Participanti & Proiecte
Discover
|
Organizator: AIESEC in Romania |
|
Categorie: Educatie, Invatamant, Cercetare |
Copiii din Romania care trec prin sistemul educational formal se confrunta cu lipsa abilitatii de a pune in practica ceea ce invata, cat si cu lipsa dezvoltarii unei gandiri logice orientate catre solutie si actiune. Odata cu acestea, o alta nevoie prezenta intr-un mod puternic este aceea de dezvoltare personala care include cunoasterea de sine, dezvoltarea unor abilitati precum orientarea catre solutie, lucrul in echipa si spiritul activ in ceea ce inseamna bunastarea societatii si lumii in care traim. Aceste nevoi au dus la crearea si punerea pe picioare a proiectului Discover, care are drept grup tinta copiii, inca de la varste fragede, chiar din primul an de scoala, pana in clasa a VIII-a, cand acestia fac prima lor alegere importanta in viata, domeniul pe care vor sa il urmeze si in care vor sa se perfectioneze mai departe, in liceu.
| Scopul proiectului
Scopul Discover este de a ajuta copiii sa devina cetateni globali, conectati la lumea inconjuratoare care este intr-o continua schimbare, constienti de potentialul pe care il poseda, lucrand mereu la a deveni cea mai buna versiune a lor, printr-o invatare activa in toate experientele pe care le traiesc.
Obiectivele: descoperirea de sine; o parte complementara non-formala la actualul sistem de invatamant formal; un cadru de invatare practic; dezvoltarea abilitatilor de comunicare, limba engleza, lucrul in echipa, orientarea catre solutie; oportunitatea de a lucra cu oameni din culturi diferite
| Aria geografica
Proiectul a fost implementat de filialele locale AIESEC in Romania, mai exact, 14 orase care au condus implementarea atat in comunitatilor lor, cat si in imprejurimi: Arad, Bucuresti, Brasov, Cluj Napoca, Craiova, Galati, Iasi, Pitesti, Oradea, Suceava, Sibiu, Tirgu Mures, Timisoara. Inafara de cele 14 orase unde exista filiale AIESEC, proiectul a fost extins in 41 de orase si sate din Romania.
| Rezumat
Discover este un proiect national educational pentru copiii cu varstele intre 5-15 ani, acesta numarand 8 editii de la infiintare pana in prezent, implementate in gradinite, tabere, centre de plasament, scoli si licee care au incluse clase de generala. Asa cum spune si motto-ul proiectului „Discover a world without bounderies”, scopul acestuia este de a oferi o viziune extinsa copiilor din Romania cu privire la ce se intampla in lume, dar si la dezvoltarea lor personala, intregind un ciclu educational formal bine cunoscut de noi toti, cu unul non-formal bazat pe practica. Pe o perioadă de 6 saptamani, tineri voluntari din strainatate faciliteaza sesiuni de educație non-formală, cu scopul de a dezvolta diverse abilități ale copiilor precum comunicarea, limba engleza, lucrul în echipă, dar și intelegerea lumii inconjuratoare cu toate diferentele ei. Motivul din spatele proiectului Discover a aparut odata cu constientizarea nevoilor copiilor din Romania, care dupa ce trec prin sistemul de invatamant, detin cunostinte teoretice puternice, insa nu atat de multe abilitati sociale, de orientare catre solutie sau de constientizare de sine, iar cu atat mai putine de intelegere si acceptare a multiculturalitatii si internationalismului care ia amploare in zilele noastre cu o viteza din ce in ce mai puternica. Discover isi propune sa creeze un context de invatare pentru elevi, in care acestia sa se cunoasca pe sine si sa isi dezvolte abilitati necesare in societate, investind astfel intr-o generatie care reprezinta viitorul tarii dar si al lumii in care vom trai, ajungand in anul 2017 la 28.194 de copii din Romania.
