close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Avem o dragoste de dat!



| Organizator:
    Fundatia Regală Margareta a Romaniei
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Sunt 3,8 milioane de vârstnici în România. Circa 1 milion trăiesc singuri, majoritatea sunt afectați de singurătate, imobilitate fizică, boli cronice sau lipsuri materiale. Oameni care, parcă, uneori, sunt invizibili... Pensionari fără sprijin, care trăiesc adevărate drame, afectați de pierderea celor dragi, de neputință, lipsuri materiale, izolare. Ajunși la o vârstă înaintată, fără ajutor sau acces limitat la servicii, așteaptă zile în șir ca cineva să le calce pragul ori ca telefonul să sune pentru a auzi o voce.
Ei au nevoie de sprijin urgent pentru a face față provocărilor vârstei și celor sociale. Da, un telefon pe săptămână poate schimba viața multora dintre ei. Da, o donație lunară de 2 euro poate sprijini un bunic aflat în nevoie.


| Obiectivele campaniei
    •Conștientizarea publicului larg privind problemele existențiale cu care se confruntă peste 1 milion de vârstnici din România
•Promovarea serviciului Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională gratuită care răspunde nevoilor adresate de vârstnicii din România, în rândul seniorilor
•Creșterea vizibilității publice a proiectelor derulate de Fundația Regală Margareta a României în sprijinul vârstnicilor în scopul accesării serviciilor sociale dedicate si sustinerii lor
• Creșterea gradului implicare a publicului larg și mobilizarea prin donații SMS cu textul SINGUR de 2 Eur lunar


Avem o dragoste de dat! Avem o dragoste de dat! Avem o dragoste de dat! Avem o dragoste de dat! Avem o dragoste de dat!

| Aria geografica
    București, Vaslui, Buzău, Neamț, Sibiu, Cluj, Caraș Severin, Constanța, Brașov, Olt, Iași, Mureș, Timișoara, Argeș, Harghita, Mehedinți, Teleroman, Dâmbovița, Suceava

| Rezumat
    Avem o dragoste de dat pentru cei care ne-au construit viitorul este o campanie pentru seniorii României. Realitatea statistică a anului 2022 a continuat să fie descurajantă: populația României a numprat 3,8 milioane de vârstnici, dintre care circa 1 milion trăiesc singuri, iar peste 700.000 de pensionari s-au decurcat cu un venit lunar de sub 1.000 de lei.
Mulți dintre vârstnicii de lângă noi, adesea invizibili pentru populația activă, trăiesc adevărate drame, afectați de pierderea celor dragi, de neputință, lipsuri materiale, boli supărătoare sau izolare. Ajunși la o vârstă înaintată fără ajutor așteaptă zile în șir ca cineva să le calce pragul ori ca telefonul să sune pentru a auzi o voce. Pentru ei, serviciile sociale, de consiliere, precum și sprijinul comunității, sunt esențiale pentru un trai demn și alinarea singurătății. Dar accesul la acesta este limitat de un insuficienta informare a populației despre dreptul vârstnicilor de a beneficia de servicii gratuite pentru nevoile lor, cât și de lipsa fondurilor ONG-urilor care desfășoară activități de susținere a seniorilor.
Numărul seniorilor în dificultate este în creştere, iar Fundația Regală Margareta implementează proiecte sociale proprii, susține o rețea de parteneri sociali și mobilizează zeci de voluntari pentru a răspunde nevoilor acestei categorii vulnerabile. Totodată, Fundația vizează pentru 2023 extinderea proiectelor sociale în noi zone geografice și lansarea unor noi servicii. În acest scop, soluțiile și proiectele Fundației au nevoie de vizibilitate, încredere și susținere din partea publicului larg. O campanie media cu acoperire națională face posibile atât accesibilizarea serviciilor de suport, prin Telefonul Vârstnicului, cât și mobilizarea de fonduri prin donații SMS.


| Date beneficiari direcţi
    • Persoane cu vârsta de peste 65 de ani, din mediul urban și rural, care au nevoie de diverse soluții și servicii
• Aparținători, membri ai familiei, vecini, cunoștințe, care au nevoie de informații sau soluții la problemele seniorilor din jurul lor.
• Medicii de familie, la nivel național, al căror prag îl trec mulți seniori
• Specialiști din insituții publice, private sau organizații non-guvernamentale din țară care lucrează cu această categorie de persoane
• Publicul cu potențial de a dona și sensibil la această cauză socială prin SMS
• Companii și antreprenori care pot oferi contribuții din impozitul pe profit


| Activitati
    Insight-ul care a stat la baza campaniei a fost legat de nevoia pe care o are fiecare dintre noi, din copilărie și până la bătrânețe și care nu se schimbă. Ea rămâne aceeași, pe durata întregii vieți și vorbește despre iubirea pe care o avem de dat celorlalți. Nevoia de a fi iubiți, nevoia de a fi apreciați, nevoia de a fi încurajați, nevoia de a fi prezenți/conectați în relație cu ceilalți, toate sunt esențiale și extrem de umane. Mai ales la vârsta senectuții, atunci când rămânem izolați și nu mai avem nici foarte multe resurse.
Dragostea lor necondiționată oferită de-a lungul vieții este cea care ne-a construit viitorul, iar acum este timpul ca noi să o dăm înapoi.
Pentru că fără cei vârstnici nu am fi ajuns să fim oamenii care suntem.
Ei ne-au inspirat și ne-au dat valorile cu care am crescut. Și chiar dacă nu sunt ai noștri, prin sânge, vârstnicii au fost poate profesorii, inginerii, arhitecții, părinții prietenilor noștri. Ei toți sunt familia noastră și pentru ei avem toată dragostea de dat.
Conceptul creativ surprinde esența brand-ului FRMR, care unește generații, nepoți cu bunici, copii cu părinți, foști profesori cu foști elevi și toate lecțiile date de o generație pentru a o crește pe cealaltă mai bine. Sub forma asta, prin recunoștința și aprecierea celor care ne-au învățat și iubit, putem crea comunități de lungă durată, între generații și suntem cu un pas mai aproape de viziunea FRMR.

