Participanti & Proiecte
Eli Vorbeste
|
Organizator: Eli Vorbeste |
|
Categorie: Comportament civic si participare publica |
De Craciun, e “normal” sa faci bine, sa te implici in comunitate.
Dar ce se intampla in tot restul anului?
Eu am descoperit nevoia si am zis:
1.Ce ar trezi in tine dorinta sa iesi din bula ta?
Exemplul propriu si sfaturi practice
2. Cum ar trebui sa fie prezentata informatia ca sa-ti atraga atentia in online/offline?
Imaginea face cat o mie de cuvinte, un iz de umor ici-colo, si o poveste fireasca prezentata de un om normal, Eli.
3. Si apoi, daca te decizi ca ai niste timp si dorinta sa te implici in “ceva”, cum definesti acel ceva?
Intri pe youtube, gasesti cauze abordate din cele mai feliurite si vezi care misca ceva?
Copacei? Copii? Reciclat?
Si poate nu se produce declicul din prima, dar Eli va continua sa produca episoade, sa lucreze la calitate, si la episodul cu numarul X, vei stii ca e facut pentru tine.
| Scopul proiectului
Schimbarea mentalitatii romanilor despre voluntariat, de la ceva elitist si neremunerat, la o sansa de a schimba lumea.
Crearea unei comunitati de 1000 de oameni in primul an de lansare, prin povesti inspirationale si activitati de voluntariat, editate atractiv intr-un video blog pe Youtube.
Cresterea vizibilitatii ONGurilor in online prin continut video, cu minim 200 de urmaritori noi la fiecare cauza prezentata.
Cresterea in social media prin content captivant si sharuibil, precum si prin endorseri, din domeniul voluntariatului, si nu numai.
| Aria geografica
Romania - Bucuresti, Ilfov, Teleorman, Piatra Neamt, Cluj, Iasi, Timisoara dar si alte orase mai mici
| Rezumat
Ce?
Prin vloguri cu evenimente de voluntariat si interviuri cu voluntari, reusesc sa conving oamenii sa se implice, mai des decat de Craciun: pentru comunitate, dar si pentru dezvoltarea proprie.
Mie, voluntariatul mi-a schimbat viata. De ce sa nu le spun si altora despre asta, daca pot :) Acolo unde imi intalnesc publicul - prin video.
Cum? Natural, firesc, asa cum e Eli si cei care s-ar uita la ea.
Dupa facultate, cautam un loc in care sa vad efectiv ce fac mai multe ONG-uri, care e atmosfera, unde mi-as putea gasi locul, si nu era.
Si l-am făcut eu :).
Asa ca acum oricine vrea sa se implice in comunitate, mai des decat de Craciun, dar nu stie în ce cauza, unde si-ar gasi pasiunile si o gasca faina de oameni, intra pe vlog, vede discutii, poze, filmari despre ce e acel ONG, si ia o decizie.
Cum?
O data la fiecare a doua Marti, pe canal veti vedea un episod fie despre un eveniment la care am putut eu fi voluntar, la care am intervievat alti voluntari, sau discutii despre avantaje, mituri, q&a in jurul ideii de implicare.
Ce ma mana in lupta?
1.Schimbarea perspectivei asupra voluntariatului(Da, acceptiunea generala e ca: “ma duc sa ajut”, dar hai sa vorbim despre cum de fapt “te ajuta pe tine”)
2. Sora mea mai mare. O persoana cu dizabilitati- are mai multa iubire de dat decat majoritea pamantenilor.
3. Nevoia de sens- Daca maine, s-ar intampla sa nu mai fi existat… e ceva ce nu s-ar fi intamplat deloc deloc?
Toate ONG-urile prezentate au castigat urmaritori noi
Voluntarii cu experienta, dau voce experientelor si emotiilor lor
Incepatorii, pot sa gaseasca un fel captivant, de a-si depasi zona de confort.
Pe 3 iunie, la fix 26 ani, fac fix un an de cand stiu ca Eli nu a vorbit degeaba.
