Participanti & Proiecte
EDURIGHTS4GIRLS - Acces egal la educație
|
Organizator: Asociatia GO-AHEAD |
|
Categorie: Educație și Învățământ |
În anul 2017 am început primele noastre programe de dezvoltare personală în liceele tehnologice din Urziceni și Tărtășești. Așa am început să vorbim cu tinerii de acolo și ne-am dat seama că acești tineri sunt inteligenți, sunt buni la suflet, însă au trăit într-un mediu în care educația nu a fost pe primul loc și mulți dintre ei au trăit o viață pe care noi am avut norocul să nu o trăim. Din acel moment am făcut tot ce a stat în putință noastră să ajungem la acești tineri și a luat naștere în 2020 ideea proiectului EDURIGHTS4GIRLS.
Identificarea nevoilor elevelor s-a realizat pornind de la statistici, chestionare și interviuri aplicate consilierilor școlari. Astfel, am aflat de descurajare, mame minore, relații toxice, anxietate, rușine, violență, discriminare bazată pe gen, depresie, suicid, furie, lipsa de acces la consiliere.
| Scopul proiectului
SCOP:Creșterea nivelului de conștientizare și aplicare la nivel educațional a drepturilor omului cu accent pe problematica de gen și dreptul la educație prin activități de dezvoltare personală, consiliere, terapie pentru 480 eleve și 210 profesori din 15 licee din Neamț și Suceava.OBIECTIVE:Depășirea situației de vulnerabilitate și a blocajelor emoționale, acces la educație; Conștientizarea egalității și violenței de gen în mediul educațional;Crearea unor punți de comunicare între profesori, directori, elevi, părinți;Dezvoltarea la nivel local prin strategii și planuri de acțiune în educație.
| Aria geografica
Județele Neamț și Suceava
| Rezumat
Proiectul EDURIGHTS4GIRLS – Acces la educație și-a propus să schimbe mentalități în 15 unități de învățământ (licee tehnologice, școli profesionale), din județele Neamț și Suceava, cu privire la opțiunile de viață ale fetelor aflate în situații de vulnerabilitate prin programe de dezvoltare personală, consiliere și terapie și astfel să contribuim la ruperea cercului vicios al excluziunii sociale și marginalizării, combaterea discriminărilor și stereotipurilor de gen, inclusiv celor legate de asumarea maternității și grijilor familiale de la vârste foarte mici.
Activitățile implementate în cadrul proiectului au avut ca punct de pornire nevoile elevilor din școlile profesionale/licee tehnologice pe care le-am identificat împreună cu consilierii școlari: lipsa stimei de sine, stereotipuri, descurajări cu privire la continuarea studiilor, abandon școlar, eleve minore gravide.
Principalele activități realizate în cadrul proiectului au fost: realizarea studiului privind drepturile și egalitatea de gen, problematica discriminării pe bază de gen în județele Neamț și Suceava, implementarea programelor de dezvoltare personală, consiliere și terapie cu elevele și cadrele didactice, organizarea de evenimente și ședințe de conștientizare, implementarea de activități pe zona de advocacy pentru implementarea politicilor și legislației privind drepturile omului și egalitatea de gen.
Cele mai importante rezultate obținute: 480 eleve și 210 cadre didactice care au participat la activități de dezvoltare personală, consiliere și terapie; 1786 ore de dezvoltare personală, terapie și 672 ore de consiliere; peste 2000 de persoane conștientizate cu privire la drepturile omului, problematica de gen și accesul/dreptul la educație; 1 studiu; 2 evenimente de conștientizare și 4 mese rotunde.
| Date beneficiari direcţi
480 eleve
210 cadre didactice
2000 de persoane care au participat la activități directe de conștientizare efectuate de voluntari (elevi, profesori, părinți)
peste 500 persoane de la nivel local (județele Neamț și Suceava), inclusiv 10 reprezentanți ai ONG-urilor și autorităților locale invitate pentru a-și aduce expertiza, care au participat la evenimente
| Activitati
Desfășurarea orelor de consiliere și terapie bilunar (individuale și de grup) cu elevele și profesorii prin abordarea de teme legate de autocunoaștere, gestionarea emoțiilor, comunicare asertivă, claritate privind viitorul personal (inclusiv plan de dezvoltare personală), perseverența, ieșire din situații de abuz/discriminare, creșterea stimei de sine.
Organizarea unui concurs pe Instagram și TikTok pe tema #CurajulNUareGen
Organizarea unei campanii de conștientizare și fundraising, #CurajulNUareGen, în mediul online și fizic prin evenimente cu persoane publice și reprezentanți din companii (Adobe, Microsoft, Artesana, Lugera, GPI, Tedy Necula, Adrian Păduraru) care și-au spus poveștile de viață (https://www.facebook.com/eduright4girls/photos), povești (https://go-ahead.ro/ro/povesti) și testimoniale ale elevilor (https://www.youtube.com/@EDURIGHTS4GIRLS), întâlniri ale voluntarilor cu elevele, profesorii și părinții.
Prezentarea planurilor de acțiune, rapoartelor de bune practici prin care am propus soluții concrete către factorii de decizie de la nivel local
Creșterea capacității noastre instituționale pentru a susține pe termen lung acest demers (cursuri, branding, proceduri de lucru)
Măsurarea impactului prin analiza percepției pre și post implementarea proiectului cu privire la drepturi și egalitate de gen în educație (https://www.edurights4girls.ro/ro/studiu-privind-situatia-actuala-referitoare-la-drepturile-si-egalitatea-de-gen-problematica)
| Rezultatele proiectului
480 de eleve și 210 profesori participanți la programul de dezvoltare personală, terapie și consiliere
1786 ore de terapie cu eleve și profesori și 672 ore de de consiliere cu eleve
peste 2000 de persoane conștientizate cu privire la problematica de gen și dreptul la educație
1 studiu privind situația referitoare la drepturile și egalitatea de gen, în jud. Neamț și Suceava
1 campanie și 2 evenimenimente de conștientizare #CurajulNUareGen
1 concurs desfășurat pentru inițiative de succes în combaterea inegalității de gen
4 mese rotunde (inclusiv pentru discutarea planului de acțiune).
Beneficiile eleve:
autocunoaștere, au descoperit pe sine și au obținut claritate privind viitorul personal, perseverența de a acționa în acea direcție și de a urmări traseul profesional potrivit, fapt ce a condus la diminuarea absențelor și îmbunătățirea situației școlare
recunosc mai ușor stereotipurile de gen și modalități de combatere a lor
au învățat despre comunicare asertivă, cum să-și exprime și gestioneze emoțiile, fapt care a condus la diminuarea bullyingului în aceste licee
creșterea stimei de sine
își doresc să iasă și fac ceva pentru a ieși din situații de abuz
au CURAJ
au înțeles că a se căsători timpuriu, inclusiv a rămâne însărcinate, nu e o soluție
Beneficiile profesori: au dobândit cunoștințele necesare pentru îndrumarea elevilor în combaterea discriminării și încurajarea acestora.
Ce s-a întâmplat în cadrul proiectului a generat o noua ideea în minte noastră și acum avem un proiect nou în implementare in care vom face un film cu și despre acești tineri din liceele tehnologice
| Bugetul
902563,60 LEI
| Parteneri
Inspectorarul Școlar Județean Neamț, Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare
| Despre organizator
VIZIUNE:Copiii și tinerii noștri vor fi pregătiți să răspundă provocărilor secolului 21, având alături de ei mentori, părinți și profesori dedicați, capabili să le stimuleze curiozitatea, dezvoltarea emoțională și să-i ajute să-și valorifice potențialul.
MISIUNEA noastră este să integrăm dezvoltarea socio-emoțională și consilierea în procesul educațional din România și să creștem astfel calitatea actului educațional, incluziunea socială și șansele egale la educație.
| Website proiect
https://www.edurights4girls.ro/