Participanti & Proiecte
Nu ma ignora!
|
Organizator: Asociatia Salveaza Vieti |
|
Categorie: Buget - / Eficienta + |
In Romania din zece copii suferind de cancer, cinci mor. In occident noua supravietuiesc. Si asta si pentru ca tara noastra nu are un laborator de citogenetica moleculara prin care medicii pot afla care este cu exactitate tipul de cancer de care sufera pacientul pentru a-i doza tratamentul in functie de gravitatea bolii. In lipsa acestui laborator medicii oncologi dau tatamente aproximative. Grupul tinta caruia ne adresam sunt copiii si adolescentii bolnavi de cancer. Centrul de diagnosticare va putea deservii si pacienti adulti prin realizarea de analize la cererea Centrelor de Oncologie din intreaga tara.
| Scopul proiectului
Prin aceasta campanie de strangere de fonduri ne-am propus sa construim la Timisoara un Centru de Excelenta in Tratarea Cancerului la Copii. Un loc in care orice copil sa primeasca tratament ca si in occident. Centrul de Diagnostic si Tratament pe care-l vom contrui va deservi intreaga tara. Medicii vor putea trimite aici probe spre analiza si vor putea sa ofere pacientilor tratamente tintite in functie de tipul de cancer de care sufera pacientul. Scopul principal e diminuarea erorilor de diagnosticare si cresterea ratei de supravietuire pana la atingerea ratei de supravietuire din Europa.
| Aria geografica
Romania
| Rezumat
In tara noastra exista 5000 de copii bolnavi de cancer si in fiecare an se inregistreaza 500 de noi cazuri. 50% dintre ei mor pentru ca nu avem conditii de diagnosticare precoce si tratament tintit. In occident rata de supravietuire e de 90%. Pentru a creste sansele la viata ale acestor copii Asociatia Salveaza Vieti isi propune sa construiasca un Centru de Excelenta in Tratarea Cancerului. Primul pas: un Laborator de Citogenetica si Microbiologie Moleculara care va asigura diagnosticarea in profunzime a cancerului si va permite aplicarea unui tratament tintit in functie de incadrarea pacientului in grupele de risc. Pentru ca tara noastra singura din UE care nu are un astfel de centru de diagnosticare, medicii aplica un tratament standard fara sa tina cont de particularitatile fiecarui pacient in parte. Ca sa ne facem cunoscuta cauza am creat un spot prin care firmele aflau ca pot directiona 20% din impozitul pe profit catre o cauza sociala. Asadar campania a vut doua obiecte: de informare privind facilitatile fiscale de care beneficiaza societatile comerciale si de strangere de fonduri pentru a oferi copiilor bolnavi de cancer mai multe sanse la viata. In numai o luna am reusit sa adunam din donatiile firmelor care au directionat 20% din impozitul pe profit, 400 de mii de euro
| Date beneficiari
Pe langa cei 5000 de pacienti inregistrati in acest moment, alti 500 de copii si tineri sunt diagnosticati anual cu cancer. Odata ce medicii vor avea acces la acest tip de laborator sansele la viata ale bolnavilor vor creste considerabil.
| Rezultatele proiectului
Prima etapa a campaniei de strangere de fonduri a fost un succes. Datorita promovarii campaniei in toate mijloacele media firmele au aflat despre aceasta facilitate fiscala. Nu numai societatile s-au bucurat de campania noastra ci si ONG-urile care la scurt timp au lansat mesaje prin care cereau directionarea a 20% din impozitul pe profit catre cauzele pe care le sustineau. Asociatia Salveaza Vieti a fost primul ONG care a facut o campanie de informare despre aceasta facilitate fiscala. In acelasi timp oamenii au aflat despre performantele Clinicii de Transplant Medular Louis Turcanu. Aici s-a realizat primul tranplant cu celule stem de la un donator inrudit, e locul in care s-a realizat primul tranplant cu celule stem de la un donator neinrudit si e prima clinica in care s-a facut un transplant cu celulele stem prelevate din cordonul ombilical al unui frate donator. Ne-am indreptat atentia spre aceasta clinica pentru ca aici efortul uman al medicilor a facut sa existe un centru de transplant ridicat exclusiv din sponsorizari aduse din strainatate. In numai 30 de zile, din donatiile firmelor si a persoanelor fizice am reusit sa adunam 400 de mii de euro, bani care vor fi investiti in aparatura de laborator. Desi ne-am adresat firmelor am reusit sa sensibilizam si oamenii care au donat 14 mii de euro
| Argument
Asociatia n-a cheltuit nici un leu din sumele adunate. Toate cheltuielile de productie au fost achitate de Fundatia Vodafone in baza unui contract semnat cu Asociata Salveaza Vieti prin care vira sumele necesare productiei spoturilor de campanie.
| Bugetul proiectului (in RON)
zero
| Parteneri
Graffiti BBDO, Free Communication, PROTV, MEC, Fundatia Vodafone
| Website-ul proiectului
www.salveazavieti.ro si www.salveazavieti.ro/cum_ajutam.html