Participanti & Proiecte
Acces la Succes
|
Organizator: Junior Achievement Romania |
|
Categorie: Educatie, Invatamant, Cercetare |
Potrivit unui studiu IBM si JAR (2010) despre competentele si abilitatile cerute pe piata muncii, angajatorii solicita candidatilor competente si abilitati pe pozitii de entry level care nu sunt acoperite decat in proportie de 2%-7%. Pe piata fortei de munca nu au aparut inca instrumentele care sa faciliteze cunoasterea de pe bancile scolii a specializarilor si a cerintelor pentru diferite profesii.
Calitatea alegerilor educationale este afectata de faptul ca tinerii se intalnesc direct cu piata fortei de munca numai la finalul studiilor.
Metodologia dominanta in sistemul educational national este orientata catre continut, preocuparea pentru abilitati si competente fiind scazuta sau ‘delegata’ formelor de educatie extracurriculara care face ca numarul tinerilor care intra in contact cu experiente formative sa fie redus.
| Scopul proiectului
Tineri: nevoia de a intelege optiunile profesionale si de a se autoevalua corect in alegerea lor, de a dobandi competente si cunostinte relevante si de a intra in contact cu angajatorii.
Companii: oportunitate de investi in calitatea pregatirii si relatiei cu angajati potentiali si de a se pozitiona ca sustinatori ai unui sistem de educatie modern si eficient, corelat cu lumea reala.
Obiective: Educarea a 10.000 de elevi (7 - 19 ani) pentru identificarea avantajelor educatiei pe termen lung, a unei viziuni clare asupra pietei muncii si dezvoltarea de abilitati pentru o cariera de succes.
| Aria geografica
201 localitati si 42 de judete si Bucuresti
| Rezumat
Nevoi: Desi pe piata fortei de munca au aparut instrumente moderne de recrutare, nu au aparut inca instrumentele care sa faciliteze pe de o parte, cunoasterea de pe bancile scolii a specializarilor posibile in sistemul de invatamant superior si a cerintelor de pe piata fortei de munca, cerintele pentru diferite profesii si, pe de alta parte modul in care elevii si studentii trebuie sa valorifice cunotintele dobandite in scoala si sa coreleze competente cerute pe piata cu continutul programelor scolare.
Aplicabilitatea scazuta in viata profesionala a unora dintre cunostintele dobandite in scoala este dublata de o slaba intelegere a utilitatii cunostintelor cu adevarat folositoare – tinerii nu inteleg la ‘ce le foloseste scoala’.
Metodologia dominanta in prezent in sistemul educational national este orientata catre continut, preocuparea pentru abilitatile si competentele transferabile fiind scazuta sau ‘delegata’ formelor de educatie extracurriculara.
Scop: Proiectul raspunde nevoii tinerilor de a intelege optiunile profesionale disponibile si de a se autoevalua corect in alegerea lor, de a dobandi competente si cunostinte relevante si de a intra in contact cu angajatorii.
Obiective: Implementarea proiectului in cel putin o localitate din fiecare judet; Atragerea a 10 000 de elevi si 400 de cadre didactice; Educarea tinerilor (7 - 19 ani) pentru pregatirea si familiarizarea cu mecanismele economiei de piata prin identificarea avantajelor educatiei pe termen lung, a unei viziuni clare asupra pietei muncii si dezvoltarea de abilitati care pun baza unei cariere de succes.
| Date beneficiari
Beneficiari:
a. Principali
- cadrele didactice (diriginti, consilieri scolari, profesori de stiinte sociale) din institutiile de invatamant publice si private din Romania;
- elevi (7 – 19 ani) din Romania (201 localitati participante).
b. Secundar:
- companiile partenere JA la nivel local si national prin consultantii voluntari care participa la activitatile din program;
- comunitatea locala unde se deruleaza programul;
- parintii elevilor;
- societatea civila;
| Rezultatele proiectului
Cadrele didactice (732) beneficiaza de materiale didactice pentru o viata activa si orientarea profesionala a elevilor, interactive si formeaza o retea locala de cadre didactice si de consultanti voluntari care pot continua desfasurarea activitatilor.
Tinerii (17500) beneficiaza de o experienta educationala unica si de oportunitatea de a explora si de a intelege diverse optiuni de cariera, abilitatile si competentele necesare pentru accesarea acestora si isi formeaza o parere corecta in ceea ce priveste piata fortei de munca din Romania.
In aceste programe, tinerii experimenteaza roluri sociale si exerseaza activitati similare celor din economia reala, dobandind un potential de abilitati si atitudini flexibile si realiste. Adaugarea acestor module practice la continutul academic al programei scolare obligatorii, reprezinta sansa unei apropieri benefice a scolii de viata reala, menita sa asigure succesul tinerilor in profesie si in viata.
Parintii devin participanti directi si responsabili la procesul de dezvoltare profesionala a copiiilor.
Compania care sustine programele prin participarea consultantilor voluntari la clasa: isi consolideaza statutul de membru responsabil al comunitatii, isi imbunatateste imaginea pozitiva si popularitatea brandului, devine un promotor in educarea tinerilor pentru o viata activa, poate castiga clienti si angajati viitori prin relatiile pozitive cu tinerii.
| Bugetul proiectului (in RON)
466550,00
| Parteneri
Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
| Website-ul proiectului
http://economiasisuccesul.jaromania.org , http://www.succesulprofesional.jaromania.org