Ne vedem pe acolo?
| Date beneficiari
Direct ( participanti in episoade, si activitatile prezentate) - 40
| Date beneficiari
Indirect (episoade + aparitii media) - 20 000 Activi in comunitate: 1000 Publicul tinta principal: Persona: Mara, angajata 9-18, multumita cu ce face la munca, dar care vrea sa se implice in ceva care sa conteze, care sa ii dea unicitatea, pe care nu o intalneste la munca, dezvoltandu-si totodata niste pasiuni (ne)descoperite de mult. Public tinta secundar: Persona2: Costi, 18 ani, urmareste multi vlogeri pe fun, daily-vlogeri, nu se mai uita deloc la televizor. Adauga la lista de canale de urmarit si pe acesta, pentru ca simte ca se poate remarca, isi poate lua validarea specifica varstei, si mai important, isi poate crea o gasca si se poate distra, construind totodata ceva pentru viitorul lui, si pentru tara din care nu vrea sa plece (de tot)
| Activitati
1.Actiunea in sine de voluntariat, unde am putut patrunde ( donat de sange, plantat copaci, daruit cadouri de craciun copiilor). Aici este mai important, ca niciodata sa am un script pe care sa il urmaresc, pentru ca atunci cand sunt si eu implicata voluntar,
2.Interviuri cu “oameni-exemple” care impartasesc experientele lor si indeamna la fapte.
Daca intervievatul este o persoana cunoscuta, gasesc in online destule resurse, pentru a-mi formula intrebarile, daca nu este, am o discutie in prealabil, pentru a stabili care ar fi punctele cheie de dorit.
3.Topicuri comune despre voluntariat, beneficii, mituri, redirectionare 2%
In general daca un episod este cu ONG-ul x, desigur ca vor da share doar cei din comunitatea x, de aceea din cand in cand creez, continut “ever-green” care ar fi de interes pentru cat mai multi pasionati de implicare.
La asta se adauga feedbackul constant pe care il primesc de la cei care se si implica/dau skip, dar si de la beneficiari, sau voluntarii, angajatii cu experienta din ONG.
Fiecare episod apare o data la doua saptamani, si dureaza de la preproductie, pana la promovare aproximativ 30 ore.
Momentan, aleg cauzele pe care le abordez:
-Sa fie din domenii diferite, cel putin cateva episoade succesive, deoarece poate nu rezonam cu acelasi tip de povesti
-Sa aiba un call-to-action usor de formulat: “putem ajuta, facand x”
-Sa investeasca in formularea mesajului la fel de multa energie cat investesc si eu pentru tot proiectul in general.
| Rezultatele proiectului
Direct: Zeci de mesaje dupa fiecare episod de incurajare, de implicare catre mine, sau intervievati, participantii din vlog.
Indirect: Schimbarea de mentalitate, si o zi mai pozitiva de marti, cand apare episodul. ca se poate si in Romania.
Toate ONG-urile prezentate au castigat urmaritori si sustinatori noi prin intermediul vlogurilor mele
Voluntarii cu experienta, pot impartasi cu cei din jur prin vocea mea, avantaje, probleme, parti frumoase, controversate ale voluntariatului.
Cei care nu au mai facut deloc asta, pot sa gaseasca un fel captivant, de a-si gasi o cauza pentru care sa lupte,
Stiu ca trebuie si cifre: 1000 facebook, 500 instagram, 520 youtube, si inca ceva mii prin aparitiile in presa, adio, cu alti vloggeri.
Dar ma bucura mai tare sa stiu ca multe zeci din cifrele de mai sus, chiar au schimbat ceva in viata lor, lucruri de care nu ar fi stiut, daca Eli ar fi tacut.
| Bugetul
19150
| Parteneri
Parteneri: Luxoft, Romania Pozitiva, NationalFM, Clipe de Fericire, iqcool, Centrul de Transfuzie Bucuresti, Fa bine.eu ONG-uri : MagiCamp, Asociatia Aura Ion, Daruieste Viata, Donorium, RO100 Victoriei, Teach for Romania, Plantam fapte bune in Romania, BEST Bucharest, Efden, Home and Hopes for Children
| Website proiect
www.youtube.com/elivorbeste