Participanti & Proiecte
Call-center Covid19 cu voluntari la DSP Bucuresti
|
Organizator: Asociaţia Geeks for Democracy (G4D) |
|
Categorie: Sănătate |
A fost evident ca autoritatile erau depasite in Bucuresti mai mult decat in alte orase din tara, din cauza aglomerarii urbane si a mobilitatii crescute, numarul de cazuri si nevoia de informatii erau sensibil mai mari. Cand zilnic apareau reportaje cu telefoanele DSP sunand in gol minute in sir, a devenit clar ca trebuie sa sprijinim autoritatile pentru a putea sprijini cetatenii si, implicit, a limita cresterea numarului de cazuri. De aceea, am adresat propunerea noastra catre DSP si cateva luni mai tarziu am reusit sa implementam un numar scurt la care sa raspunda voluntarii recrutati online printr-un formular simplu de catre G4D si organizatiile partenere. Confruntati cu sistemul am dezvoltat solutiile IT necesare pentru a eficientiza activitatea care se desfasura predominant analog, cu pixul pe hartie, ceea ce era clar nesustenabil.
| Scopul proiectului
Scopul: sprijinirea cetatenilor cu nevoi de informare si ghidare privind infectarea cu Covid19 si implicit degrevarea institutiilor sanitare si limitarea numarului de contagieri si cazuri grave. Obiective asociate: crearea unor sisteme automatizate functionale pe termen mediu si lung, constientizarea nevoii de implicare si stimularea participarii civice.
| Aria geografica
Bucuresti in call-center, toata tara prin solutiile tehnice furnizate gratuit DSP si Ministerului Sanatatii.
| Rezumat
Dupa ce in starea de urgenta am livrat produse alimentare si de igiena celor din categorii vulnerabile, in starea de alerta a devenit clar ca lupta impotriva Covid19 nu este un sprint, ci un maraton, iar nicaieri in lumea autoritatile nu vor putea gestiona ce urmează, cu-atat mai putin in Romania. De aceea, in iulie 2020 am propus DSP Bucuresti sa ajutam la activitatea de informare a cetatenilor printr-un call-center cu voluntari gestionat de G4D. Propunerea noastra nu s-a materializat decat in octombrie 2020, cand autoritatile au constientizat nevoia de ajutor si au acceptat ideea G4D. In noiembrie 2020 am demarat call-centerul cu zeci de voluntari intr-un spatiu oferit gratuit de Impact Hub si cu sprijinul DSP Bucuresti, STS si al Ministerului Sanatatii pentru informatiile livrate si solutiile tehnice necesare. Pana la finalul proiectului, peste 300 de voluntari au raspuns la mai mult de 60000 de apeluri, iar G4D a livrat institutiilor o serie de solutii IT care sa automatizeze, simplifice si faciliteze urmarirea cazurilor de infectare. Aceste solutii sunt folosite in prezent de catre statul roman, iar G4D ofera mentenanta si asistenta in continuare, desi call-centerul propriu zis a incetat in luna martie 2021.
| Date beneficiari direcţi
Cei peste 60000 de romani ale caror apeluri au fost preluate de voluntarii, nostri; voluntarii; angajatii DSP Bucuresti si ai celorlaltor institutii de resort cu care am colaborat la realizarea proiectului
| Activitati
Proiectul a trecut prin mai multe etape, de la idee si pana la executie, obiectivele schimbandu-se pe parcurs. Intre iulie-octombrie 2020, G4D a discutat cu autoritatile de resort pentru prezebtarea proiectului si identificarea necesarului pentru demararea call-centerului cu voluntari. Intre noiembrie 2020 si martie 2021 call-centerul cu peste 300 de voluntari a preluat putin peste 60000 de apeluri de la romani aflati intr-o situatie vulnerabila privind Covid19 - fie infectati cu noul coronavirus, fie contact direct sau indirect al unei persoane infectate. In paralel cu activitatea din call-center, G4D a identificat, dezvoltat si aplicat o serie de solutii IT - platforme si aplicatii - care sa faciliteze activitatea DSPurilor din intreaga tara. Inca din decembrie 2020 am propus Ministerului Sanatatii platforma utilizata de voluntarii G4D de la Bucuresti prin care a fost maximizat nivelul de urmarire a apelurilor si rezolvarile acestora. In acest moment, ulterior inchiderii activitatii in call-center de catre voluntarii G4D, continuama sa oferim gratuit, voluntar asistenta Ministerului Sanatatii privind solutiile IT deja implementate.
| Rezultatele proiectului
118 zile de activitate de la 8:00 la 22:00 cu peste 300 de voluntari care au preluat zilnic peste 500 apeluri si au ajutat peste 60.000 de persoane in total. Încă din prima zi in care am lansat formularul online s-au înscris 80 de voluntari, iar munca lor e neprețuită: au plecat de lângă cei dragi și au venit să răspundă la telefoane în ture de câte 2 sau 3 ore, de luni până duminică.
Am eficientizat activitatea cu ajutorul unei platforme online pe care am oferit-o gratuit Ministerului Sanatatii inca din decembrie 2020 pentru a fi aplicata de DSP-urile din toata tara. Platforma permite programarea voluntarilor care preiau apeluri, incadrarea solicitarilor pe tipuri de caz, verificarea situatiilor, oferirea de informatii privind restrictii in vigoare, formulare, situatii speciale, carantina, calatorii, concedii medicale si mai ales permite trasabilitatea fiecarui caz. Pe baza activitatii din call-center, G4D a mai dezvoltat un modul de colectare a rezultatelor testelor rapide; unul de investigatii epidemiologice, inclusiv alocarea si realizarea anchetelor; un modul de automatizare a cererilor de testare. Lasam in urma exemplul unei activitati in care interesul cetateanului primeaza si dovada ca parteneriatul stat-societate civila functioneaza. Increderea in solidaritate, exemplul de implicare intr-un moment de cumpana oferit de voluntarii din proiect reprezinta cel mai important beneficiu.
| Bugetul
14000
| Parteneri
Initiativa Romania, #REZISTENTA, Impact Hub Bucharest
| Website proiect
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdban_ZRbLCqmjjuVMu5bX_2GxxnkBf5kvXjS5Nb-32ryWymg/viewform