Participanti & Proiecte
Fericiti la adanci batraneti - Uber Bingo for Good
|
Organizator: Tribal Worldwide Romania |
|
Categorie: Campanii de comunicare pe teme sociale |
La nivel mondial, una dintre principalele provocari ale categoriei de varsta peste 65 de ani, si al treilea factor de risc este singuratatea. In medie, un varstnic singur petrece 99 de zile pe an fara a vorbi sau vedea pe cineva. In Romania, conform unui studio GfK realizat in 2015 pentru FMPR, 1 din 2 varstnici se simte singur si inutil. Singuratatea a devenit a doua problema a varstnicilor in Romania. Aceasta nu poate fi rezolvata decat prin proiecte pe termen lung care au nevoie constanta de fonduri si voluntari. Profilul donatorului roman arata ca acestia sunt mai degraba femei, intre 55-65 de ani a caror tendinta este sa doneze catre urgente de sanatate, prin SMS.
Este nevoie ca aceasta problema sa fie adresata si de catre tineri, atat prin donatii, dar mai ales prin atentie si timp.
| Scopul proiectului
Campania a avut 2 obiective principale:
- Strangerea de fonduri pentru proiectele derulate de organizatii pentru a combate efectele izolarii sociale si a sentimentului de singuratate al varstnicilor din Romania prin donatii recurente prin SMS;
- Plasarea problemei singuratatii varstnicilor pe agenda publica, mai ales in atentia tinerei generatii, prin diminuarea diferentei de perceptie si mentalitati intre cele doua generatii.
| Aria geografica
National, cu activare locala
| Rezumat
1 din 2 varstnici din Romania se simte singur, conform unui studiu GfK, singuratatea devenind a doua problema a varstnicilor in tara noastra, dupa saracie. Fundatia Principesa Margareta a Romaniei si Asociatia Niciodata Singur – Prietenii Varstnicilor deruleaza programe care ii ajuta pe batrani prin sprijin practice, material si moral, insa au nevoie constant de resurse si de voluntari
Organizatiile aveau nevoie de o campanie care sa puna problema singuratatii batranilor pe agenda publica, avand in vedere ca aceasta nu este un punct de presiune urgent in societatea romaneasca si sa scada varsta medie a donatorilor celor doua ONG-uri.
Pe langa un concept umbrela pentru toate activitatile derulate de organizatii, am cautat o idee suficient de inovatoare pentru a face aceasta cauza relevanta pentrutinerii intre 20-30 de ani, , mai ales ca exista o ruptura intre aceste doua generatii..
Am decis sa implicam tinerii tinand cont de comportamentul lor zilnic, prezenta lor constanta in mediul digital si interesele specific varstei. Astfel, ne-am folosit de una dintre aplicatiile pe care o folosesc zilnic: UBER.
Pe 3 octombrie, printr-o extensie speciala a aplicatiei Uber, bucurestenii au putut sa comande Uber Bingo for Good. Comanda le aducea o invitatie si un cod pentru un eveniment creat pentru a aduce mai aproape 2 generatii.
Pe 4 octombrie, participantii, impreuna cu beneficiarii programelor derulate de cele 2 organizatii s-au bucurat de un joc de Bingo, prezentat de Romica Tociu si Cornel Palade.
Zeci de influenceri, tineri simpli si personalitati TV aupostat despre eveniment, iar 200 de tineri au participat la joc impreuna cu 15 beneficiari ai programelor. Toti participantii au donat pentru cauza, iar o parte din ei au devenit voluntari in cadrul ANS.
| Date beneficiari
Beneficiari directi:
- Pentru 3500 de varstnici din Romania in situatii dificile de viata, inscrisi in programele Niciodata Singur, Telefonul Varstnicului si Centrele Generatii;
- Fundatia Principesa Margareta a Romaniei si Asociatia Niciodata Singur – Prietenii Varstnicilor;
- Cei 300 de voluntari activi ai programelor;
- 200 de participanti la evenimentul Uber Bingo for Good.
Beneficiari indirecti:
- Indirect, peste 2 milioane de persoane din Romania au fost expusi la mesajele campaniei “Fericiti la adanci batraneti”;
| Date beneficiari
| Activitati
⁃ Dezvoltarea unui concept umbrela si a strategiei campaniei de comunicare pentru proiectele derulate de Asociatia Niciodata Singur si Fundatia Principesa Margareta a Romaniei - “Fericiti la adanci batraneti”; dezvoltarea website-ului dedicat campaniei (http://fericitilaadancibatraneti.ro/)si crearea paginii de Facebook;
⁃ Media buying pentru campania “Fericiti la adanci batraneti”;
⁃ Eveniment BingoforGood – Bingo impreuna cu Cornel Palade si Romica Tociu; plimbari cu o masina vintage expusa la eveniment folosind Uber, menite sa creeze conversatii intre beneficiari ai programelor si tineri;
⁃ Implicarea a peste 40 de influenceri in campanie atat prin postarea despre eveniment inainte, in timpul sau si dupa, cat si crearea de continut video;
| Rezultatele proiectului
Rezultate cantitative
• peste 800 de difuzari pro-bono a TVC-ului campaniei pe 12 posturi nationale;
• difuzarea pro-bono a spotului radio pe 5 statii radio nationale;
• expunerea mesajului campaniei in 3 centre comerciale din Romania si pe ecranele Metrorex;
• 42 de influenceri implicati in campanie, inclusiv video;
• Total impresii gratuite: 324.000;
• Total Reach pe Facebook: 396.966;
• Total Interactiuni pe Facebook: 21.097 (likes, comments, shares, reactions, post clicks);
• Total Video Views: 138.395;
• Total Minute Urmarite: 41.979;
• Total Reache cu newsletter Uber: 163.000 cu 1.2k clickuri catre postarea de pe blog;
• Total aparitii media gratuite (presa & TV) earned press and TV appearances: 9;
• 200 de participanti la eveniment;
• 8000 de eur stransi in donatii (peste 4000 de mesaje de donatie primite);
• Aproximativ 1000 de donatori recurenti;
• Aproximativ 5000 de eur stransi din donatii dupa eveniment;
• aproximativ 2 milioane reach al campaniei;
Rezultate Calitative
• Influencerii Ariel Constantinos & Silviu Racheriu au fost interesati de campanie si au venit impreuna cu o doamna in varsta pe care o viziteaza constant; au creat un video impresionant de la eveniment despre legatura care se poate crea intre un varstnic si un tanar: https://www.facebook.com/ariel.constantinof/videos/10217884940061012/
• Pandutzu (Alin Pandaru) a realiza un film despre singurate, a gasit site-ul fericiti la adanci batranesti si ne-a invitati sa vorbim la evenimentul sau de lansare pentru a promova Bingo for Good;
• Cauza singuratatii varstnicilor a devenit una de interes pentru tanara generatie, acest aspect fiind observat prin numarul mare de cereri de voluntariat primit de cele doua organizatii
• Notorietatea celor doua organizatii a crescut considerabil, prin expunere media
| Bugetul
< 5.000 Euro
| Parteneri
1 din 2 varstnici din Romania se simte singur, conform unui studiu GfK, singuratatea devenind a doua problema a varstnicilor in tara noastra, dupa saracie. Fundatia Principesa Margareta a Romaniei si Asociatia Niciodata Singur – Prietenii Varstnicilor deruleaza programe care ii ajuta pe batrani prin sprijin practice, material si moral, insa au nevoie constant de resurse si de voluntari
Organizatiile aveau nevoie de o campanie care sa puna problema singuratatii batranilor pe agenda publica, avand in vedere ca aceasta nu este un punct de presiune urgent in societatea romaneasca si sa scada varsta medie a donatorilor celor doua ONG-uri.
Pe langa un concept umbrela pentru toate activitatile derulate de organizatii, am cautat o idee suficient de inovatoare pentru a face aceasta cauza relevanta pentrutinerii intre 20-30 de ani, , mai ales ca exista o ruptura intre aceste doua generatii..
Am decis sa implicam tinerii tinand cont de comportamentul lor zilnic, prezenta lor constanta in mediul digital si interesele specific varstei. Astfel, ne-am folosit de una dintre aplicatiile pe care o folosesc zilnic: UBER.
Pe 3 octombrie, printr-o extensie speciala a aplicatiei Uber, bucurestenii au putut sa comande Uber Bingo for Good. Comanda le aducea o invitatie si un cod pentru un eveniment creat pentru a aduce mai aproape 2 generatii.
Pe 4 octombrie, participantii, impreuna cu beneficiarii programelor derulate de cele 2 organizatii s-au bucurat de un joc de Bingo, prezentat de Romica Tociu si Cornel Palade.
Zeci de influenceri, tineri simpli si personalitati TV aupostat despre eveniment, iar 200 de tineri au participat la joc impreuna cu 15 beneficiari ai programelor. Toti participantii au donat pentru cauza, iar o parte din ei au devenit voluntari in cadrul ANS.
| Website proiect