close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



LOVE messages



| Organizator:
    Fundatia Sensiblu
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Măsurile de carantină și auto-izolarea impuse de pandemia COVID19 au crescut utilizarea internetului între 50% și 70% (UNODC, 2020), pe măsură ce femeile și bărbații apelează la internet pentru muncă, școală și activități sociale. Utilizatorii cu competențe digitale limitate sunt mai expuși riscului de violență cibernetică.
Atunci când femeile și fetele au acces la internet, se confruntă cu violența online mai des decât bărbații printr-un continuu de forme multiple, recurente și interdependente de violență bazată pe gen.
La nivel global, mai bine de jumătate dintre femeile și fetele tinere sunt victime ale agresiunilor online.


| Obiectivele campaniei
    Obiectiv 1: creșterea gradului de informare. Pericolul violenței din mediul online este slab conștientizat, deși afectează profund viața victimelor la toate nivelurile: emoțional, fizic, psihologic, sexual, profesional, precum și drepturile, reputația, bunăstarea și libertatea de mișcare.
Obiectiv 2: inițierea unui contact direct între victime și terapeut sub protecția anonimatului.
Obiectiv 3: platforma poate contribui la înțelegerea dimensiunii fenomenului și impactul pe care îl are asupra victimelor.


LOVE messages LOVE messages LOVE messages LOVE messages LOVE messages

| Aria geografica
    Toate judetele

| Rezumat
    Peste 70% dintre interacțiunile manifestate prin amenințări, hărțuire sexuală, partajarea de imagini fără consimțământ, se petrec prin intermediul platformelor sociale, care devin un facilitator al violenței sexuale și de gen. Deși peste 90% dintre femei consideră că problema se înrăutățește, din nefericire, acest tip de comportament este semnalizat prea puțin sau deloc, din cauza rușinii și a stigmei asociate victimei. Din acest motiv, victimele nici nu caută ajutor. Formele online de violență împotriva femeilor și fetelor impactează la nivel psihologic, social, al sănătății reproductive, afectează libertatea de exprimare, participarea ca cetățeni digitali activi și accesul liber la mediul online.
Principalele obiective ale proiectului au fost creșterea gradului de informare privind acest fenomen și inițierea unui contact direct între victime și terapeut sub protecția anonimatului. În acest sens Fundația Sensiblu și pastel au lansat campania „Love” Messages și platforma love-messages.ro.
Campania a cuprins animații prin care s-au explicat principalele forme de hărțuire online, focus-grupuri cu adolescenți și supraviețuitoare ale violenței, workshopuri cu reprezentanți ai serviciilor sociale publice și private și autorități publice locale și centrale.


| Date beneficiari direcţi
    Mesajele proiectului „LOVE” Messages a ajuns la beneficiari direcți (victime necunoscute deja sau potențiale ale violenței online) și indirecți (specialiștii din serviciile sociale și autoritățile responsabile de gestionarea fenomenului).
Beneficiari:
• toate persoanele care au accesat platforma love-messages.ro și care au vizionat animațiile campaniei precum și cele care au postat experiențele lor pe platformă:
• 90 adolescenți
• 30 de supraviețuitoare ale violenței
• 23 de specialiști din serviciile sociale
• 25 de reprezentanți ai autorităților și organizațiilor non-guvernamentale


