea de timp. Ulterior coordonatorul de proiect a făcut repartizările și a alocat voluntari pentru fiecare copil, în funcție de nevoile existente.

368 de copii de clasele a 8-a și a 12-a au beneficiat de meditații și pregătire individuală pentru examenele de bacalaureat și evaluare națională. 40% dintre copii au promovat examenele, unii cu note chiar foarte mari.
60 copii de clasa a 8-a si 18 de a 12-a au participat la ateliere de coaching despre cum să te pregătești pentru examene, cum înveți și cum gestionezi emoțiile de dinainte


| Date beneficiari direcţi
    368 de copii instituționalizați care au beneficiat de meditații (264 copii de clasa a 8-a și 84 copii de clasa a 12-a)

| Activitati
    Pentru identificarea nevoilor copiilor am pornit întâi de la voluntari care au înscris într-un formular copiii care urmau să susțină aceste examene și au nevoie de pregătire la materiile de examen. Am trimis solicitare și către personalul DGASPC pentru a ne furniza liste de copii ce aveau nevoie de meditații. Am lansat un apel în rândul voluntarilor pentru a crea o bază de date cu voluntari care pot oferi pregătire la materiile de examene. Listele au fost deschise în permanență și actualizate pe parcursul anului.

După repartizarea voluntarilor au urmat sesiunile de meditații care s-au desfășurat în sistem hibrid: atât fizic, dar mai ales online, permițând astfel să oferim meditații și copiilor din localități îndepărtate sau acolo unde nu am găsit voluntari pentru materiile unde era nevoie. Odată ce am lansat apelul, am primit sute de solicitări, mult mai multe decât am putut acoperi cu resursele umane disponibile. De aceea au existat mai mulți voluntari care au preluat mai mulți copii.

Din experiența anilor trecuți am observat cu tristețe că mulți copii renunță să se mai prezinte la examen sau nu au încredere și motivație să participe la meditații, din teama de eșec, frica de a fi judecat, presiunea socială din partea profesorilor, educatorilor, părinților sau colegilor. De aceea am inclus în proiect 2 ateliere de coaching pentru a-i învăța cum să gestioneze stresul și emotiile dinainte de examen, modalităţi de depăşire a dificultăţilor/blocajelor care apar în pregătire.


| Rezultatele proiectului
    Rezultate cantitative:
368 de copii instituționalizați (284 de clasa a 8-a și 84 de clasa a 12-a) au beneficiat de pregătire pentru examenele de final de an
Peste 1000 de ședințe de meditații, însumând peste 2000 de ore de voluntariat dedicate pregătirii pentru examene
60 de copii de clasa a 8-a și 18 copii de clasa a 12-a au participat la ateliere de coaching pentru gestionarea emotiilor și stresului asociat cu susținerea unor examene importante
Peste 200 de voluntari implicați în proiect cu rol de meditatori

Rezultate calitative: Copiii și-au îmbunătățit semnificativ rezultatele școlare, și-au depășit temeri, au căpătat mai multă încredere în forțele lor, au devenit mai motivați să învețe și să-și continue studiile, și-au dezvoltat răbdarea, capacitatea de atenție și concentrare, au învățat să-și organizeze mai bine timpul, cum să-și structureze materia și să-și împartă sarcinile eficient. Rata de promovare a examenelor a fost de aprox. 40%. Implicarea voluntarilor a contribuit în mod direct la diminuarea ratei de abandon școlar. Elevii care nu au obținut note de trecere au primit încurajare și acceptare din partea voluntarilor, iar o parte au fost deschiși la a relua pregătirea pentru următoarea sesiune de examene.


| Bugetul
    120320 LEI

| Parteneri
    DGASPC din județele în care activăm și fundațiile/asociațiile care gestionează centrele private cu care lucrăm

| Despre organizator
    Scopul asociației e de a oferi copiilor instituționalizați şansa la o dezvoltare care să le faciliteze viaţa după ieşirea din sistemul de protecţie. Fondatorii au înţeles că nevoia lor e de mult mai mult decât cadouri de sărbători şi donaţii ocazionale. Aşa au construit programul de voluntariat, menit să ofere sprijin şi îndrumare pe termen lung, prin voluntari-figuri constante în vieţile lor, oameni în care să simtă că pot avea încredere și care nu vor dispărea de lângă ei de pe o zi pe alta.

| Website proiect
    https://www.ajungemmari.ro/proiecte/da-ti-pasiunea-mai-departe/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes