close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campania nationala "Aripi Frante"



| Organizator:
    Asociatia Necuvinte
| Categorie:
    Apararea drepturilor individuale/ colective
| Problema de fond
    Nucleul campaniei a fost Documentarului „Aripi Frante” realizat la Penitenciarul de Femei Targsor care prezinta povestea de viata a 4 femei care necerand ajutorul nimanui au devenit din victime agresori, ucigandu-si partenerii de viata. Pentru realizarea documentarului au fost intervievate 17 detinute. Cu toate ca proveneau din zone geografice si medii familiale diferite, toate au spus aproape aceeasi poveste – nu au cerut ajutorul nimanui pentru ca era o problema de familie, iar „rufele se spala in familie”.
Faptele sesizate la politie reprezinta mai putin de un sfert din fata reala a violentei din Romania si multe femei cred in continuare ca este o problema de familie si nu cer ajutorul nimanui. Campania a vrut sa rupa acest lant de neincredere in autoritati si necunoastere a drepturilor, fiind prima initiativa de acest gen.


| Scopul proiectului
    Scopul campaniei a fost unul de informare a persoanelor victime ale violentei in familie cu privire la drepturile lor si institutiile la care se pot adresa pentru a cere ajutor, a publicului larg, incurajarea implicarii civice, schimbarea mentalitatilor si sensibilizarea politistilor.
Obiective: acoperire nationala, cresterea numarului de plangeri depuse la politie, cresterea numarului de ordine de protectie depuse/admise, creșterea gradului de informare si sensibilizare a publicului larg, imbunatatirea realtiilor dintre institutiile cu atributii in domeniu de la nivel local.


Campania nationala "Aripi Frante" Campania nationala "Aripi Frante" Campania nationala "Aripi Frante"

| Aria geografica
    Nationala

| Rezumat
    Campania nationala de informare si prevenire a violentei in familie “Aripi Frante” a fost lansata pe 1 iulie 2016 cu sprijinul Ambasadei Israel in Romania în parteneriat cu Poliția Romana. Campania ca raspuns la numarul foarte ridicat de fapte penale sesizate la politie în ultimii ani (30.367 în 2014, 33.317 în 2015, 35.202 în 2016, 36.245 in 2017), a faptului ca in anul 2014 au fost emise doar 365 ordine de protectie la nivel national comparativ cu anul 2017 cand au fost emise 3.332 si a faptului ca exista o lacuna educativa privind drepturile omului, ale cetateanului si educatie juridica și implicare civica. Implementarea efectiva la nivel national a inceput la data de 1 ianuarie 2017.

Au fost tiparite si distribuite 810.500 materiale preventive în toate cele 3537 de sectii de politie la nivel national atat in mediul rural cat si urban.

Pe parcursul anului 2017, in implementarea campaniei au fost implicati 11.600 de politisti care au realizat 9.000 de activitati in mediul urban si 17.300 de activitati in mediul rural. Materialele au ajuns in 5.000 de unitati de invatamant preuniversitar, 12.697 de societati comerciale si au fost implicate 124 de organizatii neguvernamentale si 977 de institutii publice in dezbaterile publice realizate la nivel national.
Campania a avut in total aproximativ 3.000.000 de beneficiari directi si indirecti, iar costul total al proiectului a fost de doar 77.000 de euro sustinut in totalitate de Kaufland Romania.


| Date beneficiari
    1.016.300 persoane total, 11.600 de polițiști, 694.052 public larg, 124 de organizații neguvernamentale, 977 de instituții publice, peste 240.000 de elevi, 9.700 de studenți, 12.687 de societăți comerciale, 47.160 de victime in sectii de politie

| Date beneficiari
    2.815.500 persoane total, 300.000 personal institutii publice, public larg – caravana, 315 emisiuni radio și 204 emisiuni/știri TV , 978 articole in presa scrisa si online, 5.000 de unitati de invatamant preuniversitar, 2.515.500 public larg

| Activitati
    Materiale de campanie distribuite in toate sectiile de politie:
- Documentarul „Aripi Frante”
- Ghidul sigurantei victimelor violentei în familie – destinat personelor care inteleg ca se afla într-o situatie de tip abuziv si ajung sa ceara ajutorul intr-o sectie de politie.
- Afisul care a vizat “cifra neagra” a violentei, acele persoane necurpinse de nici o statistica, care nu au vorbit niciodata despre ceea ce traiesc – lipite la avizierele scarilor de bloc.
- Spotul campaniei destinat atat victimelor violentei in familie cat si publicului larg in scop de implicare civica si recunoastere deschisa a violentei in familie ca o problema sociala pe care nu trebuie sa o ignoram.
Caravana nationala „Aripi Frante” – 15 judete, 5.500 de km. In fiecare judet au fost organizate evenimente de sensibilizare si constientizare a fenomenului violentei in familie impreuna cu autoritatile, ONG-urile locale si presa. Parteneri ai caravanei: Politia Romana, Kaufland Romania, Observator Antena 1, SPAS Baia Mare, Primaria Municipiului Oradea, Asociatia VIVAD Cluj Napoca, Primaria Municipiului Galați, DAPS Tulcea, Radio Sky Constanta, Biblioteca Judeteana “G.T. Kirileanu” Neamt, Consiliul Judetean Vaslui, Consiliul Judetean Bacau, DGASPC Bacau, Consiliul Judetean Dolj, Primaria Municipiului Slatina, Biblioteca Judeteana “Antim Ivireanul” Valcea, Biblioteca Judeteana “Dinicu Golescu” Arges, Consiliul Judetean Timis, Consiliul Judetean Sibiu, DGASPC Sibiu, ALEG Sibiu.


| Rezultatele proiectului
    Au fost implicati 11.600 de politisti care au realizat 9.000 de activitati in mediul urban si 17.300 de activitati in mediul rural. Materialele au ajuns in 5.000 de unitati de invatamant preuniversitar, 12.697 de societati comerciale si au fost implicate 124 de organizatii neguvernamentale si 977 de institutii publice in dezbaterile publice realizate la nivel national.
Campania a avut in total aproximativ 3.000.000 de beneficiari directi și indirecti, iar costul total al proiectului a fost de doar 77.000 de euro sustinut in totalitate de Kaufland Romania.
Una dintre realizarile campaniei nationale care ne bucura foarte tare este faptul ca in urma caravanei noastre, in Constanta s-a deschis un adapost pentru victimele violentei in familie. Caravana nationala a ajuns la Constanta in data de 3 august si in cadrul dezbaterii s-a ridicat problema adaposturilor, un judet cu o populatie de aproximativ 700.000 de locuitori, cifra care se dubleaza in timpul sezonului estival nu avea la acel moment nici un adapost pentru victimele violentei in familie. La final, cu sprijinul Radio Sky Constanta și a Observator Antena 1, prezenti in sala, Consiliul Judetean a convocat o sedinta de urgenta in cadrul careia s-a stabilit deschiderea unui adapost si lansarea unuei linii telefonice de ajutor –in data de 25.08.2017, potrivit Hotărârii nr. 210/25.08.2017 Consiliul Județean Constanța
De asemenea, a crescut numarul plagerilor la politie cu peste 1000 din 2016 in 2017, dar și numarul ordinelor de protectie admise, de la 2730 in 2016 la 3332 in 2017.


| Bugetul
    339,138

| Parteneri
    Poliția Romana, Kaufland Romania, Observator Antena 1

| Website proiect
    http://www.necuvinte.ro/proiecte-curente/campania-aripi-frante/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->