Participanti & Proiecte
Design Futures
|
Organizator: Asociația All Grow |
|
Categorie: Premiul Special pentru INOVAȚIE |
Proiectul nostru a plecat de la premisa că metodele Design Thinking și Maker education aplicate la nivel de școala pentru a contribui la Obiectivele de Dezvoltare durabilă aduc un element de noutate la nivel European în dezvoltarea competențelor cheie. Pentru a valida această premisă am realizat un State of the Art report și apoi o analiză de nevoi in 4 tari. Analiza de nevoi s-a realizat la nivel de elevi, cadre didactice și directori de școli din cele 4 țări și a inclus realizarea de interviuri și focus grupuri cu cei menționați. Acest raport ne-a evidențiat că metodele sunt noi pentru marea majoritate a țărilor cu excepția Olandei, iar modul în care sistemul de învățământ este organizat influențează posibilitatea de a adopta aceste metode dar și nivelul de pregătire și libertate de a experiementa pe care cadrele didactice o au la clasă
| Scopul programului
Design Futures și-a propus dezvoltare profesională a cadrelor didactice ce doresc să încorporeze în predare metodele Design thinking și Maker education ca și alternativă a metodelor tradiționale de învățare. Proiectul promoveaza construirea unor makerspaces - un model de învățare ce permite profesorilor să exerseze și să învețe cum să încorporeze design thinking și maker eduction în curriculumul lor. Dezvoltarea unui curriculum pentru elevi ce are la bază învățarea prin proiecte ce contribuie la dezvoltarea competențelor sec XXI și SDGurilor prin învățare experiențială aplicată în lumea reala
| Aria geografica
Lehiu Gară, Gura Humorului, Pașcani, Iași, Boldești-Scăeni, Cluj, Vlădești, Presana, Tg. Jiu
| Rezumat
Design Futures este un proiect European Erasmus+ (KA2) implementat în România de Asociația All Grow și în parteneriat cu TU/Eindhoven, Designathon Works, PACO Design Collaborative, Stimmuli și Aristotelio College of Thessaloniki. Acest proiect s-a desfășurat pe parcursul a 2 ani și a fost adaptat la condițiile de pandemie.
Acest proiect împuternicește copiii să contribuie la construirea unui viitor mai bun. În cadrul proiectului Design Futures dezvoltăm imaginația, stima de sine și capacitatea copiilor de a contribui la rezolvarea unor probleme globale cum sunt Accesul la Energie Verde (ODD 7) și Eradicarea Sărăciei (ODD 1), lăsându-i să experimenteze activități folosind metodele inovative Design Thinking și Maker Education. Prin urmare, am creat materiale care sprijină cadrele didactice să implementeze și să integreze metodele Design Thinking și Maker Education în predare.
La acest proiect au participat 20 școli primare și gimnaziale din Grecia, Italia, Olanda și România. În România a participat cu 9 Școli reprezentate de 11 cadre didactice împreună cu 227 elevi cu vârsta cuprinsă între 7 și 10 ani. Elevii au lucrat în echipe de câte 3 și au dezvoltat prototipuri pentru a contribui la creșterea accesului la Energie Verde și accesibilă ODD 7. În cadrul studiului de evaluare am descoperit că acest proiect a dus la dezvoltarea competențelor de comunicare, colaborare, cercetare și construcție/making.
În cadrul proiectului au fost realizate materiale pentru cadrele didactice și elevi dar și publicații științifice și recomandări pentru politici publice la nivel European și național.
Pentru mai multe informații vă invităm pe site-ul proiectului
https://designfutures.eu/
| Date beneficiari direcţi
Elevi - 227 din Romania si peste 400 la nivel european
| Activitati
Echipa de proiect a fost formată din 6 organizații din 4 țări, iar fiecare organizație s-a implicat în realizarea activităților și a avut rol de conducere în funcție de experiență. Prima activitate a fost State of the Art report, a doua Raportul de Nevoi, A treia dezvolatea curricumului pentru elevi, a Patra Training-ul profesorilor, a Cincea - Evaluarea rezultatelor și a Șasea -Recomandări pentru politici publice. Toate organizațiile s-au implicat in implementarea proiecutului. Din fiecare țară am avut minim 5 cadre didactice ce au aplicat metoda iar din România au fost 11.
Activitatile cu elevii au urmarit urmatorii pasi Noi invatam, noi cercetam, noi ne imaginam, noi facem, noi evaluam si noi prezentam desfasurati pe parcursul a 9 lectii de 45 de minute facilitate de profesori. Fiecare clasa participanta a primit si un maker kit ce a inclus elemente electronice si craft ce au fost incorporate in prototipurile elevilor. Pe parcursul implementarii activitatilor, cadrele didactice s-au intalnit periodic cu AllGrow si ceilalti parteneri pentru a impartasi din experienta si a invata unii de la ceilalti. La final proiectul a inclus targuri de prezentare a prototipurilor ce au avut loc la nivel national. Pe langa activitatile nationale proiectul a inclus si o actitate de multiplicare internationala la care au participat cadre didactice din toate cele 4 tari.
| Rezultatele programului
Proiectul a adus un element de noutate in mediul educational din Romania si nu numai. Proiectul a dezvoltat o metoda inovativa de predare ce contribuie la dezvoltarea competentelor critice la elevi ce contribuie si la dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice.
Design Futures a dezvoltat studii si recomandari ce contribuie la dezvoltarea cercetarii si practicii in domeniul metodelor de predare si invatare invotative.
Prototipurile realizate de elevi au venit cu solutii inovatoare pentru ODD 7 si ODD 1. Ei si-au dezvoltat competente de colaborare, creativitate, cercetare si constructie. In Romania s-au implicat peste 227 elevi si 11 cadre didactice din 9 scoli. Parintii elevilor implicati au avut o reactie pozitiva la aceste activitati si au felicitat cadrele didactice implicate.
Proiectul Design Futures a fost premiat de CRED prin propunerea Cristinei Cobzuc din Gura Humorului unul din cadrele didactice participante https://www.educred.ro/stiri/selectia-nationala-creatori-de-educatie-desfasurata-in-cadrul-proiectului-cred-s-a-incheiat-cu-desemnarea-castigatorilor-editiei-2021/
| Buget
49448
| Parteneri
Școli gimnaziale și primare din orașele/comunele menționate mai sus
| Website program
https://designfutures.eu/