close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Telefonul Copilului 116 111



| Organizator:
    Asociatia Telefonul Copilului
| Categorie:
    Proiecte si campanii de CSR
| Problema de fond
    Telefonul copilului a fost lansat in anul 2001, in cadrul Campaniei “Casa de copii nu e acasa”, pentru a veni in sprijinul publicului tinta al proiectului cu servicii de informare, consiliere si indrumare in vederea prevenirii abandonului si institutionalizarii copiilor. Aria de servicii oferite prin intermediul liniei telefonice gratuite s-a dezvoltat pe masura identificarii a noi si tot mai multe nevoi de informare si consiliere a parintilor in ceea ce priveste respectarea drepturilor copilului. Astfel, in anul 2003, a fost introdusa si consilierea juridica pe agenda consultantilor de la celalalt capat al firului, atat cu privire la prestatiile sociale, cat si pentru cazuri concrete precum: incredintarea copilului, inregistrarea tardiva a nasterii, repatrierea copiilor, reprezentarea si chiar castigarea unui caz la CEDO, etc.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost acela de a proteja copiii impotriva oricarei incercari de incalcare a drepturilor lor, impotriva oricarei forme de abuz.
Obiectivele specifice:
- Informare cu privire la promovarea si respectarea drepturilor copiilor
- Consiliere cu privire la promovarea si respectarea drepturilor copiilor
- Indrumare catre institutiile in masura sa acorde asistenta necesara
- Urmarirea modului de soluţionare a cazurilor
- Monitorizarea respectarii drepturilor copilului in urma cazurilor inregistrate si informarea institutiilor abilitate


Telefonul Copilului 116 111 Telefonul Copilului 116 111 Telefonul Copilului 116 111

| Aria geografica
    Bucuresti si toate judetele

| Rezumat
    Serviciul Telefonul Copilului a fost lansat in anul 2001 in cadrul Campaniei “Casa de copii nu e acasa”, sub numele “linia verde pentru protectia copilului”, la acel moment oferind beneficiarilor, datorita implicarii Romtelecom, linia telefonica gratuita de informare si consiliere, 0800 8 200 200. Numarul foarte mare de solicitari a confirmat importanta si utilitatea acesteia, ceea ce a condus la permanentizarea liniei telefonice gratuite.
Incepand cu anul 2008, numarul 0800 8 200 200 a fost inlocuit de numarul armonizat european 116 111, ca urmare a deciziei Comisiei Europene, declansata de miscarea „telefonul copilului” din toate tarile membre UE.
Anul 2010 reprezinta implinirea a 10 ani de parteneriat intre Asociatia Telefonul Copilului (ATC) si Romtelecom, cel mai fidel parteneriat existent vreodata in Romania intre o organizatie neguvernamentala si o companie privata. Vorbim despre un parteneriat continuu in beneficiul copiilor din Romania, al carui rezultat este dat de numarul foarte mare de apeluri inregistrate, respectiv beneficiari, pentru care ATC a oferit servicii de informare, consiliere, asistenta juridica, indrumare si monitorizare a rezolvarii cazurilor de incalcare a drepturilor copilului.
De la infiintare si pana in prezent ATC a inregistrat un numar de 1.554.242 de apeluri, iar 30.230 dintre acestea au fost cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Programul de lucru al serviciului telefonul copilului se deruleaza de luni pana duminica, in intervalul 08.00 – 00.00.


| Date beneficiari
    De la infiintare si pana in prezent ATC a inregistrat un numar de 1.554.242 de apeluri, iar 30.230 dintre acestea au fost cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate.

| Rezultatele proiectului
    ATC a inregistrat un numar de 52.039 de apeluri la 116 111, dintre acestea 3.768 cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate astfel:
- 1561 persoane care au denuntat un caz de abuz asupra copiilor
- 738 persoane care au solicitat si beneficiat de asistenta juridica
- 703 solicitari de consiliere psihologica
- 197 probleme educationale
- 97 parinti in dificultate, solicitand sprijin material sau financiar
- 77 informatii despre serviciile oferite de Telefonul Copilului
- 48 probleme medicale
- 42 cazuri de violenta in familie
- 38 plasament in familia extinsa
- 37 copii fara adapost
- 37 parinti care se aflau in situatii de risc si au dorit institutionalizarea temporara
- 35 mame / familii care au solicitat informatii despre centrele maternale
- 26 altele
- 19 abandon
- 17 familie fara adapost
- 13 parinti avand copii cu nevoi speciale
- 13 familii din Romania care doreau sa adopte copii
- 12 centru rezidential
- 11 solicitari de plasament in regim de urgenta
- 11 persoane interesate sa devina asistenti maternali
- 10 parinti care au solicitat reintegrarea copiilor in familia naturala
- 8 mame / familii care au solicitat informatii despre centrele de zi
- 7 orientare scolara a copiilor cu nevoi speciale
- 4 cazuri de discriminare
- 3 persoane care doreau sa doneze in favoarea copiilor din centrele de plasament
- 2 familii care doreau sa ia acasa copii din centrele de plasament in perioada sarbatorilor
- 2 consum de droguri.
Clasamentul problemelor inregistrate s-a modificat in ultimul an, abuzul asupra copilului ocupand primul loc.


| Argument
    Telefonul Copilului este singura linie de asistenta gratuita pentru copii si parinti la nivel national, totodata singurul proiect CSR in care implicarea unei companii private precum Romtelecom este vitala pentru existenta si derularea acestuia. Dorim sa evidentiem nu numai implicarea companiei Romtelecom pe parcursul ultimului an, ci si continuitatea sprijinului oferit, de care ne-am bucurat inca de la infiintare. De fapt, asta este ceea ce aduce unicitate companiei Romtelecom in ceea ce priveste responsabilitatea sociala.


| Bugetul proiectului (in RON)
    645,000

| Parteneri
    Romtelecom

| Website-ul proiectului
    www.telefonulcopilului.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes