Participanti & Proiecte
Programul Award
|
Organizator: Fundatia The Duke of Edinburgh's International Award |
|
Categorie: Proiecte pentru tineret |
Existenta unui sistem de incurajare si recunoastere a activitatilor extracurriculare, puse la dispozitia tinerilor cu varsta cuprinsa intre 14-24 ani a reprezentat intotdeauna o nevoie, atat pentru elevi, cat si pentru cadrele didactice. Astazi, mai mult ca oricand, provocarea de a mentine tinerii interesati si de a le oferi un cadru actual de invatare, este cu atat mai mare, iar rata dezinteresului fata de educatie creste. In ceea ce priveste participarea scolara, programul a redus rata abandonului scolar in randul tinerilor participanti si i-a ajutat sa isi imbunatateasca rezultatele academice. Prin programul Award, care se adreseaza concomitent tinerilor din medii vulnerabile si nevulnerabile, se vor dezvolta competente care sa asigure adaptabilitate pe piata fortei de munca, se vor sustine tinerii prin metode inedite de mentorare.
| Scopul proiectului
Scopul: a contribui direct la dezvoltarea tinerilor din Romania cu vârsta cuprinsă între 14-24 ani, indiferent de mediul de provenienţă, in vederea integrarii sociale si a dezvoltarii lor personale.
Obiective: a face programul Award disponibil tinerilor din tara, cu scopul de a creste implicarea institutiilor de gen si a tinerilor in programe voluntare. A implica 3000 de tineri si 250 de adulti voluntari din tara, facilitand procesul de integrare sociala, contribuind la gasirea unui loc de munca dupa terminarea studiilor si a dezvoltarii lor personale.
| Aria geografica
National
| Rezumat
In derularea programului Award in ultimii ani s-a constat un impact ridicat asupra dezvoltarii si transformarii tinerilor atunci cand ei relationeaza si realizeaza activitati impreuna (tineri din medii vulnerabile si nevulnerabile), schimbandu-le perceptia despre viata si modalitatea in care se raporteaza la ceilalti. Programul ofera atat tinerilor din medii vulnerabile, cat si tinerilor din medii nevulnerabile sansa de a accesa medii si realitati la care altfel nu ar avea acces. Ne dorim sa incurajam dezvoltarea de abilitati, o viata sanatoasa si activa, venind in demontarea obiceiului excesiv si static de utilizare a tehnologiei, tinerii din scolile de elita vor oferi din abilitatile pe care le au, predand, comunicand, tinand worshop-uri altor tineri mai mici, sub indrumarea adultilor pregatiti si ambii vor beneficia de o pregatire intensiva pentru realizarea unei calatorii de grup, intr-un spatiu nou, outdoor.
Activitati si rezultate: parteneriate cu peste 60 de institutii, inspectorate judetene, scoli de stat si internationale, organizatii de tineret si cluburi montane; derulare 30 cursuri formare pentru 250 de adulti: Lideri, Supraveghetori si Evaluatori, Management si Formare de Formatori; mentorarea a 3000 de tineri, sprijinirea lor in realizarea activitatilor, organizarea a 6 de tabere outdoor, oferirea de cursuri de prim ajutor, workshopuri de supravietuire, campare, formare de noi abilitati, organizare ceremonii de recunoastere a progresului, implicarea in evenimente nationale si internationale, parteneriate Erasmus+, proiecte rezidentiale si cursuri formare in Bulgaria, Slovenia, Germania, Israel, Tanzania sau Nepal, Conferinte Regionale in Europa, Statele Mediteraneene si Arabe sau globale in Ghana, Canada si in 2021 in Cluj Napoca.
| Date beneficiari
peste 3000 tineri si 250 adulti formati ca Lideri Award, care au lucrat direct cu tinerii
| Date beneficiari
peste 5000 tineri si 800 adulti
| Activitati
Ducele de Edinburgh, Kurt Hahn , educationalist german, şi Lordul John Hunt au realizat ca dezvoltarea tinerilor era deficitara in anumite domenii importante si au creat un program care sa reprezinte ”un set de abilitati in arta de a fi independent”.
Award-ul este structurat in patru sectiuni, la fiecare dintre cele 3 niveluri: Bronz, Argint si Aur. Astfel, tinerii din proiectul Award Youth Covasna care s-au inscris in program au ales si parcurs activitati, pe o perioada de cel putin 6 luni, din sectiunile: Abilitati Personale, Activitati Fizice si Voluntariat, sectiunea de Aventura parcurgand-o in taberele de vara, organizate si derulate cu persoane abilitate tehnic, in domeniul outdoor. Fiecare tanar a avut un Lider Award, un adult voluntar format, care i-a oferit sprijin, consultanta, l-a ajutat sa isi seteze obiective la fiecare activitate si sa le atinga.
Ca activitati din cadrul proiectului amintim: formarea adultilor ca Lideri,Supraveghetori si Evaluatori din interiorul si din afara institutiilor implicate, inscrierea si mentorarea a peste 3000 de tineri indifferent de mediul de provenienta, oferirea unui cadru de educaţie nonformală complementar educaţiei formale, sprijinirea lor in realizarea activitatilor, organizarea anuala de tabere outdoor, oferirea de cursuri de prim ajutor, workshopuri de supravietuire, campare, formare de noi abilitati, implicarea in evenimente internationale, recunoașterea progresului tinerilor în cadrul unei ceremonii de premiere publice.
| Rezultatele proiectului
- Reusite scolare - cresterea prezentei tinerilor din medii dezavantajate la orele de curs, a dedicarii studiului si ridicarea nivelului de reusita scolara
- Incluziune sociala - indiferent de mediul de provenienta,economic etnie sau religie, Award-ul ofera un cadru in care cu totii sa devina implicati, sa cunoasca noi persoane si experientele de viata ale acestora, dezvoltand noi abilitati, construind stima de sine si spargand barierele sociale si stereotipurile create
- Voluntariat și comunitate - cresterea implicarii in activitati voluntare si comunitare, precum si a participarii tinerilor in viata sociala și a comunitatii din care fac parte. Participantii la nivel global au oferit comunitatilor din care fac parte peste 4 milioane de ore de voluntariat
- Mediu - cresterea nivelului de constientizare a problemelor de mediu de catre tineri si a implicarii acestora in intiative de mediu sustenabile
- Dezvoltarea unui stil de viata sanatos - promoveaza un stil de viata sanatos, tinerii isi imbunatatesc sanatatea fizica si mentala prin construirea unei stari bune de sanatate, o disciplina si un program organizat, dar si prin dezvoltarea atributelor personale
- Dezvoltarea de abilitati de viata independenta - dezvoltarea gandirii critice si creative, rezvolvarea de probleme, managementul timpului care imbunatateste rezultatul educational
- Acreditare și recunoaștere – organizarea de ceremonii publice de premiere organizata la nivel local sau national, obtinand deasemenea si o acreditare internationala pentru progresul avut in timpul parcurgerii programului.
| Bugetul
364956
| Parteneri
Casa Regala a Romaniei, Ambasada Marii Britanii, Comunitatea Soțiilor Șefilor de Misiune din București, Transilvania Toastmasters, How to Trainings, Brasov, Club montan Carpamont, Brasov , British School of Bucharest International British School of Bucharest International School of Bucharest Asociatia Turulmadar Colegiul National Costache Negruzzi Asociatia Musatinii The American International School of Bucharest Colegiul Tehnic
| Website proiect
www.dofe.ro