| Activitati
    1. Implementarea unei campanii online numită ”Love” Messages, constând într-o serie de 4 animații care ilustrează cele mai frecvente forme de violență online la care sunt expuse femeile și fetele.
Fundația Sensiblu și pastel au dezvoltat o serie de animații prin care au explicat fiecare tip de hărțuire online: revenge porn, body-shaming, stalking, grooming & predation (tactică folosită de prădătorii sexuali pentru a stabili o conexiune emoțională cu un copil, cu scopul de a-l agresa sau exploata sexual, în mediul online sau în viața reală). Cadrul surprinde o femeie tânără văzută din spatele telefonului care începe să se miște de parcă ar suferi lovituri din partea unui agresor nevăzut. Fiecare mișcare este sincronizată cu sunetele unor notificări, timp în care pe ecran apar bule cu mesajele, care practic explică acțiunile. Fiecare video se termină cu un îndemn la acțiune, care face trimitere către platforma campaniei. Aceste animații au fost încărcate în platformă, distribuite pe canalele de Social Media ale Fundației și diseminate în mediul online prin intermediul presei și a influencerilor.
2. Dezvoltarea platforma „LOVE” Messages www.love-messages.ro cu resurse despre violența cibernetică și formele sale de manifestare, plan de siguranță online, legislație, servicii comunitare locale, grupuri de sprijin disponibile.
3. Organizarea unor focus-grupuri cu adolescenți – băieți și fete (70 de persoane) - cu participarea unui psihoterapeut și a unui avocat în care au discutat despre violența cibernetică, mai exact revenge porn, hărțuirea online/stalking, slut shaming, grooming&predation, experiențele lor în mediul online, impactul asupra vieții adolescenților, cum să folosească internetul în siguranță, drepturile digitale, soluții practice și legale.
4. Organizarea unor focus-grupuri cu supraviețuitori/supraviețuitoare pentru a discuta despre provocările cu care se confruntă în gestionarea agresiunilor în mediul online.
5. Workshop online cu reprezentanți ai serviciilor sociale despre disponibilitatea acestora de a oferi sprijin supraviețuitorilor și ce poate fi îmbunătățit la nivelul serviciilor.
6. Workshop în sală cu reprezentanți ai autorităților responsabile cu prevenirea și combaterea violenței de gen și identificarea unor măsuri de îmbunătățire a răspunsurilor la violența în mediul online.
7. Suport psihologic, social și juridic pentru persoanele care s-au confruntat cu o formă de violență în mediul online.


| Rezultatele proiectului
    Campania ”Love” messages & platforma love-messages.ro
Conținut organic / gratuit: În perioada aprilie-mai 2022, campania „LOVE” messages s-a propagat în mediul online, exclusiv prin eforturi de media-pitching (earned media). Subiectul a fost acoperit în aproape 60 de publicații online, iar peste 15 KOLs au creat conținut pe canalele lor, plecând de la inițiativă și povestind despre experiențele personale.
Campanie media: Am dezvoltat o serie de vizualuri și am realizat o serie de cut-uri din animații, cu scopul de a ajunge la o audiență cât mai mare. Conținutul a fost diseminat pe canelele Fundației Sensiblu: Facebook & Instagram.
• Aproximativ 35.000 de persoane au văzut spoturile video
• Platforma și informațiile despre violența cibernetică au avut 3.627 de vizualizări
• 2.600 de utilizatori au fost implicați și au descărcat informații de pe website
Pagina de Facebook a ajuns la peste 300.000 de persoane, iar cea de Instagram la 81.963 de persoane.

9 Focus-grupuri adolescenți, cu 90 de participanți de ambele sexe, peste vârsta de 16 ani
2 Focus-grupuri cu 30 de supraviețuitoare ale violenței
Majoritatea supraviețuitoarelor au ales să nu ceară ajutor, să lase lucrurile să se stingă de la sine, fiecare dintre ele făcând față cât de bine a putut. Adulții ajung să caute sprijinul autorităților, mai ales atunci când violența cibernetică a fost însoțită de alte forme de violență offline - fizică, psihologică și sexuală.
Motivele pentru care nu au solicitat ajutor au fost comune celor identificate în întâlnirile cu adolescenții. Supraviețuitoarele au adăugat, de asemenea, sentimentul de rușine, deoarece alte persoane implicate în rezolvarea cazului vor vedea imaginile / filmele. Aceste materiale vor fi, de asemenea, prezentate instanței și poliției, ceea ce poate provoca retraumatizarea supraviețuitoarelor. Indiferența și lipsa de implicare a autorităților au erodat încrederea supraviețuitoarelor în capacitatea lor de a-i sprijini.
Din toate aceste motive, atât adolescenții, cât și supraviețuitoarele nu au acționat în justiție agresorul.
Pe lângă disponibilitatea serviciilor, supraviețuitorii au identificat empatia și înțelegerea de la alții ca fiind două lucruri principale de care au nevoie atunci când caută ajutor.
1 Workshop online cu 50 de reprezentanți ai serviciilor sociale publice și private
1 Workshop offline cu 23 reprezentanți ai autorităților publice locale și centrale


| Parteneri
    

| Despre organizator
    Fundația Sensiblu a fost înființată în anul 2002 și promovează drepturile omului și egalitatea de gen. Fundația militează pentru conștientizarea fenomenului de violență sexuală și de gen, prin oferirea de servicii directe de consiliere pentru persoane afectate, dezvoltă campanii de awareness, lobby & advocacy pentru îmbunătățirea legislației, contribuie la creșterea calității serviciilor sociale din România prin programe de formare pentru profesioniști care oferă servicii specializate.

| Website proiect
    https://love-messages.ro/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->