| Date beneficiari
Beneficiarii directi ai proiectului au fost copiii participanti cu varste intre 5-15 ani, in numar de 28.194, care timp de 6 saptamani (cat dureaza o editie) au mers la sesiuni facilitate menite sa ajute la dezvoltarea lor personala si la intelegerea pe care acestia o au asupra lumii
| Date beneficiari
Beneficiarii indirecti au fost voluntarii straini care pot avea intre 18-29 de ani, in numar de 888, care au avut rolul de traineri in cadrul proiectului si care la randul lor si-au dezvoltat abilitati in acelasi timp aducand o schimbare in societatea din Romania.
| Activitati
Agenda este compusa din 4 etape si evaluarea, acestea fiind interconectate, construind un drum de invatare axat atat pe participant cat si pe lumea inconjuratoare. Prima etapa a agendei este „The world around me” in care participantii si voluntarii straini se acomodeaza si se cunosc reciproc, prin prezentari personale dar si ale culturii din care provin. Pentru a intelege aceasta etapa, participantii vor invata care sunt diferentele culturale, importanta tolerantei si acceptarii intr-o lume interconectata, toate acestea fiind dezvoltate in sesiuni interactive si simulari. A doua etapa se numeste „Myself and others” in care se pune accentul pe comunicare si lucrul in echipa, constientizand spatiile in care acestea se intampla la scoala si creand altele in proiect. A treia etapa „Me, myself and I” aduce copilul in centrul proiectului, unde prin spatii deschise acestia isi spun povestea vietii prin metode originale, menite sa le dezvolte creativitatea (cantece, poezii sau scenete). Devenind constienti de ei, elevii trec la urmatorul pas in care intra in contact cu termenul „role model”, isi creeaza propria varianta si un plan de activitati pentru a ajunge asa si pentru a avea un impact si spirit activ in lumea in care traiesc. „World Citizen” este etapa in care trainerii voluntari aduc informatii despre lumea in care traim si probleme globale, trecand cu acestia prin motive, solutii si printr-un proces de constientizare a rolului pe care fiecare il are pentru o lume mai buna.
| Rezultatele proiectului
Rezultatele proiectului in urma celor doua editii implementate anul anterior sunt strans legate de obiectivele propuse initial. Proiectul a inclus 28.194 de participanti din peste 50 de orase si sate din Romania, acesta fiind facilitat de 888 de voluntari straini care au avut rol de traineri. Printre efectele generate de proiect se numara deschiderea participantilor la multiculturalitate si diferente, responsabilizarea si implicarea acestora in ceea ce priveste problemele globale, dezvoltarea nivelului de limba engleza, participarea la discutie si de asemenea, a lucrului in echipa. De-a lungul proiectului, copiii au avut o multitudine de oportunitati pentru a pune in practica concepte discutate teoretic in faza initiala si de a crea impreuna cu colegii lor, dezvoltandu-se atat individual cat si colectiv. In cele 6 saptamani de interactiune cu voluntari straini veniti din contexte culturale si sociale de multe ori cu diferente uriase fata de cel cu care suntem obisnuiti, participantii au acumulat numeroase informatii, ajungand la final cu o flexibilitate si acceptare marita fata de ce este diferit, intelegand importanta rolului nostru in a fi uniti si a avea o contributie la o lume mai buna prin propriul exemplu.
| Bugetul
352130
| Parteneri
Ministerul Educatiei Nationale a fost unul din partenerii de bază ai proiectului Discover in anul trecut, acesta ajutandu-ne sa ajungem la cât mai multi copii si scoli din Romania. Parteneriatele menite sa faca proiectul Discover, pentru inca un an, o realitate, au fost create si la nivel local, in orasele care au derulat proiectul si s-au asigurat de implementarea acestuia. La nivel local, proiectul a fost sustinut de numeroase instiutii publice precum centre scolare, inspectorate judetene, centre de plasament, alte organizatii sau organizatori de tabere dar si de instiutii private precum companii care au ajutat cu partea de sustenabilitate a editiilor proiectului.
| Website proiect
https://aiesec.ro/proiecte-sociale/discover/