Participanti & Proiecte
CONCORDIA Academia
|
Organizator: Organzația Umanitară CONCORDIA |
|
Categorie: Programe |
Nu poti astepta performanta din partea propriei tale echipe, daca nu investesti in formarea profesionala si dezvoltarea personala a membrilor ei. In contextul evaluarii performantelor in organizatie, au fost identificate zone de nevoi de profesionalizare care, in momentul extinderii analizei la nivel de sector, s-au dovedit a fi comune intregului sistem social. Astfel, am considerat ca impactul efortului de a construi produse de formare valoroase este argumentat daca se are in vedere dezvoltarea unor produse de formare de foarte buna calitate, care sa raspunda unor nevoi comune si care, prin ordine de consecinta, sa sustina cresterea calitatii in serviciile sociale la nivel macro.
| Scopul proiectului
Asadar, obiectivul principal al CONCORDIA Academiei vizeaza sustinerea cresterii calitatii in serviciile sociale, prin facilitarea accesului specialistilor si practicienilor la programe de formare de foarte buna calitate, cu grad mare de aplicabilitate si foarte mult adaptate atat specificului muncii lor, cat si realitatii legislative si nevoilor sociale din contextul national global.
In plan specific, obiectivele corespund fiecarui produs din portofoliul Academiei si sunt expuse la punctul P.II.
| Aria geografica
Intreg teritoriul Romaniei, Bulgariei si Republicii Moldova
| Rezumat
Din 2014, Academia sprijina cresterea calitatii serviciilor sociale, oferind programe de formare si suport profesional, in mod calitativ si inovativ. Din 2016, Academia a devenit si furnizor extern de formari certificate de foarte buna calitate, cu recunoastere europeana, care sprijina cresterea calitatii in intreg sistemul de asistenta sociala. Academia a initiat si a parcurs toate demersurile de introducere in Codul Ocupatiilor din Romania a ocupatiilor de “manager in servicii sociale” si “supervizor in servicii sociale”. In prezent, Academia livreaza programe de formare in management social, supervizare si practica sociala, in maniera standardizata, dar si customizata. Programele de formare raspund directiei strategice a Academiei de a contribui la cresterea calitatii serviciilor sociale la nivel national si international. Aceasta nevoie reiese din lipsa cursurilor de specializare in domeniul managementului serviciilor sociale si se regaseste in contextul actual din domeniul social din cele 3 tari, serviciile sociale fiind afectate de procese precum: globalizarea, schimbarile demografice si sociale, migratia populatiei, criza economica si dramatica saracire a populatiei. Programul de formare in management social a fost pilotat in toate cele 3 tari, manageri din domeniul public si privat evidentiand necesitatea formarii de manageri in servicii sociale. Dimensiunea practica a programului de formare a practicienilor in servicii sociale a fost foarte apreciata de cursanti, fiind puse in discutie metode de lucru care reusesc eficientizarea si cresterea impactului in furnizarea serviciilor sociale. CONCORDIA a pilotat in intern formarea ca supervizori a catorva dintre proprii angajati, punand astfel la dispozitia intregii echipe instrumentul valoros al supervizarii.
| Date beneficiari
Beneficiarii directi ai programelor de formare sau consultanta ale Academiei sunt practicienii in servicii sociale, din functii de conducere sau structuri operationale, care lucreaza in relatie directa cu beneficiarii serviciilor sociale, oferite de organizatiile din care fac parte. Numarul de paticipanti si beneficiari directi in programele de fomare derulate a fost de 150.
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecti ai programelor de formare si consultanta sunt clientii organizatiilor active in social, beneficiari directi ai serviciilor sociale oferite de acestea: persoane adulte fara adapost, cu dependente de substante psihoactive, cu tulburari psihice si dizabilitati mintale si/sau fizice, minori care, din varii motive, nu pot ramane in familiile de apartenenta, abandonati, abuzati sau orfani, batrani abandonati, familii in situatii de saracie severa, copii in situatie de risc de abandon scolar si/sau familial, persoane bolnave incurabil etc. Pana la aceasta data, numarul organizatiilor publice si private, furnizoare de servicii sociale, care au participat in programele de formare ale Academiei este de aproximativ 80.
| Activitati
Portofoliul de produse al CONCORDIA Academiei este distribuit in trei categorii principale:
- Servicii de formare, in management social, supervizare si practica sociala, oferite ca open-uri sau in regim customizat pentru organizatii publice sau private, prin adaptarea continutului sau/si a design-ului de formare la particularitatile clientului
- Servicii de supervizare, cu echipa interna de supervizori, profesionisti in social si formati in supervizare in cadrul Academiei
- Servicii de consultanta, pentru dezvoltare de servicii sociale (pe baza unei experiente organizationale de 26 de ani), servicii de evaluare si diagnoza organizationala, servicii de consultanta in dezvoltare organizationala.
Toate programele de formare oferite de CONCORDIA Academia sunt de lunga durata, minim 3 luni si sunt structurate pe module de invatare teoretica si practica, alternand cu proiecte practice distribuite participantilor la formare, care trebuie dezvoltate si implementate de acestia din urma in cadrul activitatii profesionale cotidiene, in organizatiile din care fac parte. Pe toata durata programului de formare, participantii au acces permanent la sesiuni de supervizare si coaching, oferite de expertii responsabili de proiectul de formare.
| Rezultatele proiectului
CONCORDIA Academia este foarte preocupata de componenta de evaluare a programelor de formare, precum si de masurarea impactului acestora, astfel incat au fost dezvoltate instrumente pentru atingerea acestor obiective, adaptate fiecarui program de formare in parte. Participantii au considerat formarile ca avand un nivel calitativ ridicat si au facut dovada schimbarilor pozitive in dinamica de grup a echipei din care fac parte si in cresterea performantei profesionale proprii. Calitatea produselor de formare este garantata si de partenerii strategici ai Academiei in dezvoltarea si livrarea acestora, institutii academic reper din Europa de vest in profesionalizarea muncii sociale si in managementul social: Kardinal Koenig Haus – Viena, Austria, Universitatea de Stiinte Aplicate-Dornbirn, Austria.
La acest moment, CONCORDIA Academia deruleaza programe de formare si consultanta pentru organizatii publice si private, furnizoare de servicii sociale, in Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
| Bugetul
1806700
| Parteneri
Institutiile implicate sunt CONCORDIA Romania, CONCORDIA Moldova, CONCORDIA Bulgaria, Colegiul Asistentilor Sociali din Romania, Asociatia Supervizorilor din Romania, EURODIR, FONPC. De asemenea, in anul 2016, in conformitate cu directia strategica de crestere a calitatii serviciilor sociale la nivel national si international, CONCORDIA Academia a demarat doua parteneriate strategice cu furnizori de formare de prestigiu din Austria, Kardinal König Haus si Universitatea de Stiinte Aplicate FH VORARLBERG. Toti partenerii proiectului sunt actori cheie in domeniul serviciilor sociale, iar rezultatele contribuie la dezvoltarea strategica a acestora, fiind resurse esentiale pentru propria organizatie, dar si asigurand imbunatatirea calitatii serviciilor sociale la nivel national.
| Website proiect
www.concordia.org.ro