Participanti & Proiecte
Dăm aripi educaţiei
|
Organizator: Fundatia World Vision Romania |
|
Categorie: Campanii sociale |
Necesitatea iniţierii campaniei a pornit de la nevoia dotării cu cărţi a şcolilor din mediile vulnerabile, aflate îndeosebi în mediul rural şi de a ajuta elevii acestora prin donarea de rechizite.
De asemenea, s-au remarcat nevoia unei mai profunde conştientizări a însemnătăţii vitale pe care o are cititul în procesul de educaţie, dar şi rolul primordial pe care îl joacă şcoala în acest sens.
Din aceste considerente şi în egală măsură evaluând impactul şi rezultatele obţinute în ediţia anterioară a campaniei „Dăm aripi educației“, Fundația World Vision România s-a alăturat din nou companiei NEPI Rockcastle, în vederea atingerii acestor scopuri comune.
| Obiectivele campaniei
Principalul obiectiv al campaniei a fost donarea de cărţi şi rechizite unor şcoli din medii vulnerabile, pornind de la rezultatele unui studiu realizat de World Vision România, care indică o dotare necorespunzătoare a acestora.
Un alt scop al campaniei a fost conştientizarea importanţei cititului în dezvoltarea copiilor, care trebuie să fie stimulată în şcoală.
Prin rezultatele obţinute la a doua ediţie a campaniei „Dăm aripi educației“(prima a fost in 2021) a fost consolidat parteneriatul dintre World Vision România şi NEPI Rockcastle, în acest deziderat comun.
| Aria geografica
București, Constanța, Sibiu, Ialomița, Buzău, Brăila, Călărași, Iași, Suceava, Neamț, Galați, Dolj, Gorj, Timiş, Vâlcea, Cluj, Mureș, Satu-Mare, Brașov și Prahova.
| Rezumat
Conform acestui studiu realizat de Fundaţia World Vision România pe trei eşantioane reprezentative (1.747 de adulţi, 1.120 de adolescenţi şi 1.232 de copii de vârstă şcolară corespunzând şcolii primare):
• aproximativ 25% dintre tineri nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală;
• pentru a face economii, 38% dintre părinți cumpără mai puține rechizite și cărți pentru copii;
• 4 din 10 comune nu au nicio bibliotecă, iar 6 din 10 şcoli de la sate nu au bibliotecă şcolară, potrivit datelor analizate.
Pornind de la aceste lipsuri din școlile din mediile vulnerabile, s-au conturat obiectivele campaniei „Dăm aripi educației“. Fundația World Vision România şi centrele comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle – principalul investitor şi dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală şi de Est – au acţionat din nou împreună, în cadrul celei de a doua ediţii a campaniei „Dăm aripi educației“, propunându-şi să sprijine dotarea acestor şcoli cu cărţi şi rechizite.
Ediţia din 2022 „Dăm aripi educației“ a sprijinit 10.700 de copii din medii vulnerabile (cu 3.000 mai mulţi față de anul 2021) și 39 de școli (în plus cu 15 față de ediția anterioară).
Beneficiarii campaniei sunt copiii și profesorii din 39 școli, aflate în 20 de județe și municipii: București, Constanța, Sibiu, Ialomița, Buzău, Brăila, Călărași, Iași, Suceava, Neamț, Galați, Dolj, Gorj, Timiş, Vâlcea, Cluj, Mureș, Satu-Mare, Brașov și Prahova.
| Date beneficiari direcţi
Publicul ţintă al campaniei „Dăm aripi educației“ a fost reprezentat adulţii care au copii şi înţeleg importanţa educaţiei.
Concret, beneficiarii campaniei au fost copiii cu precădere cei din învăţământul primar, aflaţi în medii rurale şi vulnerabile, care nu au acces la biblioteci şcolare utilate adecvat. Dar și profesorii celor 39 școli, din 20 de județe și municipii precum: București, Constanța, Sibiu, Ialomița, Buzău, Brăila, Călărași, Iași, Suceava, Neamț, Galați, Dolj, Gorj, Timiş, Vâlcea, Cluj, Mureș, Satu-Mare, Brașov și Prahova.
| Activitati
Campania a început pe 30 august 2022, când Smiley, Anca Serea, Gabriela Atanasov și Andreea Madlen au citit celor prezenți la Mega Mall București câte un pasaj din povestea lor preferată din copilărie și au adus în discuție importanța cititului în dezvoltarea armonioasă a copiilor.
De asemenea, artiști și influenceri precum Sore, Dana Rogoz, Alina Ceușan, Laura Cosoi, Ela Crăciun și Flavia Florean și-au îndemnat comunitățile online să se alăture demersului World Vision România și să doneze cărți și rechizite.
Timp de o lună, în loc de un mare magazin, clienții mall-ului au putut vedea o sală de clasă cu birouri și rafturi goale, ca simbol al lipsei de educație şi pentru a aduce în prim plan problema lipsei de cărţi din şcoli. Toţi clienţii mall-ului care au dorit să doneze cărți noi sau second hand sau rechizite școlare noi au fost întâmpinați de voluntarii World Vision România.
Campania Empty Classroom a fost organizată în nouă mall-uri din România, unde au fost plasate urne de branding și donații împreună cu voluntarii World Vision.
Campania a fost comunicată la nivel naţional şi a fost lansată printr-un eveniment cu presa, influenceri și vedete, în Mega Mall București. Campania de comunicare a atins rezultate impresionante în media și social media și am convins celebritățile să se alăture cauzei noastre.
Campania s-a desfășurat în lunile august-septembrie 2022, în nouă centre comerciale NEPI Rockcastle partenere: Mega Mall București, Shopping City Timișoara, Shopping City Piatra Neamț, Brăila Mall, Shopping City Târgu Mureș, Promenada Sibiu, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Jiu și City Park Constanța.
Acţiuni concrete de comunicare:
o Comunicate de presă naţionale şi locale;
o Pitching stories presa locală;
o Direct mailing influenceri şi presă;
o Postări social media influenceri, canale parteneri mall-uri;
o Parteneriate probono celebrităţi care au generat content;
o Eveniment de lansare cu presă şi influenceri. Concept event: Maratonul poveştilor. Influencerii au fost invitaţi să citească o poveste copiilor;
o Branding în mall-uri;
o Scrisoare către autorităţi din domeniul educaţiei la Constanţa.
| Rezultatele proiectului
Cea de a doua ediție a campaniei „Dăm aripi educației“ a sprijinit 10.700 de copii din medii vulnerabile (cu 3.000 mai mulţi față de 2021) și 39 de școli (în plus cu 15 față de ediția anterioară).
Prin obiectivele setate iniţial pentru cea de a doua ediţie a campaniei „Dăm aripi educației“, s-a dorit dotarea cu biblioteci a minim 25 de şcoli
Impactul campaniei poate fi evaluat şi prin alte reacţii primite de la beneficiari. Iată doar câteva dintre acestea:
„Vă mulțumim pentru sprijinul acordat! Copilașii sunt foarte bucuroși pentru că de acum vor putea să împrumute cărți noi și interesante chiar din școala lor.” (B I – părinte elev clasa a I-a, Scoala Gimnaziala Constantin Tomescu, Pleșești)
,,Sunt foarte interesante, atractive pentru că au imagini şi utile claselor mai mici. Chiar aveam nevoie de literatură contemporană pe acest segment de vârstă. Multumim frumos!’’, RM, Profesor documentarist la Scoala Gimnazială Prejmer, Jud. Brasov
„Mulțumim pentru cărțile primite! De-acum, voi deveni ”șoricel de bibliotecă!”, ne-a spus un elev din clasa a I-a, a Şcolii Gimnaziale Constantin Tomescu din Pleșești, Judeţul Suceava
„Sunt foarte frumoase cărțile. Chiar nu ne așteptam să primim așa cărți interesante. Ne bucurăm de fiecare în parte! Ne-ați prins în mrejele cititului pe copii și pe noi, cadrele didactice, deopotrivă. Am citit la clasă deja din șase cărți dintre cele donate”, a declarat directorul Școlii Gimnaziale Iclandu Mare, din județul Mureș.
„Zilele trecute am avut bucuria de a primi două ,,cufere cu nestemate” din partea Fundației World Vision, reprezentând colete cu cărți și rafturi de bibliotecă. Bucuria a fost atât a copiilor, cât și a cadrelor didactice, iar intenția noastră este aceea de a organiza într-una din sălile de clasă un spațiu de lectură atractiv pentru copii. Fundația World Vision ne-a îmbăgățit biblioteca, dăruindu-ne cărți valoroase, interesante, menite să îi atragă pe elevi spre universul lecturii. Vă mulțumim pentru efortul depus de dumneavoastră și vă invităm cu drag să citim o poveste împreună!”, ne-a transmis MS, profesor Scoala Gimnaziala Valea Draganului, jud. Cluj
„Vă mulțumim foarte mult pentru gestul generos de a contribui la dezvoltarea colecțiilor Bibliotecii Școlii Gimnaziale “Teodor Juncu” BĂCEȘTI prin recenta dumneavoastră donație. Volumele donate au fost înregistrate in evidentele noastre și deja copiii se bucură de cărți. Cu mulțumiri și speranța unei colaborări viitoare.” - CR, Bibliotecar
| Parteneri
GMP PR
| Despre organizator
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra serviciilor dedicate copiilor, familiilor şi comunităţilor, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.
| Website proiect
https://worldvision.ro/implica-te/campanii/dam-aripi-educatiei/