În vizualurile de campanie au fost incluse mai multe portrete de persoane în vârstă, care se află în casa lor, singuri, înconjurați de diferite obiecte care pot sugera impactul pe care l-au avut asupra generațiilor viitoare.

Spotul tv si video, precum si adverturile campaniei, au fost construite in două variante, pentru două publicuri distincte – vârstnicii care au nevoie de informații, alinare sau servicii sociale și care pot apela la Telefonul Vârstnicului, publicul larg care se poate implica în susținerea vârstnicilor aflați în situații dificile de viață.

Promovarea campaniei către publicurile țintă s-a realizat prin mediatizarea pe canale naționale a celor două versiuni de spoturi la radio si tv, declinarea și promovara în print, online, outdoor și în rețeaua de 40 de cinemtografe. De asemenea, mesajul a fost susținutși printr-o campanie de relații publice, precum și o conferință națională tematică adresată specialiștilor din domeniul senectuții.


| Rezultatele proiectului
    Vârstnicii din toată țara au aflat despre soluții și au primit răspuns la problemele lor și la singurătate, oferite cu suflet la Telefonul Vârstnicului. Peste 13.000 convorbiri telefonice si 2.485 de apelanți unici în 2022, au avut loc ca urmare a:
• 4.177 difuzări de spot tv la 22 posturi naționale, de știri, generaliste și temetice, plus regionale
• 4.548 difuzări de spot radio la 3 posturi naționale și regionale
• Bannere în publicații tipărite - Formula AS, Asul VERDE, Alphega Farmacie
E - bannere în publicațiile regionale on-line Jurnal de Mehedinți, Liber în Teleorman, Vocea Dâmboviței, Ziarul Clujean, Actualitatea Botoșăneană, Crai Nou, Suceava New
• 13 reportaje TV la Antena3, TVR, Pro TV, Digi 24, Speranța TV
• 19 reportaje radio - Europa FM, RR Brașov, RR Constanța, București FM, Radio Antena Satelor, Radio Renasterea Cluj
• 200 de articole pe baza comunicatelor de presă în presa națională și locală și pe site-uri de știri (RFI România, Cariere, Biz, dcnews.ro, agerpres.ro, etc)

O audiență de peste 12 milioane de persoane au aflat ca pot susține seniorii prin donație de 2 Euro lunar cu un cu textul SINGUR SMS la 8844 sau pot folosi facilitățile fiscale în acest scop. Astfel, aproape 4000 de donatori individuali au contribuit la proiectele sociale în sprijinul a 3800 de vârstnici beneficari ai Fundației în 2022
• Spot TV - 1.005 difuzări pe posturi generaliste si tematice, plus regionale
• Spot radio - 1.652 difuzări - 29 stații
• Spot TV la CINEMA CITY - 28 multiplexuri din 21 de orașe - audiență totală 104.463 de persoane
• 8 apariții TV- TVR (Ora Regelui), TVR1 Stiri, Antena3, Digi24
• 11 apariții la RRA, BucureștiFM, ItsyBitsy, R.Trinitas
• Influenceri cu 47.213 total urmăritori
• 78 de articole după comunicatul de presă

Canale Tv - Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Prima TV, Pro TV, Pro Arena, Pro Cinema, AcasăTV, Acasă Gold , Acasa, Acasa Gold, Pro Arena, Pro Cinema, TLC, Diva, E! Entertainment, Warner TV, Orange Sport 1, Orange Sport 2, Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2, Happy Channel, ZuTV, Trinitas TV, Speranta TV, Discovery, Diva, EEntertainment, Eurosport1, Eurosport2, Magic TV, Metropola TV etc

Canale Radio - Radio România Actualități, Radio Trinitas, Vocea Sperantei, Bucuresti FM, Radio România Canale Radio - Radio România Actualități, Radio Trinitas, Vocea Sperantei, Bucuresti FM, Radio România regionale, Radio Antena Satelor, Jurnal FM Neamț, Eveniment FM, Radio Boom România - Vaslui, Muscel FM, Radio Son, Radio GligaFM-Mu


| Parteneri
    Ne-au fost buni parteneri de drum în a face tot mai cunoscut din tot ceea ce putem oferi seniorilor: agentia Heraldist, Zenith Media, TVR, SRR și Chapter 4 România, Cinema City.

| Despre organizator
    Fundația Regală Margareta a României este o organizație neguvernamentală care sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile, bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. Înființată în 1990 de către Majestatea Sa Margareta împreună cu tatăl său, Regele Mihai, Fundația a dezvoltat numeroase proiecte durabile în domeniul educației, dezvoltării comunității, societății civile, sănătății și culturii, proiecte care și-au adus contribuția la reînnoirea spirituală.

| Website proiect
    https://www.frmr.ro/avem-o-dragoste-de-dat-campanie-sociala-pentru-varstnicii-romaniei/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->