close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



NABU - Sfertul de poveste



| Organizator:
    
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Lipsa accesului la literatură de calitate pentru copiii din comunități vulnerabile din România duce la un decalaj de dezvoltare a abilităților cognitive, ceea ce are un impact negativ asupra performanței școlare. Accesul la literatură pentru copii este o nevoie acută, având în vedere gradul ridicat de analfabetism și lipsa de resurse financiare din mediile vulnerabile. Astfel, am dezvoltat campania cu scopul de a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța literaturii pentru toți copiii, și de a promova aplicația gratuită de citit pentru copii, care poate fi accesată de pe orice tip de smartphone, chiar și cu o conexiune slabă la internet.


| Obiectivele campaniei
    Campania de lansare a aplicației NABU a avut două obiective principale: veștile despre aplicație să ajungă la peste 4 milioane de oameni și atingerea pragului de 30.000 de descărcări până la finalul anului 2022. În plus, ne-am propus și să creștem gradul de conștientizare asupra impactului pe care cititul îl are asupra dezvoltării cognitive a celor mici, prin intermediul conceptului „Sfertul de poveste”.

NABU - Sfertul de poveste NABU - Sfertul de poveste NABU - Sfertul de poveste NABU - Sfertul de poveste NABU - Sfertul de poveste

| Aria geografica
    Acoperire națională

| Rezumat
    Accesul la literatură este limitat pentru copiii din comunități vulnerabile, conform unui studiu realizat de Unlock Research, care a relevat că importanța lecturii pentru dezvoltarea cognitivă este corect percepută de părinți, dar pierde teren în favoarea altor activități, cum ar fi munca în gospodărie. Însă, un număr mare de familii are acces la tehnologii de tip smartphone sau tablete, acestea având multiple funcții în gospodărie. Astfel, UiPath Foundation, alături de NABU și OvidiuRO, trei organizații care se concentrează pe facilitarea accesului la educație de calitate pentru copiii din comunități vulnerabile, au identificat nevoia de a democratiza accesul la literatură prin intermediul device-urilor deja existente în comunitățile defavorizate. Cei trei parteneri au lansat în România aplicația de citit pentru copii NABU, care este gratuită, funcționează pe orice smartphone, chiar și cu o conexiune slabă la internet.

Aplicația NABU a fost lansată printr-o campanie cu două obiective principale: veștile despre aplicație să ajungă la peste 4 milioane de oameni și 30.000 de descărcări până la finalul anului 2022. În plus, ne-am propus să creștem gradului de conștientizare asupra impactului pe care lectura îl are asupra dezvoltării cognitive a copiilor, prin intermediul conceptului „Sfertul de poveste - 15 minute de citit pe zi pentru copii”. Am dezvoltat o campanie bazată pe 6 piloni: ads și social media, media relations, landing page, parteneriate cu 4 influenceri, un eveniment de lansare și promovare la firul ierbii.

Am obținut rezultate peste așteptări: 52,648 de descărcări, din media relations am obținut un reach total de peste 10 milioane, colaborările cu influenceri ne-au adus un reach total de peste 258.000, ad-urile au avut peste 24 milioane de impresii.


| Date beneficiari direcţi
    Publicul țintă din comunitățile vulnerabile
- Copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 10 ani
- Părinții copiilor cu vârsta cuprinsă între 2 și 10 ani
- Educatori și profesori

Publicul țintă din comunitățile nevulnerabile
- Copii cu vârsta cuprinsă între 2 și 10 ani
- Părinții copiilor cu vârsta cuprinsă între 2 și 10 ani
- Educatori și profesori
- Stakeholderi interesați din domeniul educațional - Instituții publice, grădinițe, școli, ONG-uri


| Activitati
    Campania NABU a pornit de la recomandarea UNICEF de a începe cu doar 15 minute de citit pe zi - o durată ușor de integrat în activitatea zilnică a unei familii, dar care poate face o mare diferență în parcursul cognitiv al celor mici, și a avut două obiective principale: de a duce vestea despre aplicație către cel puțin 4 milioane de oameni și 30.000 de descărcări până la finalul anului 2022. În plus, ne-am propus să creștem gradul de conștientizare asupra impactului pe care lectura de calitate îl are asupra dezvoltării cognitive a celor mici, sub conceptul Sfertul de poveste.

Un studiu realizat de Unlock Research pentru UiPath Foundation, ne-a arătat că părinții recunosc valoarea lecturii pentru educația copiilor lor, dar au dificultăți în a găsi timp și resurse. Așa că am prezentat lectura ca pe o activitate accesibilă, care necesită puțin timp pentru a avea un impact pozitiv. Astfel, pentru a ne atinge obiectivele și luând în calcul rezultatele studiului, campania a avut 6 canale:
- ads:
radio - spot cu CTA de download, rulat 4 săptămâni;
digital - Facebook, Google și Youtube;
- media relations (organic):
comunicat de presă - cu preluări în G4media.ro, ZF, RRC, ProFM;
interviuri;
- landing page;
- parteneriate cu 4 influenceri urmăriți de publicul țintă
- un eveniment de lansare
- ambasadorii OvidiuRo, educatori care au promovat aplicația în comunitățile lor.
Am pornit cu evenimentul de lansare a aplicației, în cadrul căruia am organizat un panel, o sesiune de Q&A și de testare a aplicației. Am continuat cu trimiterea comunicatului de presă, prin care am anunțat lansarea aplicației, către presă generalistă, pentru CSR și ONG-uri, precum și publicații regionale; am inclus informațiile relevante despre aplicație și citate de la reprezentanții organizațiilor implicate. Au urmat interviuri în presa scrisă, TV și radio. În paralel ne-am concentrat pe colaborările cu influenceri; pentru a avea cele mai bune rezultate, am abordat două direcții: o comunitate mare și foarte activă - Dana Rogoz; comunități mai mici, dar fidele și interesate de temele de educație și parenting - Bianca Mereuță (grupul ‘Ce le citim copiilor?’), Robert Diaconeasa, Liana Alexandru. În plus, am rulat o campania de ads cu United Media, alături de care am dezvoltat un plan care să acopere principalii piloni de digital media & radio.


| Rezultatele proiectului
    În urma eforturilor noastre de comunicare am ajuns la 52,648 de descărcări, cu peste 20,000 mai multe față de targetul inițial.
- ads:
radio - un spot cu CTA de download, care a rulat timp de patru săptămâni, începând cu 11 octombrie, pe KissFm;
digital - Facebook, Google și Youtube Ads: 24,669,552 impressions, 933,920 clicks;
- media relations (organic):
comunicat de presă - un total de 44 de apariții și un reach de peste 10,946,775 de cititori unici, preluări în G4media.ro, ZF, Radio România Cultural, ProFM, București FM, start-up.ro, Psychologies, Romania Journal;
interviuri - am realizat un număr de 7 interviuri după lansarea NABU: iLikeit (PROTV), ZF, Radio Guerilla, RFI, TVR3, Spotmedia, Radio România Cultural, cu un reach de peste 2,700,000 cititori unici
- un landing page dedicat
- parteneriate cu patru influenceri:
Dana Rogoz a obținut un reach de 41,6K prin două serii de stories pe Instagram, iar live-urile de pe Instagram și Facebook a avut un reach de 17,822 și, respectiv, 19,690;
Bianca Mereuță a realizat 4 sesiuni de citit live pe grupul Ce le citim Copiilor, cu un reach total de 29,500, 319 de like-uri și 162 share-uri. De asemenea, videoclipul de prezentare a aplicației realizat tot de Bianca a obținut un reach de 59,400, 755 de like-uri și 574 de share-uri;
Robert Diaconeasa (DaddyCool) a obținut un reach de 20,248 pentru 3 postări statice și 6 stories pe Instagram și 7,569 pentru cele 3 postări pe Facebook, precum și 698 like-uri pentru postările pe Instagram. Live-ul său pe Facebook a avut un reach de 1,386. Videoclipul de How-to realizat în colaborare cu Robert a atins 614 views.
Cele 10 postări pe Facebook ale Lianei Alexandru au primit un total de 2,2K likes.
Astfel, prin colaborările cu influenceri, am obținut un reach total de 87,2K pe Instagram și 151,2K pe Facebook.


| Parteneri
    NABU, OvidiuRO, Unlock Research, United Media, Dume de Mestecat, BALDENBOLD

| Despre organizator
    Conan este o agenție de PR independentă. Suntem o echipă de profesioniști dedicați care se concentrează pe construirea de relații reciproc benefice între branduri și stakeholderii lor. Facem acest lucru prin furnizarea de servicii de comunicare bazate pe insight-uri, creativitate și rezultate măsurabile.

| Website proiect
    http://uipathfoundation.com/nabu/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->