close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



PIERDUT



| Organizator:
    Asociatia Telefonul Copilului
| Categorie:
    Comportament civic si participare publica
| Problema de fond
    Pe fondul crizei financiare declansata in anul 2009 si resimtita tot mai mult in anul 2010, ATC a identificat nevoia tot mai mare a copiilor si parintilor de a solicita sprijin la linia de asistenta gratuita, 116 111. Saracia, diminuarea veniturilor, lipsa unui loc de munca, precum si alte probleme intampinate de parinti au condus la probleme de relationare si comunicare intre membrii familiei, de cele mai multe ori copiii dezvoltand depresii sau tulburari de comportament, precum si diverse forme de abuz.
In urma desfiintarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Familiei si a Drepturilor Copilului, serviciul Telefonul Copilului a ramas singurul instrument de suport si monitorizare la nivel national in ceea ce priveste respectarea drepturilor copilului.


| Scopul proiectului
    Scop: adunarea fondurilor necesare in vederea preluarii si tratarii cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului la 116 111
Obiective:
- intarirea capacitatii logistice si umane in vederea preluarii tot mai multor apeluri la 116 111
- extinderea cu 4 ore a programului de lucru al serviciului telefonul copilului, pana la miezul noptii


PIERDUT PIERDUT PIERDUT

| Aria geografica
    Bucuresti si toate judetele

| Rezumat
    Asociatia Telefonul Copilului (ATC) este singura organizatie neguvernamentala din Romania, care ofera serviciile unei linii de asistenta pentru copii si parinti la nivel national, 116 111.

Anul 2009 a adus ATC o crestere de 74,8% a numarului cazurilor inregistrate, comparativ cu anul 2008. In 828 de cazuri au fost semnalate forme de abuz asupra copiilor, iar 400 dintre cazurile inregistrate au necesitat consiliere psihologica. A aparut astfel nevoia de a prelua tot mai multe apeluri la linia de asistenta destinata copiilor 116 111, ceea ce a determinat ATC sa lanseze campania PIERDUT, proiect de strangere de fonduri prin SMS. Acest demers si-a propus sa sprijine organizatia in adunarea fondurilor necesare pentru a intari capacitatea logistica si umana a acesteia de a trata cat mai multe cazuri.

In anul 2010, statisticile din baza de date a ATC au aratat o crestere fata de anul 2009 atat a numarului de cazuri care au necesitat consiliere psihologica, 598 (49,5%), cat si a numarului de cazuri prin care au fost semnalate forme de abuz asupra copiilor 1362 (64,49%). Aceste cifre au reprezentat punctul de pornire pentru cea de-a II-a editie a campaniei PIERDUT, proiect de strangere de fonduri prin SMS demarat cu un maraton radio, care a urmarit extinderea cu 4 ore a programului de lucru al serviciului telefonul copilului, pana la miezul noptii.

La finalul celor 2 editii ale campaniei PIERDUT suma stransa a fost de 55.000 de Euro, ceea ce a condus la indeplinirea obiectivelor propuse, atat extinderea echipei, cat si a programului de lucru.


| Date beneficiari
    Publicul tinta a fost invitat sa participe activ la indeplinirea obiectivelor proiectului prin intermediul activitatilor de comunicare media dezvoltate in proiect.
Beneficiarii indirecti au fost cei care au declansat demersul acestei campanii.


| Rezultatele proiectului
    La finalul celor 2 editii ale campaniei PIERDUT suma stransa a fost de 55.000 de Euro, ceea ce a condus la indeplinirea obiectivelor propuse, atat extinderea echipei, cat si a programului de lucru.

In urma primei editii a campaniei, desfasurata in perioada ianuarie – aprilie 2010, echipa ATC a fost extinsa cu 7 noi specialisti, asistenti sociali si psihologi, care se afla la capatul celalalt al firului pregatiti sa consilieze cat mai multi copii si parinti. Statisticile din baza de date a ATC au aratat o crestere fata de anul 2009 atat a numarului de cazuri care au necesitat consiliere psihologica, 598 (49,5%), cat si a numarului de cazuri prin care au fost semnalate forme de abuz asupra copiilor 1362 (64,49%), ceea ce a demonstrat atat necesitatea extinderii echipei, cat si cresterea capacitatii de a prelua si trata mult mai multe cazuri de incalcare a drepturilor copilului.
http://www.telefonulcopilului.ro/materiale-promovare-campania-pierdut
http://www.telefonulcopilului.ro/mass-media-2010

In urma celei de-a doua editii a campaniei, desfasurata in luna decembrie 2010, a avut loc extinderea cu 4 ore a programului de lucru al serviciului telefonul copilului, pana la miezul noptii (08.00 – 00.00).
http://www.telefonulcopilului.ro/campania-pierdut-europa-fm

Un alt rezultat foarte important, neanticipat initial, dar care a decurs din activitatile de promovare ale proiectului, este reprezentat de cresterea gradului de constientizare cu privire la existenta si serviciile oferite de ATC.


| Bugetul proiectului (in RON)
    12,900

| Parteneri
    Editia 1: Radio Romania, TVR, Realitatea tv, Romtelecom, Cosmote, Orange, Vodafone, Mega Image, Zoom, Spring Time, Boom, SapteSeri, CityMall, TheLightCinema, ArtMusic, Art & Events Management, FIVE’s, Compania Dan Puric, Mozart Rocks, Brenntag, Selgros Editia a-2-a: Europa FM, NICORO, NEMIRA, Mega Image, magazinul COCOR, Romtelecom, Cosmote, Orange, Vodafone

| Website-ul proiectului
    www.telefonulcopilului.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes