close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



StudentFest iRELEVANT



| Organizator:
    Organizatia Studentilor din Universitatea de Vest Timisoara
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    StudentFest a aparut in anul 1992 ca reactie la cenzura libertatii de exprimare, evoluand si devenind un festival de arta si cultura consacrat. Scopul principal este crearea unui mediu propice tinerilor artisti pentru a se exprima si a se promova continuu, reprezentand o rampa de lansare de-a lungul anilor. Pe parcursul intregului festival se aduc in atentia publicului evenimente culturale diverse, cu acces gratuit, prin intermediul carora se construieste un dialog multicultural cu cei interesati, dar si ateliere de lucru special concepute pentru a le oferi participantilor noi oportunitati de a invata si de a se dezvolta creativ in diferite domenii ale artei. Nevoile beneficiarilor sunt identificate anual prin interpretarea datelor din formularele de feedback de la editiile precedente si prin interactiunea cu voluntarii implicati.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost crearea unui mediu propice dezvoltarii cultural-artistice in domeniul artei si culturii in randul a 500 de persoane cu varsta cuprinsa intre 14 si 35 de ani din Romania, pe o perioada de 10 zile. S-au realizat ateliere cu scopul de a le oferi participantilor oportunitati de a se dezvolta creativ in diferite domenii ale artei. Obiectivele propuse au fost promovarea evenimentelor cultural-artistice in randul a peste 25000 de beneficiari, incurajarea educatiei non-formale in randul a aproximativ 500 de tineri si stimularea creativitatii in peste 10 domenii artistice.

StudentFest iRELEVANT StudentFest iRELEVANT StudentFest iRELEVANT

| Aria geografica
    Timisoara

| Rezumat
    StudentFest a creat un mediu propice dezvoltarii cultural-artistice in domeniul artei si culturii in randul a 500 de persoane cu varsta cuprinsa intre 14 si 35 de ani din Romania, pe o perioada de 10 zile. Tema editiei din 2019 a purtat denumirea de iRELEVANT, propunandu-si sa evidentieze relevanta artei prin folosirea unei denumiri „negative”, cu scopul de a face publicul curios si intrigat de proiect. Nevoile identificate au fost: nevoia de comunicare si cooperare, nevoia de contact cu specialisti din domeniile studiate, nevoia suplimentarii educatiei formale din scoala cu o forma complementara de educatie non-formala, nevoia desfasurarii unor evenimente cultural-artistice de calitate pentru publicul larg timisorean si nevoia publicului larg de a participa gratuit la evenimente culturale de calitate in mai multe domenii cultural-artistice. Obiectivele generale ale proiectului au fost promovarea evenimentelor cultural-artistice in randul a peste 25.000 de beneficiari, incurajarea educatiei non-formale in randul a aproximativ 500 de tineri si stimularea creativitatii in peste 10 domenii artistice. Produsele proiectului fac parte dintr-o larga paleta de evenimente artistice, venite ca un manifest, de la arta vizuala pana la dans, muzica sau teatru, iar accentul se pune pe calitatea acestora si aportul cultural pe care il aduce acest proiect Timisoarei. Rezultatele atelierelor de lucru ale sectiunilor au fost: lucrari de arta vizuala (tablouri, pirogravura, ceramica, arta murala, fotografie, imprimeuri), concepte pentru design vestimentar, texte lirice si beletristice, spectacolul final de teatru al fiecarui grup de participanti din cadrul sectiunii Teatru, elemente vestimentare personalizate, dance battle.

| Date beneficiari
    Participantii din cadrul atelierelor de lucru (beneficiarii directi) sunt persoane cu varsta cuprinsa intre 14-35 de ani. S-a selectat un numar de aproximativ 500 de tineri pasionati de unul dintre domeniile din aceasta editie a festivalului, care au beneficiat de un cadru coerent si profesionist oferit de proiect pentru a lua contact cu arta si cultura de calitate si pentru a exercita profesia pe care au ales-o sau de care sunt pasionati, indrumati de specialisti recunoscuti. Aceasta experienta de invatare a fost completata de calitatea informatiilor transmise si dezbatute la atelierele de lucru.

| Date beneficiari
    Peste 25.000 de beneficiari indirecti, reprezentand atat echipa de organizare (in special membri ai Organizatiei Studentilor din Universitatea de Vest din Timisoara, fiind selectati si voluntari din randul tinerilor din Romania: elevi si studenti), cat si persoanele care au sustinut realizarea proiectului (administratia publica locala si nationala, comunitatea academica si culturala din Timisoara si din tara, publicul larg: cetateni ai municipiului Timisoara si nu numai). Beneficiarii indirecti au avut ocazia de a fi in permanenta in contact cu tot ceea ce se intampla in proiect, au putut participa la activitati si au beneficiat de posibilitatea de a lua contact cu tinerii artisti, dar si cu artisti consacrati, adevarati specialisti in domeniile vizate si mentori in adevaratul sens al cuvantului pentru publicul larg.

| Activitati
    Activitatile desfasurate in cadrul proiectului sunt de doua tipuri: ateliere de lucru si evenimente deschise, publicul tinta putand face parte din festival atat din perspectiva de participant, cat si din cea de spectator. Atelierele de lucru sunt activitati realizate pentru tineri (14-35 de ani) in cadrul unor sectiuni tipice proiectului. Ediția vizată a cuprins opt sectiuni: Arte Vizuale, Arte Urbane, Dans, Design Vestimentar, Foto-Video, Literatura, Muzica si Teatru. Cateva exemple de ateliere de lucru ar fi: atelier de personalizare articole de incaltaminte, atelier de dictie, atelier de pictura corporala, atelier de dans electro, atelier de reciclare a articolelor de imbracaminte, atelier de editare video, atelier de poezie. Evenimentele deschise sunt activitati realizate pentru publicul consumator de arta si cultura, dar si pentru publicul interesat sa isi dezvolte latura artistica si cunostintele din domeniu: piese de teatru, concerte, conferinte, expozitii, performance-uri, lansari de carte, spectacole de dans, ateliere de lucru deschise, prezentari de moda, proiectii de film etc. Noutatile din acest an au reprezentat anumite ateliere care nu au mai fost organizate anterior in proiect, dar nici in cadrul altui eveniment timisorean, si tema editiei, iRELEVANT, care a dorit ca prin folosirea unei denumiri „negative” sa atraga atentia asupra faptului ca arta are foarte multe forme, iar relevanta ei este absolut subiectiva.

| Rezultatele proiectului
    In cadrul acestei editii au fost inscrisi 500 de participanti din diferite locatii din tara (in principal, din marile centre universitare), cu varsta cuprinsa intre 14-35 de ani, care fie sunt studenti la o specializare de profil, fie sunt pasionati de unul dintre domeniile artistice prezente in cadrul proiectului. Produsele proiectului fac parte dintr-o larga paleta de evenimente artistice, venite ca un manifest, de la arta vizuala pana la dans, muzica sau teatru, iar accentul se pune pe calitatea acestora si aportul cultural pe care il aduce acest proiect Timisoarei. Acestea constau in produse de arta marca StudentFest, rezultate din atelierele de lucru ale sectiunilor, cum ar fi: lucrari de arta vizuala (tablouri, pirogravura, ceramica, arta murala, fotografie, imprimeuri), concepte pentru design vestimentar, texte lirice si beletristice, spectacolul final de teatru al fiecarui grup de participanti din cadrul sectiunii Teatru (improvizatie si dictie), elemente vestimentare personalizate, dance battle.
Rezultatele imediate ale proiectului au fost: stimularea respectului fata de ideile celorlalti, dezvoltarea spiritului artistic si al simtului cultural, crearea unor legaturi de prietenie care sa fie urmate de comunicare, schimb de experienta si legaturi profesionale, prin realizarea expozitiilor si atelierelor de lucru; identificarea, selectarea, promovarea si valorificarea potentialului creativ, promovarea actului artistic de calitate, recompensarea talentului prin publicarea rezultatelor si mediatizarea proiectului.


| Bugetul
    70000

| Parteneri
    Fundatia Judeteana pentru Tineret Timis (FITT), Universitatea de Vest din Timisoara (UVT), Casa de Cultura a Studentilor Timisoara (CCS Timisoara), Alianta Nationala a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR), BRD, Cenaclul Pavel Dan, Just Dance, La Doua Bufnite, BUZZ, Oriflame Romania, Complex art

| Website proiect
    www.studentfest.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->